Descripció
La revisió curricular dels ensenyaments professionals de Música és necessària, perquè la modificació de la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació, per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, determina que les Administracions educatives revisaran periòdicament els currículums per a adequar-los als avanços del coneixement, així com als canvis i noves exigències del seu àmbit local.
La nova regulació haurà de permetre aconseguir aquests objectius:
- Complementar la formació de l’alumnat per a l’especialització en altres àmbits professionals que puguen tindre aplicacions en l’àmbit musical.
- Formar a professionals que estiguen adaptats als nous canvis socials i laborals.
- Preparar a l'alumnat per a estudis superiors en les distintes especialitats.
- Reduir la càrrega lectiva dels ensenyaments.
- Actualitzar la concreció curricular de les assignatures.
- Definir, pedagògicament, la figura de l’acompanyant i el treball del repertori amb acompanyant.
- Incorporar al currículum aspectes d’ordenació acadèmica que redunden en la millora dels ensenyaments.
Informació adicional
Per a consultar la normativa general i altres aspectes dels ensenyaments artístics, cal adreçar-se al següent lloc web:
https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/ensenanzas-de-musica-y-danza
No está clara la atribución docente de esta y demás asignaturas no recogidas en el RD 428/2013, de 14 de junio. Sin entrar en la idoneidad o no de estas asignaturas en el currículum de EEPP, lo lógico es indicar (en vista de que no existen cuerpos de profesorado especializados en estas materias), concretamente los requisitos (titulaciones, experiencia profesional acreditada, etc.) y, sobre todo, plantearse la incorporación de profesorado especialista a tenor del art. 96.3 de la Ley Orgánica de Educación. Por otra parte, cabe destacar que, en el caso de la asignatura de "Técnicas de Promoción..." (así como en otras de las no incluidas en el RD 428/2013) sí que existe un cuerpo habilitado para impartirla, si bien de Catedráticos (Real Decreto 427/2013), que si bien no podrían impartir clases en profesionales, sí serviría como base para la creación de nuevos cuerpos docentes en esta materia (Disposición adicional segunda Real Decreto 428/2013)