Tornar

PER UNA EDUCACIÓ AUDIOVISUAL I PLÀSTICA DE QUALITAT

Luis Fernando Vazquez Belinchón Luis Fernando Vazquez Belinchón  •  13/12/2023  •    2 Comentaris

Codi de la iniciativa: GVA Participa-2023-12-554

“Recuperació de les condicions perdudes amb les lleis anteriors”

El nostre alumnat és la generació més exposada a continguts visuals i audiovisuals de la història (internet, Netflix, Instagram, Tik-tok, etc.) i estem deixant de costat la seua formació audiovisual per professionals especialistes en la matèria, sense preparar-los per als riscos que comporta (desconeixement de la cultura pròpia, problemes d’assetjament, autoestima, suplantació d’identitat, masclisme, bullying o maltractament sexual, consum de pornografia, trastorns alimentaris, publicitat enganyosa, adoctrinament, manipulació mediàtica, fakenews...). No podem permetre açò.
Per això resulta fonamental per al nostre alumnat:
1.- EDUCACIÓ PLÀSTICA, VISUAL I AUDIOVISUAL (EPVA) EN 1r DE L’ESO com a matèria obligatòria, donada la mancança de formació per especialistes en la educació primària, com si que hi ha en altres matèries com anglés, educació física o música.
2.- RECUPERAR LES 3 HORES LECTIVES SETMANALS DE QUE DISPOSAVA EPVA almenys en un dels cursos. Esta retallada de càrrega lectiva que es va produir amb el govern anterior va suposar un gran pas enrere per a l’alfabetització audiovisual de l’alumnat.  Cal apostar seriosament pel llenguatge audiovisual en el món actual i pels ensenyaments artístics-expressius com l’educació física, la música i la educació graficoplàstica i audiovisual si volem un alumnat que puga assolir un desenvolupament competencial ple.
3.- CONTINUÏTAT DELS ENSENYAMENTS GRAFICOPLÀSTIC I AUDIOVISUALS EN TOTES LES MODALITATS DE BATXILLERAT., per tal de garantir la formació de l’alumnat interessat en la matèria. A més a més, s’ha de poder oferir la matèria de Moviments Culturals i Artístics assignada al Batxillerat General a la resta de batxillerats.
4.- GARANTIR UN ITINERARI AUDIOVISUAL AL LLARG DE L’ESO I DEL BATXILLERAT. En primer lloc, fent obligatòria l’oferta d’optativitat de les assignatures de Laboratori de Creació Audiovisual i Expressió Artística a 1r d’ESO. En segon lloc, blindant del Dibuix Tècnic al batxillerat de Ciències i Tecnologia com assignatura d’oferta obligatòria i la planificació d’una optativa d’Expressió Gràfica i Audiovisual que s’oferisca a tots els batxillerats. Així es garatix per a l’alumnat un itinerari continu formatiu per a especialitzar-se en el tan necessari llenguatge audiovisual.
5.- RECUPERAR L’EPVA EN ELS PROGRAMES DE DIVERSIFICACIÓ CURRICULAR (PDC) en 3r i 4rt d’ESO com a eina fonamental per al desenvolupament professional i personal d’este alumnat, amb els bons resultats que ha aconseguit al llarg dels últims anys.
6.- EQUIP HUMÀ I DOTACIÓ TÈCNICA NO DISCRIMINATÒRIA. El nostre alumnat requerix per a la seua alfabetització audiovisual desdoblaments i reforços, igual que moltes altres matèries. A més a més, és necessària una dotació tècnica mínima de material fotogràfic, de vídeo o informàtic de qualitat, sense els quals no és possible que l’alumnat tinga un accés real als aprenentatges de les nostres assignatures.

Necessites iniciar sessió o registrar-te per a comentar.
  • Salva Dalí

    También es importante que se imparta siempre por especialistas en la materia, y no dejen las horas sobrantes para rellenar otros departamentos.

    4 vots  | 
    4
    0
    Sense respostes
    • Yoola

      Dotar de recursos mobiliarios a las aulas de EPVA, como sillas ergonómicas con respaldo y no estar con banquetas que son incómodas.

      2 vots  | 
      2
      0
      Sense respostes
      Aquesta iniciativa no té notificacions.
      No hi ha fites definides