Preguntes Freqüents

Et presentem un llistat de solucions als dubtes més freqüents del portal Gva Participa. Si encara es manté el problema, pots comunicar la teua incidència a través del correu electrònic: portalparticipacio@gva.es.

Qui pot accedir al Portal Gva Participa?

L'accés és lliure per a tota la ciutadania. Per a accedir i navegar pel Portal no serà necessari registrar-se.

Quan és necessari registrar-se?

Existeixen 2 nivells de registre, el Nivell 1 i el Nivell 2.

El Nivell 1 s’exigeix per a:

  • Registrar-se en el web com a persona usuària

  • Obrir un debat

  • Fer comentaris en un debat ja obert

  • Donar suport a un debat amb icones de thumbs up/down

  • Fer una iniciativa

  • Fer comentaris en una iniciativa ja oberta

  • Fer comentaris en una proposta de pressupostos participatius

  • Fer propostes en l'el·laboració normativa.

  • Fer comentaris a un borrador en l'el·laboració normativa.

El Nivell 2 s’exigeix per a:

  • Donar suport a una iniciativa

  • Participar en votacions

  • Fer propostes en pressupostos participatius

  • Participar donant suport a una proposta en pressupostos participatius

  • Votar les propostes dels pressupostos participatius

  • Participar en debats previs en el·laboració normativa.

Quins requisits són necessaris per a registrar-se?

En el Nivell 1:

  • Nom d'usuari/a

  • Correu electrònic

En el Nivell 2:

  • Nom i cognoms 
  • DNI/NIE
  • Data de naixement
  • Codi postal
  • Gènere: H/D/Altres
  • Qui hi pot participar?

Podran participar les persones majors de 16 anys empadronades en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana.
Si eres menor de 16 anys, el teu tutor o tutora legal haurà d'emplenar el formulari següent, per a autoritzar la participació (clica ací).

“Si eres valencià o valenciana, però resideixes en l'exterior de la Comunitat, pots participar emplenant el següent formulari (clica ací).

Quants suports són necessaris perquè les iniciatives s'eleven a la consideració del Consell?

Es necessiten 5.000 suports com a mínim.

Com cree i verifique el meu compte?

  • El primer és crear un compte bàsic. Per a això, cliquem en l'enllaç Registrar-se i emplenem les dades que ens demanen. És un requisit marcar la casella d'acceptació de les condicions d'ús. En crear un compte ens arribarà un correu electrònic a l'adreça que hàgem especificat, i haurem de clicar en l'enllaç que conté (l'enllaç que posa "Confirmar el meu compte") per a acabar de crear el compte.

  • Una vegada creat el compte bàsic, i després d'entrar amb el nostre correu i contrasenya, el sistema ens donarà l'opció de realitzar-ne una verificació bàsica. Clicarem en l'enllaç El meu compte de la part superior dreta, i després en el botó "Verificar el meu compte". El primer que se'ns demanarà és que introduïm les nostres dades de residència, per a verificar que estem empadronats en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana (és important introduir el número de document amb la lletra; i marcar la casella d'acceptació d'accés al Padró).

He oblidat la meua contrasenya o no em funciona. Què puc fer?

  • Pots sol·licitar una nova contrasenya perquè se t'envie al teu correu electrònic. Et recomanem intentar recuperar contrasenya amb totes les adreces de correu electrònic que tingues.

No aconseguisc crear el meu compte correctament.

  • Revisa per favor la secció "No em funciona la verificació de residència", per si el problema estiguera en aqueix pas, que sol ser el problema més freqüent.

  • Si no s'ha solucionat, revisa la secció "Com cree i verifique el meu compte?", per a assegurar-te que estàs seguint els passos adequadament.

¿Com puc canviar el meu correu electrònic, el meu nom d'usuari, la meua contrasenya, donar-me de baixa, o activar/desactivar les notificacions que m'arriben al correu electrònic?

Clicant en l'enllaç “Iniciar sessió”, introdueix el teu correu electrònic i la teua contrasenya, i prem el botó "Entrar". El meu compte on trobaràs totes les opcions que et permetran canviar el teu correu electrònic, nom de persona usuària, contrasenya, donar-te de baixa, o activar/desactivar les notificacions. Una vegada realitzat el canvi adequat, assegura't de clicar en el botó "Desa els canvis".

No em funciona la verificació de residència.

Comprova les següents possibilitats:

Has posat el DNI o document amb tots els caràcters junts, incloent-hi la lletra al final?

Segur que t’has empadronat en un municipi de la Comunitat Valenciana?

Pot ser que hi haja algun problema en el registre d'empadronament amb les teues dades, informa't amb el teu municipi d'empadronament per a confirmar que la teua informació de Padró és correcta.

Si en verificar el teu compte t'apareix un missatge indicant-te que el teu DNI ja està en ús, visita la secció "M'indica que el meu DNI ja està en ús".

M'indica que el meu DNI ja està en ús

Si intentes verificar el teu compte i apareix un missatge d'error dient que el "DNI ja està en ús", el primer que has de revisar és si tens un altre compte de persona usuària que hages verificat amb el teu DNI. Cal tindre en compte que pots tindre molts comptes de persona usuària, però només un amb les teues dades del teu DNI, que serà amb el que pugues donar suport i votar propostes, la qual cosa anomenem un compte verificat.

Si tens un altre compte de persona usuària entra amb ell i comprova si pots donar suport o votar propostes. Si és així, llavors està solucionat. Aquest compte serà el que podràs usar per als processos en els quals es requerisca un compte verificat.

Si no tens la seguretat de tindre o no altres comptes, el cas més comú és que tingues més d'una adreça de correu electrònic, i hages creat comptes de persona usuària amb cadascun d'aquests. Per a comprovar-ho i recuperar la contrasenya de cada compte, entra en vaig oblidar la meua contrasenya, introdueix una de les teues adreces de correu electrònic i prem el botó "Rebre instruccions". Repeteix això per a totes les teues adreces de correu electrònic. Si en algun moment se't mostra un missatge "No s'ha trobat el correu electrònic", significa que no tens un compte de persona usuària amb eixe e-mail.

En cada correu electrònic que hages usat per a crear un compte de persona usuària t'arribarà un enllaç, que et permetrà restablir la teua contrasenya. Algun d’aquests comptes et permetrà donar suport o votar propostes, i per tant serà el teu compte verificat. En aquest cas, pots usar aquest compte d'ara endavant per als processos en els quals es requerisca un compte verificat.

No m’he empadronat en la Comunitat Valenciana; per què no hi puc participar?

El suport i votació de propostes està limitat a la gent empadronada en la Comunitat Valenciana, ja que es tracta de prendre decisions que afectaran la Comunitat i les persones que hi viuen, i per tant ens sembla que són elles les que han de prendre la decisió final.

No obstant això, sí que és possible participar-hi, encara que no t’hages empadronat. Consulta aquesta informació en els apartats “Quan és necessari registrar-se?” i “Quins requisits són necessaris per a registrar-se?”.