Tornar

4 Educació de Qualitat

L'educació permet la mobilitat socioeconòmica ascendent i és clau per a eixir de la pobresa. Durant l'última dècada, es van aconseguir grans avanços a l'hora d'ampliar l'accés a l'educació i les taxes de matriculació a les escoles en tots els nivells, especialment per a les xiquetes. No obstant això, al voltant de 260 milions de xiquets encara estaven fora de l'escola en 2018; prop d'una cinquena part de la població mundial d'aqueix grup d'edat. A més, més de la meitat de tots els xiquets i adolescents de tot el món no estan aconseguint els estàndards mínims de competència en lectura i matemàtiques.

En 2020, a mesura que la pandèmia de la COVID-19 es propagava per tot el planeta, la major part dels països van anunciar el tancament temporal de les escoles, el que va afectar més del 91 % dels estudiants a tot el món. En abril de 2020, prop de 1600 milions de xiquets i joves estaven fora de l'escola. Igualment, prop de 369 milions de xiquets que depenen dels menjadors escolars van haver de buscar altres fonts de nutrició diària.

Mai abans havien estat tants xiquets fora de l'escola al mateix temps, la qual cosa altera el seu aprenentatge i canvia dràsticament les seues vides, especialment les dels xiquets més vulnerables i marginats. La pandèmia mundial té greus conseqüències que poden posar en perill els avanços que tant van costar aconseguir a l'hora de millorar l'educació a nivell mundial.

Iniciatives més actives

PER UNA EDUCACIÓ AUDIOVISUAL I PLÀSTICA DE QUALITAT

“Recuperació de les condicions perdudes amb les lleis anteriors”

creación taller ciudadania para la aceptación de personas con enfermedad mental

Talleres a realizar en los centros de salud donde se impartiera a la ciudadania para mejorar la relación con las personas que padecen enfermedades mentales intentando superar el estigma de estas

_95585659_bbbbb.jpg
Creació d'un Auditori per a concerts a Gandia

Gandia compta amb un públic fidel a la música clàssica i necessita un Auditori de música per a concerts, òperes i d'altres.

Veure totes les propostes

Debats més actius

Veure tots els debats
4.1
D'ací a 2030, assegurar que totes les xiquetes i tots els xiquets acaben l'ensenyament primari i secundari, que ha de ser gratuïta, equitativa i de qualitat i produir resultats d'aprenentatge pertinents i efectius.
4.2
D'ací a 2030, assegurar que totes les xiquetes i tots els xiquets tinguen accés a serveis d'atenció i desenvolupament en la primera infància i educació preescolar de qualitat, a fi que estiguen preparats per a l'ensenyament primari.
4.3
D'ací a 2030, assegurar l'accés igualitari de tots els homes i les dones a una formació tècnica, professional i superior de qualitat, inclosa l'ensenyament universitari.
4.4
D'ací a 2030, augmentar considerablement el nombre de joves i adults que tenen les competències necessàries, en particular tècniques i professionals, per a accedir a l'ocupació, el treball decent i l'emprenedoria.
4.5
D'ací a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l'educació i assegurar l'accés igualitari a tots els nivells de l'ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els xiquets en situacions de vulnerabilitat.
4.6
D'ací a 2030, assegurar que tots els joves i una proporció considerable dels adults, tant homes com dones, estiguen alfabetitzats i tinguen nocions elementals d'aritmètica.
4.7
D'ací a 2030, assegurar que tots els alumnes adquirisquen els coneixements teòrics i pràctics necessaris per a promoure el desenvolupament sostenible, entre altres coses mitjançant l'educació per al desenvolupament sostenible i els estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d'una cultura de pau i no violència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible.
4.A
Construir i adequar instal·lacions educatives que tinguen en compte les necessitats dels xiquets i les persones amb discapacitat i les diferències de gènere, i que oferisquen entorns d'aprenentatge segurs, no violents, inclusius i eficaços per a tots.
4.B
D'ací a 2020, augmentar considerablement a nivell mundial el nombre de beques disponibles per als països en desenvolupament, en particular els països menys avançats, els xicotets Estats insulars en desenvolupament i els països africans, a fi que els seus estudiants puguen matricular-se en programes d'ensenyament superior, inclosos programes de formació professional i programes tècnics, científics, d'enginyeria i de tecnologia de la informació i les comunicacions, de països desenvolupats i altres països en desenvolupament.
4.C
D'ací a 2030, augmentar considerablement l'oferta de docents qualificats, fins i tot mitjançant la cooperació internacional per a la formació de docents als països en desenvolupament, especialment els països menys avançats i els xicotets Estats insulars en desenvolupament.
Aquest objectiu no té metes localitzades