Descripció
La revisió curricular dels ensenyaments professionals de Música és necessària, perquè la modificació de la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació, per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, determina que les Administracions educatives revisaran periòdicament els currículums per a adequar-los als avanços del coneixement, així com als canvis i noves exigències del seu àmbit local.
La nova regulació haurà de permetre aconseguir aquests objectius:
- Complementar la formació de l’alumnat per a l’especialització en altres àmbits professionals que puguen tindre aplicacions en l’àmbit musical.
- Formar a professionals que estiguen adaptats als nous canvis socials i laborals.
- Preparar a l'alumnat per a estudis superiors en les distintes especialitats.
- Reduir la càrrega lectiva dels ensenyaments.
- Actualitzar la concreció curricular de les assignatures.
- Definir, pedagògicament, la figura de l’acompanyant i el treball del repertori amb acompanyant.
- Incorporar al currículum aspectes d’ordenació acadèmica que redunden en la millora dels ensenyaments.
Informació adicional
Per a consultar la normativa general i altres aspectes dels ensenyaments artístics, cal adreçar-se al següent lloc web:
https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/ensenanzas-de-musica-y-danza
En la Disposición Transitoria segunda se prevé la “Incorporación del alumnado desde el plan de estudios anterior”. Sin embargo, al modificarse las asignaturas de Historia de la Música y de Armonía, impartiéndose tanto en distintos cursos como en número de horas, esto supondrá un caos administrativo importante, que, a su vez, ocasionará graves circunstancias en este aspecto para los centros, en cuanto a que: 1) habrá falta de aulas; 2) los equipos directivos que han de realizar los horarios tendrán la difícil labor de compaginar ambos planes; y 3) el alumnado verá modificado su expediente con distintas asignaturas que se incluyen en un anterior plan y no en otro, y viceversa. Sin embargo, si la asignatura de Armonía y la de Historia de la Música se impartiera en 3º y 4º (2 horas) y en 5º y 6º (2 horas), respectivamente, tal y como se hace actualmente, ahorraríamos estos problemas administrativos y organizativos indeseables para todo centro y alumnado.