Descripció
La revisió curricular dels ensenyaments professionals de Música és necessària, perquè la modificació de la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació, per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, determina que les Administracions educatives revisaran periòdicament els currículums per a adequar-los als avanços del coneixement, així com als canvis i noves exigències del seu àmbit local.
La nova regulació haurà de permetre aconseguir aquests objectius:
- Complementar la formació de l’alumnat per a l’especialització en altres àmbits professionals que puguen tindre aplicacions en l’àmbit musical.
- Formar a professionals que estiguen adaptats als nous canvis socials i laborals.
- Preparar a l'alumnat per a estudis superiors en les distintes especialitats.
- Reduir la càrrega lectiva dels ensenyaments.
- Actualitzar la concreció curricular de les assignatures.
- Definir, pedagògicament, la figura de l’acompanyant i el treball del repertori amb acompanyant.
- Incorporar al currículum aspectes d’ordenació acadèmica que redunden en la millora dels ensenyaments.
Informació adicional
Per a consultar la normativa general i altres aspectes dels ensenyaments artístics, cal adreçar-se al següent lloc web:
https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/ensenanzas-de-musica-y-danza
Si hi han continguts i competències que desenvolupa la Història de la Música. Quina raò pedagògica porta a conselleria a la reducció del temps lectiu i a la incorporació de continguts a una Nova assignatura.
Per quina raó la conselleria lleva competència en la impartició d'aquesta assignatura al professorat d'història, quan en un primer moment si que es volia???
Opino exactamente lo mismo. Se ha reducido el tiempo lectivo de la asignatura de Historia de la música, se la ha bajado a cursos donde la madurez del alumnado no es el adecuado para tratar con profundidad la asignatura, y aparece una asignatura nueva de Audición Consciente que solapa sus contenidos con Armonía, Historia de la música, y otras asignaturas, aumentando el tiempo lectivo del alumnado. No entiendo las razones de la Consellería para todos estos cambios.
No comprendo por qué se tienen que duplicar los contenidos en dos asignaturas que van a hacer lo mismo, la de Historia de la música y la de audición consciente, es duplicar la carga lectiva sin motivo y ¿por qué la asignatura que ahora trabaja estos contenidos tiene una reducción de 2 horas a 1,5 y un cambio de 5º y 6º a 3º y 4º? ¿Qué ganamos con esta propuesta por parte de la Conselleria? ¿Qué justificación pedagógica hay detrás de este cambio?
Se duplican contenidos que también se trabajan en la asignatura de orquesta.
Els estudiants que estan cursant 4rt curs i que el proper any tindrien que fer història de la música, segons ens han dit com ara passa a tercer i quart tindríen que recuperar aquests dos cursos.
La càrrega lectiva de 5 i 6 ja es prou important per a tindre que recuperar història de la música i ademés duplicar en part en l'assignatura de audició conscient.