Descripció
La revisió curricular dels ensenyaments professionals de Música és necessària, perquè la modificació de la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació, per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, determina que les Administracions educatives revisaran periòdicament els currículums per a adequar-los als avanços del coneixement, així com als canvis i noves exigències del seu àmbit local.
La nova regulació haurà de permetre aconseguir aquests objectius:
- Complementar la formació de l’alumnat per a l’especialització en altres àmbits professionals que puguen tindre aplicacions en l’àmbit musical.
- Formar a professionals que estiguen adaptats als nous canvis socials i laborals.
- Preparar a l'alumnat per a estudis superiors en les distintes especialitats.
- Reduir la càrrega lectiva dels ensenyaments.
- Actualitzar la concreció curricular de les assignatures.
- Definir, pedagògicament, la figura de l’acompanyant i el treball del repertori amb acompanyant.
- Incorporar al currículum aspectes d’ordenació acadèmica que redunden en la millora dels ensenyaments.
Informació adicional
Per a consultar la normativa general i altres aspectes dels ensenyaments artístics, cal adreçar-se al següent lloc web:
https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/ensenanzas-de-musica-y-danza
Objectius
Desenvolupar una tècnica de base conscient, sòlida i flexible
Adquirir una disciplina d'estudi apropiada
Conéixer un repertori bàsic dels principals estils relacionats amb la flauta de bec
Poder tocar els principals instruments de la família de la flauta de bec i ser capaç d'adaptar-se ràpidament a les característiques pròpies de cadascun d'aquests instruments
Adquirir l'hàbit d'analitzar les obres i raonar les interpretacions amb criteris historicistes
Haver tingut una introducció a un repertori de música del segle XX i XXI, utilitzant recursos característics d'aquest repertori
Haver comprés el paper social de la música com a mitjà de comunicació
Poder transportar i tocar a primera vista
Poder tocar de memòria
Tindre coneixement d'improvisació històrica i contemporània
Adquirir bons hàbits relacionats amb la pràctica de la música amb les agrupacions més habituals relacionades amb l'instrument