Descripció
La revisió curricular dels ensenyaments professionals de Música és necessària, perquè la modificació de la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació, per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, determina que les Administracions educatives revisaran periòdicament els currículums per a adequar-los als avanços del coneixement, així com als canvis i noves exigències del seu àmbit local.
La nova regulació haurà de permetre aconseguir aquests objectius:
- Complementar la formació de l’alumnat per a l’especialització en altres àmbits professionals que puguen tindre aplicacions en l’àmbit musical.
- Formar a professionals que estiguen adaptats als nous canvis socials i laborals.
- Preparar a l'alumnat per a estudis superiors en les distintes especialitats.
- Reduir la càrrega lectiva dels ensenyaments.
- Actualitzar la concreció curricular de les assignatures.
- Definir, pedagògicament, la figura de l’acompanyant i el treball del repertori amb acompanyant.
- Incorporar al currículum aspectes d’ordenació acadèmica que redunden en la millora dels ensenyaments.
Informació adicional
Per a consultar la normativa general i altres aspectes dels ensenyaments artístics, cal adreçar-se al següent lloc web:
https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/ensenanzas-de-musica-y-danza
Amb aquesta reforma els estudis musicals están abocats a una comprensió de la música de forma interna i estructural i menysté els aspectes sociològics, filosòfics, estétics i històrics inherents al fet musical.Açò empobreix l'esperència acadèmica d'aquests estudis. Cal un equilibri entre aquests aspectes comprensius de la música.
No hay ninguna competencia humanística, estas competencias son las que crean un marco de referencia necesario para cualquier músico, ya que debe tener habilidades técnicas, pero también deben conocer el contexto y la razón de ser de esa música que interpretan para poder comprender el fenómeno musical en su plenitud, sin estas competencias el conocimiento no se sustenta en nada, solo se aprende a tocar sin relacionar ni comprender el porqué de esa música, lo que supone una merma importante en la calidad de la educación musical.