Descripció
La revisió curricular dels ensenyaments professionals de Música és necessària, perquè la modificació de la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació, per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, determina que les Administracions educatives revisaran periòdicament els currículums per a adequar-los als avanços del coneixement, així com als canvis i noves exigències del seu àmbit local.
La nova regulació haurà de permetre aconseguir aquests objectius:
- Complementar la formació de l’alumnat per a l’especialització en altres àmbits professionals que puguen tindre aplicacions en l’àmbit musical.
- Formar a professionals que estiguen adaptats als nous canvis socials i laborals.
- Preparar a l'alumnat per a estudis superiors en les distintes especialitats.
- Reduir la càrrega lectiva dels ensenyaments.
- Actualitzar la concreció curricular de les assignatures.
- Definir, pedagògicament, la figura de l’acompanyant i el treball del repertori amb acompanyant.
- Incorporar al currículum aspectes d’ordenació acadèmica que redunden en la millora dels ensenyaments.
Informació adicional
Per a consultar la normativa general i altres aspectes dels ensenyaments artístics, cal adreçar-se al següent lloc web:
https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/ensenanzas-de-musica-y-danza
Per a aquesta optativa, a l'annex IV es dóna l’atribució docent a l’especialitat d’Història de la Música. Propose canviar-la per: “Acreditar disposar de les competències en Musicologia”.
Si bé els continguts de Musicologia estan en part relacionats amb la Història de la Música, molts d’aquests són propis de les competències d'un musicòleg (mètodes d’investigació, notacions, paleografia, organologia, etc.). Per tant, no necessàriament els professors d’Història de la Música seran sempre els més indicats per impartir aquesta assignatura, sinó aquells TITULATS EN MUSICOLOGIA, independentment de l’especialitat que impartisquen (donat el caràcter transversal de la musicologia, és habitual trobar als conservatoris professors d’altres especialitats que també estan titulats en Musicologia). La redacció que propose està en consonància amb l’atribució docent d’altres assignatures del nou currículum, en les quals també s’indica “acreditar disposar de les competències en…”.