Descripció
La revisió curricular dels ensenyaments professionals de Música és necessària, perquè la modificació de la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació, per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, determina que les Administracions educatives revisaran periòdicament els currículums per a adequar-los als avanços del coneixement, així com als canvis i noves exigències del seu àmbit local.
La nova regulació haurà de permetre aconseguir aquests objectius:
- Complementar la formació de l’alumnat per a l’especialització en altres àmbits professionals que puguen tindre aplicacions en l’àmbit musical.
- Formar a professionals que estiguen adaptats als nous canvis socials i laborals.
- Preparar a l'alumnat per a estudis superiors en les distintes especialitats.
- Reduir la càrrega lectiva dels ensenyaments.
- Actualitzar la concreció curricular de les assignatures.
- Definir, pedagògicament, la figura de l’acompanyant i el treball del repertori amb acompanyant.
- Incorporar al currículum aspectes d’ordenació acadèmica que redunden en la millora dels ensenyaments.
Informació adicional
Per a consultar la normativa general i altres aspectes dels ensenyaments artístics, cal adreçar-se al següent lloc web:
https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/ensenanzas-de-musica-y-danza
En el Anexo II, se concreta la distribución por cursos y el total de horas por especialidad. Así, este proyecto de curriculum autonómico contempla que la asignatura de HISTORIA DE LA MÚSICA quedará rebajada en número de horas (de 2 horas a 1,5) y que se impartirá en cursos más tempranos (en 3º y 4º, y no en 5º y 6º). Por tanto, no se han escuchado las propuestas realizadas por el profesorado de Historia de la Música el curso pasado en calidad de expertos en los grupos de trabajo creados a tal efecto. Así, no se ha tenido en cuenta, por un lado, la reducción drástica del horario laboral del profesorado de dicha especialidad y, por otro, que el alumnado al que debe ir dirigida esta asignatura debe ser 5º y 6º, ya que en los cursos de 3º y 4º aún no se cuenta con la evolución madurativa y psicoevolutiva para comprender los complejos conceptos humanísticos, filosóficos, sociales, históricos y musicales que conlleva esta asignatura.