Descripció
La revisió curricular dels ensenyaments professionals de Música és necessària, perquè la modificació de la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació, per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, determina que les Administracions educatives revisaran periòdicament els currículums per a adequar-los als avanços del coneixement, així com als canvis i noves exigències del seu àmbit local.
La nova regulació haurà de permetre aconseguir aquests objectius:
- Complementar la formació de l’alumnat per a l’especialització en altres àmbits professionals que puguen tindre aplicacions en l’àmbit musical.
- Formar a professionals que estiguen adaptats als nous canvis socials i laborals.
- Preparar a l'alumnat per a estudis superiors en les distintes especialitats.
- Reduir la càrrega lectiva dels ensenyaments.
- Actualitzar la concreció curricular de les assignatures.
- Definir, pedagògicament, la figura de l’acompanyant i el treball del repertori amb acompanyant.
- Incorporar al currículum aspectes d’ordenació acadèmica que redunden en la millora dels ensenyaments.
Informació adicional
Per a consultar la normativa general i altres aspectes dels ensenyaments artístics, cal adreçar-se al següent lloc web:
https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/ensenanzas-de-musica-y-danza
Creo que la Coordinación horaria y la convalidación de las asignaturas con el instituto funciona bien, sobre todo para los alumnos que cursan 5º y 6º, pero si la Historia de la música se da en 3 y 4º, esos alumnos no podrán beneficiarse de esta reducción horaria con el perjuicio que supondrá para ellos, puesto que deberán asumir una carga lectiva mayor en los cursos donde hay más abandono escolar sin opción de reducir su jornada lectiva.
Cal desenvolupara la Coordinació horària entre els centres i el Baxtillerat artístic. Açò resulta més efectiu que un canvi de noms d'assignatures o una reducció lectiva.