Descripció
La revisió curricular dels ensenyaments professionals de Música és necessària, perquè la modificació de la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació, per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, determina que les Administracions educatives revisaran periòdicament els currículums per a adequar-los als avanços del coneixement, així com als canvis i noves exigències del seu àmbit local.
La nova regulació haurà de permetre aconseguir aquests objectius:
- Complementar la formació de l’alumnat per a l’especialització en altres àmbits professionals que puguen tindre aplicacions en l’àmbit musical.
- Formar a professionals que estiguen adaptats als nous canvis socials i laborals.
- Preparar a l'alumnat per a estudis superiors en les distintes especialitats.
- Reduir la càrrega lectiva dels ensenyaments.
- Actualitzar la concreció curricular de les assignatures.
- Definir, pedagògicament, la figura de l’acompanyant i el treball del repertori amb acompanyant.
- Incorporar al currículum aspectes d’ordenació acadèmica que redunden en la millora dels ensenyaments.
Informació adicional
Per a consultar la normativa general i altres aspectes dels ensenyaments artístics, cal adreçar-se al següent lloc web:
https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/ensenanzas-de-musica-y-danza
Cal reforçar aquesta correspondència. Pe`ro hi ha una cosa que manca: COMUNICACIÓ entre IES I Conservatoris. La conselleria ha d'abordar d'una forma seriosa aquests temes ja que és el que vertaderament facilita aquesta correspondència: Coordinació horària i batxillerat artístic.
La correspondencia entre los Conservatorios y los IES cada vez funciona mejor, se debería reforzar y no desmantelar el sistema actual que mejora la compatibilidad horaria y las convalidaciones de los alumnos que cursan música, ayudándoles a mejorar su carga lectiva, cosa que no pasará si se aplica todo lo propuesto en el decreto, como bajar Historia de la Música a 3º y 4º o añadir asignaturas que no podrán convalidarse (Audición consciente) que tendrán que cursar y que duplican contenidos hasta la saciedad, suponiendo un problema de compatibilidad horaria para los alumnos y de mal uso de los recursos educativos.