Tornar

Projecte de Decret, del Consell, pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum dels ensenyaments professionals de Música

Comentaris per a la versió

actualitzada el 16 Nov 2022
Comentaris sobre Vore en context
7. En les sessions d'avaluació s'ha d'escoltar la veu de l'alumnat, a través dels mecanismes que establisca cada centre en les seues normes d'organització i funcionament, que prèviament haurà reflexionat sobre els processos d'aprenentatge en les diferents assignatures i en la tutoria.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
1. L'alumnat major d'edat podrà sol·licitar al centre el seguiment de l'activitat escolar d'assignatures que no impliquen pràctica musicalen la modalitat de formació semipresencial, virtual o mixta. Per a poder autoritzar aquesta modalitat formativa, els centres han de disposar dels recursos de les tecnologies de la informació i la comunicació adequats, i sempre que quede garantida, síncronament o asíncronament, la interacció didàctica adequada i contínua.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
3. La finalitat dels ensenyaments professionals de Música s'ordena en tres funcions bàsiques: formativa, orientadora i preparatòria per a estudis posteriors. Atenent això, professionalment, aquests ensenyaments pretenen:
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
PERFILS PROFESSIONALS
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
5.Cal promoure l'ús generalitzat d'instruments d'avaluació variats, diversos i adaptats a les diferents situacions d'aprenentatge que permeten la valoració objectiva de tot l'alumnat mentre es garanteix, així mateix, que les condicions de realització dels processos associats a l'avaluació s'adapten a les necessitats de l'alumnat amb necessitat
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
5. Les assignatures optatives de perfil professional que es cursaran en els dos últims cursos dels ensenyaments professionals de Música són:
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Contenidos
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
- Perfeccionamiento de toda la gama de articulaciones y modos de ataque.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
a) Valorar la importancia del trabajo de investigación para interpretar adecuadamente la literatura del instrumento. b) Ornamentar cuando proceda las obras interpretadas de acuerdo con las características del estilo correspondiente. c) Aplicar con autonomía progresivamente mayor los conocimientos musicales para solucionar cuestiones relacionadas con la interpretación: digitación, articulación, fraseo, etc. d) Adquirir y aplicar progresivamente herramientas y competencias para el desarrollo de la memoria e) Desarrollar la capacidad de lectura a primera vista y aplicar con autonomía progresivamente mayor los conocimientos musicales para la improvisación con el instrumento. f) Practicar la música de conjunto, integrándose en formaciones camerísticas de diversa configuración, e interpretar un repertorio solista que incluya obras representativas de las varias épocas y estilos de una dificultad adecuada a este nivel.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Annex II. Distribució per cursos i el total d'hores per especialitat
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
El planteamiento actual de la asignatura, en consonancia con las últimas aportaciones metodológicas y deontológicas dentro de las ciencias sociales, pretende superar el enfoque memorístico, aislacionista y reduccionista anterior. Una historia que se construía, exclusivamente, con una sucesión de nombres masculinos ---considerados genios sobrenaturales--- y de obras que se entendían como cumbre de la creación humana. Todo ello sin ninguna referencia al contexto, a las dinámicas sociales y al resto de aspectos artísticos y humanos.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
1. El currículo de las enseñanzas elementales de Música facilitará el desarrollo educativo del alumnado y garantizará una formación musical integral en relación con las enseñanzas mínimas del currículo.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
1. De conformitat amb el que dicta l'article 5 del Reial decret 428/2013, de 14 de juny, pel qual s'estableixen les especialitats docents del cos de professors de Música i Arts Escèniques vinculades als ensenyaments de Música i de Dansa, l'atribució docent de les assignatures que no es preveuen en el decret esmentat és la que s'estableix en l'annex IV del present decret.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Musicologia
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
7. En las sesiones de evaluación se debe escuchar la voz del alumnado a través de los mecanismos que establezca cada centro en sus normas de organización y funcionamiento, que previamente habrá reflexionado sobre los procesos de aprendizaje en las diferentes asignaturas y en la tutoría.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Séptima. Condiciones de formación para el profesorado que debe impartir nuevas previstas en el presente decreto 1. Sin perjuicio de lo que dicta el artículo 11, para impartir las nuevas asignaturas previstas en este decreto, la conselleria competente en educación podrá establecer condiciones de acreditación de formación específica para el profesorado que debe impartir estas asignaturas.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
4. La distribución por cursos y el total de horas de cada asignatura se establece en el anexo II del presente decreto.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Artículo 1. Objeto El objeto de este decreto es establecer la ordenación general y el currículo de las enseñanzas profesionales de Música de conformidad con lo que dicta el Real decreto 1577/2006, de 22 de diciembre, por el que se fijan los aspectos básicos del currículo de las enseñanzas profesionales de Música reguladas por la Ley orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de educación.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
- Aritmética y álgebra: conjuntos numéricos, potencias y raíces (teorema de Pitágoras), ángulos y razones trigonométricas, polinomios y fracciones algebraicas. Ecuaciones y sistemas: planteamiento y resolución de ecuaciones de primer y segundo grado, planteamiento y resolución de sistemas lineales, y no lineales de hasta segundo grado, con dos incógnitas. Logaritmos y ecuaciones logarítmicas. - Análisis: características y representación gráfica de funciones de una variable. Funciones algebraicas: polinómicas (lineales y cuadráticas), racionales, irracionales (radicales). Funciones trascendentes: exponenciales, logarítmicas y trigonométricas. Funciones periódicas. Funciones definidas a trozos y valor absoluto de una función. Transformaciones de una función: traslaciones, reflexiones, expansiones y contracciones.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Interpretación Musical Histórica y Fuentes de la Música Antigua
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
- Creación musical. Las técnicas de composición históricas generales. La notación musical a lo largo de la historia. Los períodos históricos. Los estilos musicales y sus características desde la Edad Media hasta la actualidad. Las obras y las compositoras y compositores más representativos de la historia de la música. El uso y la función social de música a lo largo de la historia. La relación entre la producción, la interpretación y la recepción de la música a lo largo de la historia.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Anexo IV. Atribución docente de asignaturas del currículo
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Anexo III. Relación numérica profesorado-alumnado aplicable
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Para las alegaciones al anexo II, anexo III, y anexo IV , consultar los borradores en PDF y enviar un correo electrónico a sere@gva.es o sogep@gva.es
0 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Anexo I
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
- Contextos históricos y estilísticos: rasgos principales de los diferentes géneros y estilos de la historia de la música. Parámetros interpretativos.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
f) Ampliar la capacidad de análisis, comprensión y descripción de los estilos musicales históricospara saber identificar históricamente y estilísticamente obras musicales a partir de la audición y de la partitura.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
L'educació de l'oïda com a base transversal dels estudis musicals requereix un ensenyament integrat i interrelacionat entre totes les assignatures del currículum. Audició Conscient com a continuació de l'entrenament auditiu del Llenguatge Musical i paral·lelament als estudis d'Harmonia i de la Història de la Música serà, doncs, el fil conductor i la base central del desenvolupament musical, ja que les habilitats auditives són absolutament essencials per als músics.
5 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
a) En todas las especialidades, excepto Canto Valenciano y Dulzaina, el alumnado que se incorpore al nuevo plan desde cuarto de las enseñanzas profesionales tendrá que cursar la asignatura de Historia de la Música tanto en cuarto como en quinto de las enseñanzas profesionales, tal como se establece para esta asignatura en el nuevo plan.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Décima. Regla de no gasto
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Quinta. Formación pedagógica y didáctica del profesorado de las escuelas de enseñanza artística no formal de Música
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Cuarta. Exención del pago de tasas por obtención de matrícula de honor
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Primera. Revisión del currículo de las enseñanzas profesionales
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Artículo 31. Proyectos de flexibilización curricular
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Artículo 16. Modalidad formativa semipresencial, virtual o mixta 1. El alumnado mayor de edad podrá solicitar en el centro el seguimiento de la actividad escolar de asignaturas que no impliquen práctica musical en la modalidad de formación semipresencial, virtual o mixta. Para poder autorizar esta modalidad formativa, los centros tienen que disponer de los recursos de las tecnologías de la información y la comunicación adecuados, y siempre que quedo garantizada, síncrona o asíncronamente, la interacción didáctica adecuada y continua.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Artículo 12. Atribución docente de asignaturas del currículo 1. De conformidad con lo que dicta el artículo 5 del Real decreto 428/2013, de 14 de junio, por el que se establecen las especialidades docentes del cuerpo de profesores de Música y Artes Escénicas vinculadas a las enseñanzas de Música y de Danza, la atribución docente de las asignaturas que no se prevén en este decreto es la que se establece en el anexo IV del presente decreto.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
3. La concreción curricular de las asignaturas de las enseñanzas profesionales de Música se especifica en el anexo I de este decreto.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
2. En estas enseñanzas se prestará una atención especial a la adquisición y el desarrollo de las competencias.Para fomentar la integración de competencias trabajadas, se promoverá la realización de actividades musicales significativas para el alumnado y la resolución colaborativa de las dificultades derivadas de la práctica de la música, reforzando la autoestima, la autonomía, la reflexión y la responsabilidad.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
d) Audición Consciente.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
5. Las asignaturas optativas de perfil profesional que se cursarán en los dos últimos cursos de las enseñanzas profesionales de Música son:
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
2. Las asignaturas comunes son:
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
- Estudio de las danzas y evolución de la suite.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
- Sistema hexacordal.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
- Registración y cambios de teclado. Estudio del bajo cifrado y su realización, improvisación y acompañamiento a partir de un bajo cifrado.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
- Trabajo de las diferentes digitaciones según épocas y estilos.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
g) Desarrollar la capacidad de lectura a primera vista y aplicar con autonomía progresivamente mayor los conocimientos musicales para la improvisación con el instrumento.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
c) Aplicar la registración adecuada a las obras estudiadas atendiendo a consideraciones expresivas y estilísticas.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
b) Valorar la importancia del trabajo de investigación para interpretar adecuadamente la literatura del instrumento.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
- Bateria (independència i domini de la coordinació, cadències i breaks, etc.).
3 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Anexo II. Distribución por cursos y total de horas por especialidad
7 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
1. Els ensenyaments professionals de Música tenen com a finalitat proporcionar una formació artística de qualitat i garantir la qualificació dels futurs professionals de la música tenint en compte les equivalències dels ensenyaments artístics professionals dins del Catàleg nacional de les qualificacions professionals establides en la normativa vigent.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
m) Orquestra/Banda: Contrabaix, Clarinet, Fagot, Flauta, Oboé, Percussió, Trompeta, Trompa, Trombó i Tuba. Orquestra: Arpa, Violí, Viola, Violoncel. Banda: Saxòfon.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Orquesta/Banda
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Audición Consciente
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
6. Les sessions lectives setmanals de les diferents assignatures podran ser de mitja hora, una hora o dues hores segons el tipus d'assignatura i organització d'aquesta.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
El plantejament actual de l'assignatura, en consonància amb les últimes aportacions metodològiques i deontològiques dins de les ciències socials, pretén superar l'enfocament memorístic, aïllacionista i reduccionista anterior. Una història que es construïa, exclusivament, amb una successió de noms masculins ---considerats genis sobrenaturals--- i d'obres que s'entenien com a cim de la creació humana. Tot plegat, sense cap referència al context, a les dinàmiques socials i a la resta d'aspectes artístics i humans.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
2. Les assignatures comunes són:
3 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Projecte de decret, del Consell, pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum dels ensenyaments professionals de Música a la Comunitat Valenciana
0 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
3. Improvisar una obra de poca dificultat.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Continguts
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
l) Tindre cura progressivament de l'afinació del grup.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
l) Estendre el grau de sensibilització auditiva cap a llenguatges musicals que excedisquen el marc de la música occidental.Continguts
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
h) Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, comprensió i descripció de processos musicals per a comparar diverses interpretacions amb un criteri precís i competent. i) Desenvolupar l'oïda interna com a base per a millorar la consciència auditiva, la interpretació i la improvisació individual i/o en grup.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
b) Direcció Instrumental.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
PERFILES PROFESIONALES
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Del mismo modo,la orquesta de pulso y plectro será el agrupamiento de referencia para la guitarra y los instrumentos de plectro tal como el consort será el conjunto prototípico de los instrumentos del Renacimiento.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Esta comprensión de los elementos musicales, de los patrones, de los procesos cadenciales, de los motivos temáticos, de los estilos y de todo lo que permita tener una extensa biblioteca mental de opciones musicales, resulta necesaria para desarrollar la improvisación. Esta habilidad integradora, ligada a la creatividad, pone en práctica todos los conocimientos musicales adquiridos. La destreza de organizar al mismo tiempo el discurso horizontal y vertical en las especialidades de piano, guitarra y acordeón, hace que sea necesaria su inclusión en el currículo de esta asignatura para trabajarlo específicamente.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
La asignatura de Repertorio Acompañado se plantea como complemento a la asignatura de Instrumento en las especialidades instrumentales no polifónicas y en la especialidad de Canto. La práctica del repertorio con acompañamiento constituye un factor de calidad en el planteamiento educativo de las enseñanzas profesionales de Música. El hecho de poder abordar asiduamente el repertorio del instrumento con acompañante permite desarrollar en el alumnado una serie de habilidades (preparación escénica, o preparación de pruebas) que resultan clave para la maduración del músico como intérprete. Por lo tanto, el objetivo principal de esta asignatura no es tanto el repertorio en sí como el trabajo integral de interpretación de una composición musical. El alumnado tiene que verse reforzado con el trabajo conjunto con el acompañante, y favorecer así su crecimiento musical y personal.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
e) En cuanto a la asignatura optativa de perfil profesional, el alumnado que se incorpore al nuevo plan desde sexto de las enseñanzas profesionales tendrá que cursar la asignatura con una carga lectiva de tres horas semanales, de manera que a la finalización de las enseñanzas profesionales logre los conocimientos de esta asignatura de acuerdo con el nuevo plan de estudios.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Orquestra/Banda
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Article 16. Modalitat formativa semipresencial, virtual o mixta
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
3. L'alumnat que curse més d'una especialitat únicament cursarà les assignatures comunes per una d'aquestes.Una vegada cursades i superades en una especialitat, la qualificació obtinguda serà vàlida per a totes les especialitats i d'aquesta manera haurà de constar en l'expedient acadèmic.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
k) Tècniques de Promoció i Gestió en Contextos Musicals.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Primera. Revisió del currículum dels ensenyaments professionals
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Objectius
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Segona. Incorporació de l'alumnat des del pla d'estudis anterior
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Setena. Condicions de formació per al professorat que ha d'impartir noves assignatures que es preveuen en el present decret
3 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Article 12. Atribució docent d'assignatures del currículum
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Història de la música
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
a) En totes les especialitats, excepte Cant Valencià i Dolçaina, l'alumnat que s'incorpora al nou pla des de quart dels ensenyaments professionals haurà de cursar l'assignatura d'Història de la Música tant en quart com en cinqué dels ensenyaments professionals, tal com s'estableix per a aquesta assignatura en el nou pla.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Continguts
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
g) Conéixer les característiques tímbriques dels instruments musicals, així com les agrupacions vocals i instrumentals més importants.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
f) Ampliar la capacitat d'anàlisi, comprensió i descripció dels estils musicals històrics per a saber identificar històricament i estilísticament obres musicals a partir de l'audició i de la partitura.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
d) Conéixer i analitzar auditivament estructures formals en relació amb els estils musicals concrets.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
c) Aprofundir i utilitzar amb precisió el vocabulari específic de la música relacionat amb l'assignatura.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
b) Demostrar el coneixement dels elements de la música i les seues característiques, interrelacions, funcions, estructures i transformacions en els diversos contextos històrics, a través de l'anàlisi d'obres.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Alguns autors suggereixen que cal tindre en compte la relació amb els estudis sobre la psicologia cognitiva de la música per a millorar el currículum i les estratègies pedagògiques referents a l'educació auditiva, així com la seua metodologia. S'haurien de considerar aspectes com el funcionament general de la memòria i els seus tipus, la capacitat de la memòria musical a curt termini, la influència de l'atenció i els problemes de concentració durant l'audició, el desenvolupament de l'oïda interna, la comprensió musical, com es formen les imatges sonores al cervell i altres aspectes relacionats amb la percepció i cognició.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Correspondència entre ensenyaments
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
a) Fomentar l'audició de la música i establir conceptes estèticspropis que permeten fonamentar i desenvolupar criteris en l'alumnat.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Article 6. Competències generals
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
5. Atesa la circumstància de simultaneïtat dels ensenyaments professionals de Música amb els de règim general, la gestió del temps i la disposició de l'alumnat a l'estudi són factors fonamentals que s'han de donar a l'hora d'aconseguir que els processos d'ensenyament i aprenentatge resulten efectius.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
4. Els centres promouran les mesures necessàries perquè en les diferents assignatures es desenvolupen activitats que estimulen l'interés per escoltar música, l'hàbit d'assistir i participar en concerts i la capacitat d'expressar-se en públic.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Desena. Regla de no despesa La implementació i el desplegament posterior d'aquest decret no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignats a la conselleria amb competències en educació i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els mitjans personals i materials d'aquesta conselleria.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Cinquena. Formació pedagògica i didàctica del professorat de les escoles d'ensenyament artístic no formal de Música
3 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Quarta. Exempció del pagament de taxes per obtenció de matrícula d'honor
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
Article 31. Projectes de flexibilització curricular
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
5. Les assignatures optatives de perfil professional que es cursaran en els dos últims cursos dels ensenyaments professionals de Música són:
6 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Article 10. Disseny del currículum
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
2. En aquests ensenyaments es prestarà una atenció especial a l'adquisició i el desenvolupament de les competències. Per a fomentar la integració de les competències treballades es promourà la realització d'activitats musicals significatives per a l'alumnat i la resolució col·laborativa de les dificultats derivades de la pràctica de la música, reforçant l'autoestima, l'autonomia, la reflexió i la responsabilitat.
2 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Article 1. Objecte L'objecte d'aquest decret és establir l'ordenació general i el currículum dels ensenyaments professionals de Música de conformitat amb el que dicta el Reial decret 1577/2006, de 22 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
3 Comentaris
Comentaris sobre Vore en context
o) Repertorio Acompañado: Arpa, Contrabajo, Clarinete, Dulzaina, Fagot, Flauta, Flauta de Pico,Guitarra, Instrumentos de Plectro, Oboe, Percusión, Saxofón, Trompeta, Trompa, Trombón, Tuba, Violín, Viola, Viola de Gamba y Violonchelo.
1 comentari
Comentaris sobre Vore en context
k) Lectura, Improvisación y Acompañamiento Aplicado: Acordeón y Piano.
1 comentari