Tornar

INFORMACIÓ PÚBLICA DEL PROJECTE D'ORDE DE BASES PER LA QUAL S'APROVEN LES BASES REGULADORES DE LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DELS PROGRAMES ESCOLES TALLERS, TALLERS D'OCUPACIÓ I ALTRES PROGRAMES PÚBLICS MIXTOS D'OCUPACIÓ-FORMACIÓ

Comentaris per a la versió

actualitzada el 25 Mar 2024
Comentaris sobre Vore en context
Article 15. Comissió mixta de selecció 1. La selecció de l’alumnat treballador, així com del personal de direcció, docent i auxiliar administratiu de tots els programes, serà efectuada per una comissió de selecció mixta, que es constituirà per a tal fi amb la participació de representants de l’entitat promotora i de Labora-Servici Valencià d’Ocupació i Formació. La persona representant de Labora en la comissió de selecció serà qui la presidisca i tindrà vot de qualitat per al cas d’empat. 2. D’acord amb les persones proposades per les entitats beneficiàries i el servici territorial competent en matèria de formació professional per a l’ocupació per a formar part de la comissió, la direcció territorial corresponent nomenarà les persones membres de les comissions de selecció. 3. En la composició de la comissió es procurarà l’adequació als principis de composició i presència equilibrada entre dones i hòmens que establix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens. 4. La comissió de selecció podrà establir o completar les seues normes de funcionament pròpies, d’acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de règim jurídic del sector públic. 5. La comissió de selecció establirà els criteris per a la realització de la selecció atesos els perfils previstos en els projectes, d’acord amb el que establixen esta orde de bases, les convocatòries corresponents i les instruccions que les despleguen. Es procurarà la màxima adaptabilitat de les persones seleccionades a les especialitats corresponents, considerant, si és el cas, la seua formació prèvia i les circumstàncies particulars de dificultat d’estes. La comissió de selecció estendrà acta de la seua constitució, de la determinació dels criteris de selecció i del procés de selecció, en model normalitzat, que es faran públics per a coneixement de totes les persones interessades. 4. Les incidències i les al·legacions que es puguen presentar derivades dels processos de selecció seran resoltes per la comissió de selecció. Els acords de la comissió de selecció sobre les al·legacions presentades a l’acta final de la selecció no esgoten la via administrativa i caldrà interposar un recurs d’alçada davant del director territorial que va fer el nomenament de la comissió de selecció. 5. Finalitzat el procés de selecció, la comissió de selecció prepararà la relació de persones seleccionades, personal directiu, docent i auxiliar administratiu, estendrà acta per duplicat de les actuacions efectuades i traslladarà un exemplar a l’entitat promotora perquè la complisca i un altre a la direcció territorial compe-tent en matèria de formació professional per a l’ocupació. 6. Qualsevol que siga el sistema de selecció utilitzat, se seguiran els criteris i els procediments que establix Labora-Servici Valencià d’Ocupació i Formació per a la cobertura de les ofertes d’ocupació, per la qual cosa no serà aplicable la normativa establida per als procediments de selecció de personal de les diferents administracions públiques, encara que l’entitat promotora siga un organisme públic. El personal seleccionat no es considerarà inclòs en les corresponents plantilles o relacions de llocs de treball, per la qual cosa no caldrà una oferta d’ocupació pública prèvia. Article 16. Selecció de personal directiu, docent i auxiliar administratiu 1. Per a la selecció del personal de direcció, docent i auxiliar administratiu participant en els projectes la comissió de selecció s’establirà el procediment de selecció que cal seguir i els criteris de baremació dels mèrits, atenent el que establixen estes bases, la convocatòria corresponent i la instrucció que la desplegue sobre les bases del procediment selectiu i barems aplicables, i es considerarà la màxima adequació de la qualificació al lloc de treball oferit com un criteri estratègic i, per tant, prioritari. D’acord amb el que preveu la convocatòria corresponent, s’utilitzarà com a procediments per a la preselecció d’oferta d’ocupació tramitada per l’Espai Labora que corresponga, convocatòria pública o les dos. Per al personal docent, a més dels procediments assenyalats, podrà utilitzar-se com a procediment per a la selecció que esta es realitze mitjançant la incorporació de personal que figure prèviament en les borses d’ocupació de personal expert docent, constituïdes a l’empara del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es regula la borsa d’ocupació temporal de personal docent i s’aproven les bases del procediment de selecció i nomenament per a la realització d’accions formatives en les quals participe Labora-Servici Valencià d’Ocupació i Formació. 2. El personal formador seleccionat per als projectes haurà de reunir la titulació, la competència docent, l’experiència i altres requisits previstos en la normativa reguladora dels certificats professionals o en el programa formatiu de les especialitats que s’impartiran en els projectes. En tot cas, sense perjuí del que establixen la normativa reguladora dels certificats professionals o els programes formatius de les especialitats que s’impartiran en els projectes, a més dels requisits establits, les persones candidates hauran de complir els requisits relatius a titulació i formació següents: a) La persona responsable de la direcció del projecte haurà de tindre, almenys, una titulació universitària (es podrà exigir una titulació determinada en els llocs que ho requerisquen). b) El personal docent haurà de tindre la titulació prevista en la normativa reguladora dels certificats professionals o en el programa formatiu de les especialitats que s’impartiran en els projectes. c) Per al personal docent de suport s’exigirà, com a mínim, alguna de les titulacions següents: . Títol de mestre o mestra d’Educació Primària o equivalent. . Persona amb titulació universitària que estiga en possessió del títol de màster que habilita per a l’exercici de les professions de professora o professor d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i ensenyaments d’idioma o equivalent, o amb un mínim de 300 hores de formació metodològica. . Titulació tècnica superior de Formació Professional o equivalent i estar en possessió del certificat oficial de formació pedagògica i didàctica equivalent expedit per la conselleria competent en matèria d’educació, segons preveu l’Orde 4/2016, d’1 de març, o amb un mínim de 300 hores de formació metodològica. d) Per al personal auxiliar administratiu, s’exigirà com a requisit mínim FP I/cicle de grau mitjà o certificat professional o haver realitzat amb aprofitament especialitat del fitxer d’especialitats del SEPE, tots estos de l’àrea professional d’administració i gestió, pertanyent a la família professional de la mateixa denominació o graduat en Educació Secundària o Graduat Escolar amb experiència en l’ocupació auxiliar administratiu, com a mínim, de 12 mesos. 3. D’acord amb el que determinen les respectives convocatòries dels programes, la comissió de selecció podrà aprovar, a proposta de l’entitat promotora, la continuïtat de personal contractat anteriorment en altres projectes gestionats per l’entitat beneficiària, inclosos els que hagen adquirit la condició de fixos de plantilla o contractats indefinits de les entitats beneficiàries. En estos supòsits no es farà cap procés de selecció i la comissió de selecció, després de comprovar el compliment dels requisits, procedirà a l’aprovació d’esta proposta.
1
Comentaris sobre Vore en context
Salaris de l’alumnat derivat del contracte de formació en alternança: el 100 % del salari mínim interprofessional anualment establit corresponent a l’any de concessió de la subvenció, incloent-hi la part proporcional de les dos pagues extraordinàries, en concepte de salaris de l’alumnat treballador, sense perjuí de l’obligació de les entitats de fer efectives les retribucions que corresponguen a l’alumnat treballador d’acord amb la normativa laboral aplicable, si és el cas, els possibles increments que es puguen produir en els referits costos salarials seran a càrrec de l’entitat beneficiària.
1
Comentaris sobre Vore en context
A) Mòdul A: inclou els costos salarials següents del personal directiu, docent i auxiliar administratiu que haja sigut seleccionat i contractat per al projecte: 1r. Les retribucions brutes establides en el contracte amb referència al conveni col·lectiu aplicable a l’entitat beneficiària o, si és el cas, en l’Acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals. S’inclouran en este concepte el salari base, els complements per antiguitat o altres complements salarials derivats de l’activitat subvencionada i les pagues extraordinàries 2n. Les quotes a càrrec de l’entitat ocupadora a la Seguretat Social per tots els conceptes, desocupació, Fons de Garantia Salarial i formació professional. Per al càlcul de l’import subvencionable, haurà de descomptar-se l’import corresponent de les bonificacions i les reduccions que puguen estar associades al pagament d’eixa cotització. També se subvencionaran, si és el cas, les aportacions empresarials a plans de pensions arreplegades en les disposicions legislatives o reglamentàries aplicables o en el conveni col·lectiu corresponent. No se subvencionaran, en cap cas, les indemnitzacions per defunció i les corresponents a trasllats, suspensions, acomiadaments, cessaments o indemnitzacions per finalització de contracte, gratificacions i compensació per vacacions no gaudides. Quan siga procedent, s’inclouran també els costos del personal de la plantilla que haja adquirit la condició de fix o contractat indefinit de les entitats beneficiàries. Podran ser subvencionables els costos corresponents al personal addicional que, si és el cas, substituïsca la persona el contracte de la qual haja quedat suspés per qualsevol de les causes que preveu l’article 45 del text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors. Per al càlcul d’este mòdul es considera una ràtio d’una persona formadora a jornada completa per a cada deu participants. L’entitat beneficiària aportarà, d’acord amb les instruccions que se li notificaran abans de l’inici de l’acció formativa, control d’assistència amb informes horaris.
1
Comentaris sobre Vore en context
Article 18. Inici dels projectes 1. Els projectes hauran d’iniciar-se en el termini establit en la convocatòria corresponent. 2. Abans d’iniciar l’acció formativa, l’entitat beneficiària haurà de comunicar de manera fefaent al personal tècnic de formació la data d’inici, amb indicació de l’horari, el lloc d’impartició, la relació nominal de participants que comencen i del personal docent i tutelar amb l’acreditació en els dos casos de la titulació i requisits exigits per la normativa reguladora dels certificats professionals o pels programes formatius de les especialitats, d’acord amb la formació que s’impartirà i l’acreditació dels permisos necessaris per al desenvolupament d’este. 3. En el mateix dia d’inici del projecte s’haurà d’informar l’alumnat treballador de les característiques del projecte i de la formació que rebrà i dels seus drets i obligacions. Esta informació s’haurà de facilitar obligatòriament també a l’alumnat que s’hi incorpore posteriorment. 4. Des de l’inici de l’activitat, l’entitat promotora posarà en pràctica el pla de prevenció de riscos laborals, a fi d’eliminar o reduir els riscos per a la seguretat i la salut de totes les persones treballadores. Per a fer-ho, es programarà com a primera activitat del projecte donar ple coneixement a tot el personal dels riscos laborals que comporta l’execució d’este i del pla de prevenció elaborat.
2
Comentaris sobre Vore en context
Article 17. Selecció de l’alumnat treballador 1. La selecció de l’alumnat treballador serà precedida, en tot cas, de la tramitació d’oferta de servicis formatius per l’Espai Labora corresponent. A l’efecte de garantir el compliment del que preveu l’article 4.4 de la present orde, mitjançant l’aprovació dels barems corresponents per a la selecció de l’alumnat treballador, es prioritzaran les persones que reunisquen les condicions descrites en cada un dels col·lectius d’atenció prioritària, de la Llei d’ocupació 3/2022. Les convocatòries, si és el cas, establiran la manera d’acreditar les condicions esmentades. 2. L’alumnat treballador haurà d’estar registrat en un servici públic d’ocupació com a sol·licitant d’ocupació i complir els requisits d’edat, situació laboral o de pertinença a un determinat col·lectiu o col·lectius que, si és el cas, s’establisquen en la convocatòria respectiva. També hauran de complir els requisits establits en la normativa aplicable per a formalitzar un contracte de formació en alternança, així com els requisits establits per la normativa reguladora dels certificats professionals o en els programes formatius de les especialitats, per a accedir a la formació que es desenvolupe en els projectes. 3. Quan les especialitats que preveu el projecte exigisquen una formació específica prèvia de caràcter general o en alguna matèria específica, serà necessari que l’acrediten. 4. L’alumnat treballador seleccionat haurà de mantindre els requisits de selecció en la data de la seua incorporació al programa.
1
Comentaris sobre Vore en context
Article 15. Comissió mixta de selecció 1. La selecció de l’alumnat treballador, així com del personal de direcció, docent i auxiliar administratiu de tots els programes,serà efectuada per una comissió de selecció mixta, que es constituirà per a tal fi amb la participació de representants de l’entitat promotora i de Labora-Servici Valencià d’Ocupació i Formació. La persona representant de Labora en la comissió de selecció serà qui la presidisca i tindrà vot de qualitat per al cas d’empat. 2. D’acord amb les persones proposades per les entitats beneficiàries i el servici territorial competent en matèria de formació professional per a l’ocupació per a formar part de la comissió, la direcció territorial corresponent nomenarà les persones membres de les comissions de selecció. 3. En la composició de la comissió es procurarà l’adequació als principis de composició i presència equilibrada entre dones i hòmens que establix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens. 4. La comissió de selecció podrà establir o completar les seues normes de funcionament pròpies, d’acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de règim jurídic del sector públic. 5. La comissió de selecció establirà els criteris per a la realització de la selecció atesos els perfils previstos en els projectes, d’acord amb el que establixen esta orde de bases, les convocatòries corresponents i les instruccions que les despleguen. Es procurarà la màxima adaptabilitat de les persones seleccionades a les especialitats corresponents, considerant, si és el cas, la seua formació prèvia i les circumstàncies particulars de dificultat d’estes. La comissió de selecció estendrà acta de la seua constitució, de la determinació dels criteris de selecció i del procés de selecció, en model normalitzat, que es faran públics per a coneixement de totes les persones interessades. 4. Les incidències i les al·legacions que es puguen presentar derivades dels processos de selecció seran resoltes per la comissió de selecció. Els acords de la comissió de selecció sobre les al·legacions presentades a l’acta final de la selecció no esgoten la via administrativa i caldrà interposar un recurs d’alçada davant del director territorial que va fer el nomenament de la comissió de selecció. 5. Finalitzat el procés de selecció, la comissió de selecció prepararà la relació de persones seleccionades, personal directiu, docent i auxiliar administratiu, estendrà acta per duplicat de les actuacions efectuades i traslladarà un exemplar a l’entitat promotora perquè la complisca i un altre a la direcció territorial compe-tent en matèria de formació professional per a l’ocupació. 6. Qualsevol que siga el sistema de selecció utilitzat, se seguiran els criteris i els procediments que establix Labora-Servici Valencià d’Ocupació i Formació per a la cobertura de les ofertes d’ocupació, per la qual cosa no serà aplicable la normativa establida per als procediments de selecció de personal de les diferents administracions públiques, encara que l’entitat promotora siga un organisme públic. El personal seleccionat no es considerarà inclòs en les corresponents plantilles o relacions de llocs de treball, per la qual cosa no caldrà una oferta d’ocupació pública prèvia. Article 16. Selecció de personal directiu, docent i auxiliar administratiu 1. Per a la selecció del personal de direcció, docent i auxiliar administratiu participant en els projectes la comissió de selecció s’establirà el procediment de selecció que cal seguir i els criteris de baremació dels mèrits, atenent el que establixen estes bases, la convocatòria corresponent i la instrucció que la desplegue sobre les bases del procediment selectiu i barems aplicables, i es considerarà la màxima adequació de la qualificació al lloc de treball oferit com un criteri estratègic i, per tant, prioritari. D’acord amb el que preveu la convocatòria corresponent, s’utilitzarà com a procediments per a la preselecció d’oferta d’ocupació tramitada per l’Espai Labora que corresponga, convocatòria pública o les dos. Per al personal docent, a més dels procediments assenyalats, podrà utilitzar-se com a procediment per a la selecció que esta es realitze mitjançant la incorporació de personal que figure prèviament en les borses d’ocupació de personal expert docent, constituïdes a l’empara del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es regula la borsa d’ocupació temporal de personal docent i s’aproven les bases del procediment de selecció i nomenament per a la realització d’accions formatives en les quals participe Labora-Servici Valencià d’Ocupació i Formació. 2. El personal formador seleccionat per als projectes haurà de reunir la titulació, la competència docent, l’experiència i altres requisits previstos en la normativa reguladora dels certificats professionals o en el programa formatiu de les especialitats que s’impartiran en els projectes. En tot cas, sense perjuí del que establixen la normativa reguladora dels certificats professionals o els programes formatius de les especialitats que s’impartiran en els projectes, a més dels requisits establits, les persones candidates hauran de complir els requisits relatius a titulació i formació següents: a) La persona responsable de la direcció del projecte haurà de tindre, almenys, una titulació universitària (es podrà exigir una titulació determinada en els llocs que ho requerisquen). b) El personal docent haurà de tindre la titulació prevista en la normativa reguladora dels certificats professionals o en el programa formatiu de les especialitats que s’impartiran en els projectes. c) Per al personal docent de suport s’exigirà, com a mínim, alguna de les titulacions següents: . Títol de mestre o mestra d’Educació Primària o equivalent. . Persona amb titulació universitària que estiga en possessió del títol de màster que habilita per a l’exercici de les professions de professora o professor d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i ensenyaments d’idioma o equivalent, o amb un mínim de 300 hores de formació metodològica. . Titulació tècnica superior de Formació Professional o equivalent i estar en possessió del certificat oficial de formació pedagògica i didàctica equivalent expedit per la conselleria competent en matèria d’educació, segons preveu l’Orde 4/2016, d’1 de març, o amb un mínim de 300 hores de formació metodològica. d) Per al personal auxiliar administratiu, s’exigirà com a requisit mínim FP I/cicle de grau mitjà o certificat professional o haver realitzat amb aprofitament especialitat del fitxer d’especialitats del SEPE, tots estos de l’àrea professional d’administració i gestió, pertanyent a la família professional de la mateixa denominació o graduat en Educació Secundària o Graduat Escolar amb experiència en l’ocupació auxiliar administratiu, com a mínim, de 12 mesos. 3. D’acord amb el que determinen les respectives convocatòries dels programes, la comissió de selecció podrà aprovar, a proposta de l’entitat promotora, la continuïtat de personal contractat anteriorment en altres projectes gestionats per l’entitat beneficiària, inclosos els que hagen adquirit la condició de fixos de plantilla o contractats indefinits de les entitats beneficiàries. En estos supòsits no es farà cap procés de selecció i la comissió de selecció, després de comprovar el compliment dels requisits, procedirà a l’aprovació d’esta proposta.
1
Comentaris sobre Vore en context
Article 13. Criteris de valoració En el programa Activa Inserta, a fi d’optimitzar la formació de l’alumnat participant i garantir la continuïtat dels projectes de manera que no es trenque temporalment l’itinerari d’ocupació-formació programat s’establix un sistema de valoració comuna per a totes les entitats, sense perjuí que per a les entitats que presenten sol·licitud en les dos etapes, es mantindrà la valoració obtinguda en la primera etapa, amb excepció del que preveu el criteri 6, que es desdobla en un sistema de puntuació per als projectes presentats a la primera etapa i un altre per als presentats en la segona. En tot cas la puntuació total màxima a atorgar en cada una de les etapes és de 150 punts. S’establixen els criteris objectius següents de valoració per a atorgar la subvenció que, en tot cas, tenen en consideració les condicions que l’entitat reunisca en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que s’han de mantindre com a mínim durant tot el període d’execució:
1
Comentaris sobre Vore en context
Article 8. Tallers d’ocupació 1. Es configuren com a programes experiencials d’ocupació i formació de caràcter general no dirigits a un col·lectiu específic de persones destinatàries. 2. Els projectes tenen una duració de dotze mesos, dividits en fases de 3 mesos o 6 mesos, a l’efecte de programació i avaluació. En els projectes les persones participants són contractades des de l’inici per les entitats beneficiàries utilitzant exclusivament el contracte de formació en alternança, les persones participants reben formació en alternança amb el treball o la pràctica professional que està dirigida a l’aprenentatge, la qualificació i l’adquisició d’experiència professional, i a estos efectes es dedicarà a formació teòrica un mínim del 35 %. 3. Els projectes inclouen el disseny d’itineraris formatius amb dos certificats professionals complets de la mateixa família i àrea professional que implicarà la impartició primer del de menor nivell i, una vegada finalitzat este, el de segon nivell, de manera consecutiva, o bé inclouran la impartició d’un únic certificat professional. Si es dissenya la impartició d’un itinerari formatiu, implica la impartició consecutiva d’un certificat professional de nivell 1 i un altre de nivell 2 de la mateixa família o àrea professional. Si el projecte inclou la impartició d’un únic certificat professional, este serà com a mínim de nivell 2. Les resolucions de convocatòria poden, en les mateixes condicions, ampliar l’estructura dels projectes fins a arribar a la consecució d’un nivell 3 del certificat professional. En el cas que en el projecte no es puga completar l’itinerari formatiu amb dos nivells consecutius per no haver-hi en el catàleg un segon certificat professional de la mateixa família i àrea professional, d’acord amb el que disposen les convocatòries, es pot impartir per a completar l’itinerari formatiu un altre certificat professional de la mateixa família professional o bé una especialitat no certificable els continguts de la qual responguen a la formació en l’ofici o ocupació del lloc de treball, sempre que l’entitat compte amb la preceptiva acreditació o inscripció en l’especialitat.En els itineraris formatius, constituïx una causa justa de finalització del contracte que l’alumnat no supere el certificat professional o especialitat de nivell inferior, i en este cas pot ser substituït per alumnat nou que complisca els requisits d’accés al certificat o l’especialitat de nivell superior, que ha d’incorporar-s’hi durant els primers 5 dies lectius d’impartició. 4. Els projectes estan dirigits a desenvolupar accions de formació en alternança amb l’ocupació distribuïdes en un, dos o tres grups de 10 participants cada un, en especialitats diferents. Cada participant només pot formar part d’un grup dels que conté el projecte. El nombre d’alumnat treballador per projecte ha de ser mínim de 10 i màxim de 30. L’alumnat només pot cursar un certificat/itinerari dels continguts en el projecte.
1
Comentaris sobre Vore en context
Article 24. Justificació i pagament de la subvenció 1. En el termini que s’establisca en les convocatòries de cada programa, que no serà superior a dos mesos, computat des de l’endemà de la finalització dels projectes, es remetran els justificants dels pagaments efectuats amb especificació de l’import corresponent a cada una de les partides subvencionades utilitzant per a això el programa informàtic que per a esta finalitat li facilite Labora; transcorregut este termini sense la presentació de la justificació, que es detalla a continuació, s’aplicarà el que es disposa per a estos casos en l’article 70.3 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol:a) Gastos de personal: S’haurà de presentar el contracte, amb referència al conveni col·lectiu aplicable a l’entitat beneficiària del qual es derive clarament l’objecte d’este acompanyat de: . Les nòmines del període imputat amb el justificant de recepció del personal. . TC1 i TC2 o document que els substituïsca, corresponents amb detall dels gastos de seguretat social, la base de cotització, l’epígraf, el tipus de contracte, el tipus de cotització i la quota resultant. . Model 111 (Retencions i ingressos a compte de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques) del període (mensual o trimestral) justificatiu de l’ingrés de la retenció practicada. . Model 190 (Resum anual de retencions i ingressos a compte). . Escrit explicatiu en el qual es faça constar el nombre d’hores imputades per la persona formadora i el cost d’estes. El cost imputable mensualment a cada acció correspondrà els conceptes següents: . Cost nòmina: Cost salarial + prorrata pagues extres. . Cost Seguretat Social: Quota Seguretat Social empresa.
2
Comentaris sobre Vore en context
Article 9.Programa Acció Inserta 1. Es configura com un programa propi de la Comunitat Valenciana susceptible de cofinançament per la Unió Europea a través dels programes regionals del Fons Social Europeu dins de cada període de programació, en l’actualitat dins del Programa Comunitat Valenciana Fons Social Europeu Plus 2021-2027 (FSE+). Es tracta d’un programa públic mixt ocupació-formació específic per a persones desocupades amb més dificultats d’inserció, o en situació de vulnerabilitat, pertanyents als col·lectius següents: - Persones en desocupació de llarga duració. - Persones amb discapacitat amb un grau de discapacitat reconegut igual al 33 % o superior. - Persones trans. - Persones de més de quaranta-cinc anys. - Persones víctimes de tràfic d’éssers humans. - Dones amb qualificació baixa. - Dones víctimes de violència de gènere. - Persones descendents en primer grau de les dones víctimes de la violència de gènere. - Persones en situació d’exclusió social. - Persones afectades per drogodependències i altres addiccions. - Persones víctimes del terrorisme. - Les persones titulars i beneficiàries de la renda valenciana d’inclusió. - Persones que encapçalen famílies monoparentals o monomarentals. - Persones entre 16 i 18 anys en situació de guarda o tutela per la Generalitat. - Persones entre 18 i 24 anys que han sigut subjectes al sistema de protecció de la infància i de l’adolescència o d’atenció socioeducativa de persones menors d’edat en conflicte amb la llei, en algun període dels tres anys anteriors a la majoria d’edat. - Persones participants en els programes de preparació per a la vida independent del sistema de protecció a la infància i l’adolescència.
1
Comentaris sobre Vore en context
Article 9. Programa Acció Inserta 1. Es configura com un programa propi de la Comunitat Valenciana susceptible de cofinançament per la Unió Europea a través dels programes regionals del Fons Social Europeu dins de cada període de programació, en l’actualitat dins del Programa Comunitat Valenciana Fons Social Europeu Plus 2021-2027 (FSE+). Es tracta d’un programa públic mixt ocupació-formació específic per a persones desocupades amb més dificultats d’inserció, o en situació de vulnerabilitat, pertanyents als col·lectius següents: - Persones en desocupació de llarga duració. - Persones amb discapacitat amb un grau de discapacitat reconegut igual al 33 % o superior. - Persones trans. - Persones de més de quaranta-cinc anys. - Persones víctimes de tràfic d’éssers humans. - Dones amb qualificació baixa. - Dones víctimes de violència de gènere. - Persones descendents en primer grau de les dones víctimes de la violència de gènere. - Persones en situació d’exclusió social. - Persones afectades per drogodependències i altres addiccions. - Persones víctimes del terrorisme. - Les persones titulars i beneficiàries de la renda valenciana d’inclusió. - Persones que encapçalen famílies monoparentals o monomarentals. - Persones entre 16 i 18 anys en situació de guarda o tutela per la Generalitat. - Persones entre 18 i 24 anys que han sigut subjectes al sistema de protecció de la infància i de l’adolescència o d’atenció socioeducativa de persones menors d’edat en conflicte amb la llei, en algun període dels tres anys anteriors a la majoria d’edat. - Persones participants en els programes de preparació per a la vida independent del sistema de protecció a la infància i l’adolescència.
Sense comentaris
Comentaris sobre Vore en context
A) Mòdul A: inclou els costos salarials següents del personal directiu, docent i auxiliar administratiu que haja sigut seleccionat i contractat per al projecte: 1r. Les retribucions brutes establides en el contracte amb referència al conveni col·lectiu aplicable a l’entitat beneficiària o, si és el cas, en l’Acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals. S’inclouran en este concepte el salari base, els complements per antiguitat o altres complements salarials derivats de l’activitat subvencionada i les pagues extraordinàries 2n. Les quotes a càrrec de l’entitat ocupadora a la Seguretat Social per tots els conceptes, desocupació, Fons de Garantia Salarial i formació professional. Per al càlcul de l’import subvencionable, haurà de descomptar-se l’import corresponent de les bonificacions i les reduccions que puguen estar associades al pagament d’eixa cotització. També se subvencionaran, si és el cas, les aportacions empresarials a plans de pensions arreplegades en les disposicions legislatives o reglamentàries aplicables o en el conveni col·lectiu corresponent. No se subvencionaran, en cap cas, les indemnitzacions per defunció i les corresponents a trasllats, suspensions, acomiadaments, cessaments o indemnitzacions per finalització de contracte, gratificacions i compensació per vacacions no gaudides. Quan siga procedent, s’inclouran també els costos del personal de la plantilla que haja adquirit la condició de fix o contractat indefinit de les entitats beneficiàries. Podran ser subvencionables els costos corresponents al personal addicional que, si és el cas, substituïsca la persona el contracte de la qual haja quedat suspés per qualsevol de les causes que preveu l’article 45 del text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors. Per al càlcul d’este mòdul es considera una ràtio d’una persona formadora a jornada completa per a cada deu participants. L’entitat beneficiària aportarà, d’acord amb les instruccions que se li notificaran abans de l’inici de l’acció formativa, control d’assistència amb informes horaris. B) El Mòdul B compensarà els gastos de formació i funcionament següents, siguen directes o indirectes: Seran subvencionables pel seu cost real els següents gastos directes sempre que puga demostrar-se que responen de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada: - Manteniment d’instal·lacions, maquinària i equip. - Mitjans didàctics no inventariables, material escolar i de consum per a la formació. - Equipament de l’alumnat treballador i personal docent. - Gastos de combustibles d’automoció i els necessaris per al funcionament de la maquinària utilitzada en el projecte. - Estris i ferramentes necessaris per a desplegar els projectes. - Amortització d’instal·lacions, maquinària i equips sempre que el cost es referisca exclusivament al període subvencionable. Per a calcular la quantitat amortitzable cada any s’utilitzaran els coeficients d’amortització i els anys de vida útil del bé, establits en la taula de coeficients anuals d’amortització per la Llei de l’Impost de Societats. En el supòsit de finançament per l’FSE+ els gastos de depreciació dels béns inventariables utilitzats en l’execució del projecte, seran subvencionables sempre que complisquen els criteris definits en l’article 67.2 del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. - Lloguer de maquinària i equips quan no dispose l’entitat promotora dels necessaris per a desplegar el projecte, sempre que no excedisquen el preu de mercat. En el cas de contracte d’arrendament financer seran subvencionables únicament els pagaments abonats per l’entitat arrendatària a l’arrendador amb excepció dels interessos deutors. No seran subvencionables altres costos lligats al contracte d’arrendament, específicament l’exercici de l’opció de compra, al marge de l’arrendador, assegurances i interessos de refinançament. - Els gastos financers, d’assessoria jurídica o financera, els gastos notarials i registrals, els gastos pericials, els gastos de garanties bancàries o d’altres institucions financeres seran subvencionables quan siguen exigibles per la normativa estatal, autonòmica o local i necessaris per a l’execució de l’operació. - Els gastos d’obertura i manteniment del compte o comptes separats requerits per a l’execució de l’operació. - Gastos corresponents a eixides i activitats formatives de l’alumnat treballador i personal formador que els acompanye, sempre que estiguen directament relacionats amb el pla formatiu i que siguen autoritzats prèviament pel personal tècnic de formació. En el cas que les convocatòries respectives prevegen explícitament cofinançament per l’FSE+ o altres fons europeus, no seran subvencionables estos gastos. - Recursos de suport per a garantir l’accessibilitat (física, a la informació, cognitiva) als participants amb discapacitat. - Altres gastos generals directes de funcionament necessaris per a desplegar el projecte. Seran subvencionables com a gastos indirectes els que, encara que no es vinculen directament amb l’activitat subvencionada, corresponguen al període en què efectivament es realitza i siguen necessaris per a la seua execució, com ara subministraments d’energia elèctrica, aigua, combustible de calefacció, telèfon, correus, neteja, seguretat, vigilància, material d’oficina, fotocòpies, assegurances i altres gastos corrents de funcionament necessaris per a desplegar el projecte. Sense perjuí d’això, en el cas que les convocatòries respectives prevegen explícitament cofinançament per l’FSE+ o altres fons europeus, no seran gastos subvencionables els gastos indirectes. En cap cas seran subvencionables en este mòdul els gastos següents: - Gastos d’inversió, com l’adquisició de terrenys, immobles, instal·lacions, vehicles, maquinària, mobiliari o equips, així com infraestructura. - Altes de subministraments i de connexió de comunicacions. - Els interessos de deute. - Els interessos de mora, els recàrrecs i les sancions administratives i penals. - Els gastos derivats de procediments judicials. - L’IVA o altres impostos indirectes quan estos siguen recuperables conformement a la legislació aplicable. C) Mòdul C. Inclou les beques en el Programa Escoles Taller i els costos salarials derivats dels contractes de formació en alternança que se subscriguen amb l’alumnat treballador. Així mateix, se subvencionaran les quotes a càrrec de l’entitat ocupadora corresponents a la Seguretat Social, el Fons de Garantia Salarial i Formació Professional establides per a estos contractes en la seua normativa específica.
Sense comentaris
Comentaris sobre Vore en context
A l’efecte del càlcul de la subvenció màxima a concedir, la duració dels projectes de duració de dotze mesos serà equivalent a 1.920 hores. El nombre d’hores indicat és a l’efecte del càlcul de la subvenció i no està vinculat a la jornada i horaris que haja de realitzar l’alumnat treballador d’acord amb la normativa laboral aplicable a la seua relació laboral.
1
Comentaris sobre Vore en context
F) Normes de qualitat. En este apartat es valoraran els certificats que acrediten la gestió de la qualitat en el desenvolupament de la formació i en àrees d’interés per a la millora de l’activitat formativa, amb la puntuació següent: - Per acreditar que està en possessió d’un certificat de qualitat en vigor, ISO9001, l’abast del qual incloga expressament l’activitat en matèria d’impartició de formació per a l’ocupació o EFQM (certificat d’excel·lència europea 200 + o superior): 2 punts. - Per acreditar que està en possessió de certificat SGSI de seguretat de la informació en vigor (ISO 27001): 1 punt. - Per acreditar estar en possessió del certificat ISO 45001 de seguretat i salut laboral: 1 punt. Per acreditar estar en possessió del certificat ISO 14001 del sistema de gestió ambiental: 1 punt. Els certificats ISO han d’estar atorgats per entitats acreditades per l’ENAC (Entitat Nacional d’Acreditació), així mateix, es tindran en compte les certificacions emeses per organismes d’acreditació de qualsevol estat membre de la Unió Europea, sempre que estos organismes s’hagen sotmés amb èxit al sistema d’avaluació que preveu el Reglament (CE) núm. 765/2008, de 9 de juliol, del Parlament Europeu i del Consell. Els certificats hauran d’estar implantats en cada una de les instal·lacions on s’impartisca la formació. Els punts màxims assignats per cada un dels apartats anteriors són acumulatius fins al màxim de 5 punts.
1
Comentaris sobre Vore en context
(2) Exclusió social: s’acreditarà mitjançant un certificat emés pels servicis socials públics competents, la data d’emissió del qual estiga dins de sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.
1
Comentaris sobre Vore en context
G) Aplicació de mesures de responsabilitat social. Criteri 8. Inclusió social Es valorarà amb un màxim de 10 punts un percentatge igual o superior al 20 % de persones amb diver-sitat funcional o discapacitat (1), persones en situació o risc d’exclusió social (2) i dones víctimes de vio-lència de gènere, incloses en les plantilles de les entitats sol·licitants (3). Els percentatges inferiors al 20 % es valoraran proporcionalment d’acord amb la fórmula següent. Nombre de persones actualment en la plantilla de l’entitat, pertanyents als col·lectius esmentats, que hagen estat incloses en esta durant un període igual o superior a 9 mesos durant l’exercici anterior. X 50 Nombre de persones actualment en la plantilla de l’entitat que hagen estat incloses en esta durant un període igual o superior a 9 mesos durant l’exercici anterior al de la convocatòria respectiva. (1) Diversitat funcional o discapacitat: grau reconegut igual o superior al 33 % o reconeixement de pensió d’incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa, o de pensió de clas-ses passives de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servici o inutilitat.
1
Comentaris sobre Vore en context
A) Desenvolupament de projectes anteriors. Criteri 1. Valoració enquestes d’execució. - Baremació de l’enquesta de formació d’oferta (EFO). S’ha d’atorgar un màxim de 10 punts pel resultat de les enquestes EFO, en funció de la mitjana aritmètica resultant de les dades disponibles per als programes mixtos d’ocupació-formació, desenvolupats per l’entitat en la programació dels exercicis segon i tercer anteriors a la convocatòria de què es tracte, segons la fórmula següent: Puntuació EFO x 2,5 En el cas que l’entitat no haja fet durant els exercicis esmentats cap acció formativa o no es dispose de les dades EFO, se li atorgarà una puntuació equivalent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en el segon exercici anterior a la convocatòria de què es tracte. L’obtenció d’una puntuació absoluta inferior a 5 punts en este apartat determina la denegació de l’acció formativa sol·licitada. - Baremació de l’Enquesta de formació d’oferta personal tècnic (EFOTEC). S’ha d’atorgar un màxim de 5 punts pel resultat de les enquestes EFO, en funció de la mitjana aritmètica resultant de les dades disponibles per als programes mixtos d’ocupació-formació, desenvolupats per l’entitat en la programació dels exercicis segon i tercer anteriors a la convocatòria de què es tracte, segons la fórmula següent: Puntuació EFO x 1,25 En el cas que l’entitat no haja fet, durant els exercicis esmentats, cap acció formativa o no es dispose de les dades EFO, se li atorgarà una puntuació equivalent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en el segon exercici anterior a la convocatòria de què es tracte. L’obtenció d’una puntuació absoluta inferior a 2,5 punts en este apartat determina la denegació del projecte sol·licitat. Criteri 2. Experiència corresponent a l’oferta formativa dirigida prioritàriament a persones desocupades. Experiència acreditada en la impartició d’accions de formació corresponent a l’oferta formativa dirigida prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació, de les dos últimes convocatòries de Labora-Servici Valencià d’Ocupació i Formació. Fins a un màxim de 20 punts. S’atorguen 2’5 punts per cada acció formativa impartida; en cas contrari, es puntua amb 0 punts. Per a la valoració d’este criteri no cal que les entitats aporten documentació acreditativa. La comprovació es du a terme per a totes les entitats per Labora mitjançant la consulta en la seua base de dades. B) Aplicació del segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i les organitzacions sindicals. Criteri 3. Homogeneïtat dels gastos de personal Es valora l’aplicació per les entitats locals al segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals, aplicant les condicions retributives previstes en este al personal contractat temporalment per a l’execució dels projectes. S’atorgaran 5 punts en cas d’aplicació d’este i 10 punts en cas d’aplicació de conveni col·lectiu que millore les condicions retributives previstes en l’acord marc. En el cas que el projecte estiga promogut per diversos ajuntaments, s’atorgarà la puntuació en funció del percentatge d’ajuntaments que apliquen l’acord, sempre que, com a mínim, l’entitat beneficiària l’aplique a les condicions retributives del personal contractat temporalment per a l’execució dels projectes. Les entitats locals, a l’efecte de valoració d’este criteri, hauran de presentar en el termini de presentació de sol·licituds que assenyale la convocatòria un certificat del secretari/ària de l’entitat local en el qual es faça constar, respecte de les condicions retributives del personal contractat temporalment per a l’execució dels projectes, l’aplicació del segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals o, si és el cas, que el conveni col·lectiu aplicable millora les condicions retributives de l’acord marc. A les entitats promotores privades sense ànim de lucre o ens públics dependents de l’Administració de la comunitat autònoma, que per la seua naturalesa no puguen aplicar l’acord marc esmentat, se’ls atorgarà 5 punts en cas d’aplicació de conveni col·lectiu les condicions retributives d’aplicació del qual al personal contractat temporalment en l’execució dels projectes siga equiparable a les condicions retributives previstes en l’acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals, i 10 punts en cas d’aplicació de conveni col·lectiu el règim laboral del qual millore estes condicions. Estes entitats, a l’efecte de valoració, hauran de presentar en el termini la presentació de sol·licituds que assenyale la convocatòria: Acreditació documental relativa al conveni col·lectiu aplicable al personal contractat temporalment per a l’execució del projecte. S’ha d’acompanyar de la còpia del conveni que continga les ressenyes del diari oficial en el qual es va publicar i l’última actualització salarial, quan siga procedent. En cas que el conveni col·lectiu o l’actualització salarial es troben en tràmit de publicació, s’haurà de presentar una còpia d’estos, acompanyada d’un justificant de la sol·licitud d’inscripció en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball dependent de la Direcció General de Treball del Ministeri de Treball i Economia Social o de les autoritats laborals de les comunitats autònomes. Si és el cas, s’haurà de presentar l’acord subscrit per l’entitat, mitjançant el qual es disposa l’aplicació del segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals.
1
Comentaris sobre Vore en context
A) Desenvolupament de projectes anteriors. Criteri 1. Valoració enquestes d’execució. - Baremació de l’enquesta de formació d’oferta (EFO). S’ha d’atorgar un màxim de 10 punts pel resultat de les enquestes EFO, en funció de la mitjana aritmètica resultant de les dades disponibles per als programes mixtos d’ocupació-formació, desenvolupats per l’entitat en la programació dels exercicis segon i tercer anteriors a la convocatòria de què es tracte, segons la fórmula següent: Puntuació EFO x 2,5 En el cas que l’entitat no haja fet durant els exercicis esmentats cap acció formativa o no es dispose de les dades EFO, se li atorgarà una puntuació equivalent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en el segon exercici anterior a la convocatòria de què es tracte. L’obtenció d’una puntuació absoluta inferior a 5 punts en este apartat determina la denegació de l’acció formativa sol·licitada. - Baremació de l’Enquesta de formació d’oferta personal tècnic (EFOTEC). S’ha d’atorgar un màxim de 5 punts pel resultat de les enquestes EFO, en funció de la mitjana aritmètica resultant de les dades disponibles per als programes mixtos d’ocupació-formació, desenvolupats per l’entitat en la programació dels exercicis segon i tercer anteriors a la convocatòria de què es tracte, segons la fórmula següent: Puntuació EFO x 1,25 En el cas que l’entitat no haja fet, durant els exercicis esmentats, cap acció formativa o no es dispose de les dades EFO, se li atorgarà una puntuació equivalent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en el segon exercici anterior a la convocatòria de què es tracte. L’obtenció d’una puntuació absoluta inferior a 2,5 punts en este apartat determina la denegació del projecte sol·licitat. Criteri 2. Experiència corresponent a l’oferta formativa dirigida prioritàriament a persones desocupades. Experiència acreditada en la impartició d’accions de formació corresponent a l’oferta formativa dirigida prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació, de les dos últimes convocatòries de Labora-Servici Valencià d’Ocupació i Formació. Fins a un màxim de 20 punts. S’atorguen 2’5 punts per cada acció formativa impartida; en cas contrari, es puntua amb 0 punts. Per a la valoració d’este criteri no cal que les entitats aporten documentació acreditativa. La comprovació es du a terme per a totes les entitats per Labora mitjançant la consulta en la seua base de dades. B) Aplicació del segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i les organitzacions sindicals. Criteri 3. Homogeneïtat dels gastos de personal Es valora l’aplicació per les entitats locals al segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals, aplicant les condicions retributives previstes en este al personal contractat temporalment per a l’execució dels projectes. S’atorgaran 5 punts en cas d’aplicació d’este i 10 punts en cas d’aplicació de conveni col·lectiu que millore les condicions retributives previstes en l’acord marc. En el cas que el projecte estiga promogut per diversos ajuntaments, s’atorgarà la puntuació en funció del percentatge d’ajuntaments que apliquen l’acord, sempre que, com a mínim, l’entitat beneficiària l’aplique a les condicions retributives del personal contractat temporalment per a l’execució dels projectes. Les entitats locals, a l’efecte de valoració d’este criteri, hauran de presentar en el termini de presentació de sol·licituds que assenyale la convocatòria un certificat del secretari/ària de l’entitat local en el qual es faça constar, respecte de les condicions retributives del personal contractat temporalment per a l’execució dels projectes, l’aplicació del segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals o, si és el cas, que el conveni col·lectiu aplicable millora les condicions retributives de l’acord marc. A les entitats promotores privades sense ànim de lucre o ens públics dependents de l’Administració de la comunitat autònoma, que per la seua naturalesa no puguen aplicar l’acord marc esmentat, se’ls atorgarà 5 punts en cas d’aplicació de conveni col·lectiu les condicions retributives d’aplicació del qual al personal contractat temporalment en l’execució dels projectes siga equiparable a les condicions retributives previstes en l’acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals, i 10 punts en cas d’aplicació de conveni col·lectiu el règim laboral del qual millore estes condicions. Estes entitats, a l’efecte de valoració, hauran de presentar en el termini la presentació de sol·licituds que assenyale la convocatòria: Acreditació documental relativa al conveni col·lectiu aplicable al personal contractat temporalment per a l’execució del projecte. S’ha d’acompanyar de la còpia del conveni que continga les ressenyes del diari oficial en el qual es va publicar i l’última actualització salarial, quan siga procedent. En cas que el conveni col·lectiu o l’actualització salarial es troben en tràmit de publicació, s’haurà de presentar una còpia d’estos, acompanyada d’un justificant de la sol·licitud d’inscripció en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball dependent de la Direcció General de Treball del Ministeri de Treball i Economia Social o de les autoritats laborals de les comunitats autònomes. Si és el cas, s’haurà de presentar l’acord subscrit per l’entitat, mitjançant el qual es disposa l’aplicació del segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals.
Sense comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Article 5. Aspectes formatius dels projectes 1. En tot cas, l’activitat desenvolupada en els projectes, tant si es tracta de l’execució d’una obra com de la prestació d’un servici, ha de permetre compatibilitzar l’aprenentatge formal de les persones participants amb la pràctica professional al lloc de treball. 2. L’alumnat serà contractat per les entitats beneficiàries utilitzant exclusivament el contracte de formació en alternança regulat en l’article 11.2 del text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors, i la normativa de desenvolupament vigent en cada moment. L’alumnat treballador percebrà les retribucions salarials que li corresponguen, de conformitat amb el que establixen la normativa aplicable i estes bases. 3. Els projectes han de desenvolupar preferentment especialitats conduents a l’obtenció de certificats professionals complets, per a la qual cosa han de complir tots els requisits establits en el Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual desenvolupa l’ordenació del Sistema de Formació Professional i tots els aspectes de l’Orde ESS/1897/2013, de 10 d’octubre, per la qual es desenvolupa el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, que no contradiguen el que regulen el Reial decret 659/2023 i els reials decrets pels quals s’establixen certificats de professionalitat. 4. D’acord amb el que establix el capítol III d’esta orde sobre la regulació dels programes, en supòsits determinats els projectes poden desenvolupar altres especialitats del catàleg d’especialitats formatives per a l’àmbit laboral del SEPE no vinculades a l’obtenció de certificats professionals, i en este cas han de complir els requisits establits en els programes formatius de les especialitats que s’impartisquen i les entitats han de comptar amb la preceptiva inscripció en estes especialitats. 5. Les convocatòries poden establir límits quant al nombre màxim d’alumnat a concedir, en un mateix àmbit territorial, prenent en consideració l’alumnat tant de l’entitat beneficiària com de les entitats vinculades o dependents, per al conjunt de tots els projectes presentats. 6. Les convocatòries poden establir límits al nombre d’especialitats per aula autoritzada, acreditada o inscrita, als horaris de desenvolupament i al tipus de jornada contínua o partida.
1
Comentaris sobre Vore en context
Article 3. Obligacions de les entitats beneficiàries 1. A més de les que establix l’article 14 de l’LGS, en la normativa de formació professional i altres normatives que resulten aplicables, i sense perjuí de les obligacions específiques que les administracions competents els imposen, són obligacions de les entitats beneficiàries: a) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de disposició legal o reglamentària, inclosa l’obligació d’impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius acreditats o inscrits per a tal fi. b) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d’instal·lacions, equipament i mitjans humans que s’hagen tingut en compte per a l’autorització, acreditació o inscripció de l’especialitat. c) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d’accés per a realitzar l’acció formativa en funció dels requeriments d’esta. d) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada. e) Informar l’alumnat de l’abast de la formació i de si esta és conduent o no a l’obtenció d’un certificat professional, així com quines són les oportunitats de formació en el sistema de formació professional per a millorar la seua ocupabilitat. f) Remetre a l’òrgan competent una comunicació d’inici del projecte, qualsevol modificació posterior, i la comunicació de la finalització d’esta, d’acord amb el contingut, els terminis i els procediments que a este efecte s’establisquen en les convocatòries i instruccions que les desenvolupen. Especialment, i sense perjuí del que s’establix en l’art. 19.3 d’esta orde, a l’efecte de justificació de la despesa, haurà de comunicar-se/obtindre autorització respecte de qualsevol canvi sobrevingut en el calendari facilitat per l’entitat beneficiària en presentar la sol·licitud que puga alterar la proporció i/o distribució del temps dedicat a la formació per a l’ocupació i al treball durant l’execució del projecte. g) Aportar les dades i l’adreça completa del lloc d’impartició, que haurà de coincidir amb el domicili autoritzat, acreditat o inscrit, aportant el número de registre del centre i especialitat, identificació de l’aula autoritzada, acreditada o inscrita on es projecta impartir l’acció formativa en el termini que s’establisca en la convocatòria corresponent, o, en defecte d’això, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en esta. h) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d’instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a la disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l’assistència de l’alumnat i els controls de l’avaluació del seu aprenentatge. i) En els termes que s’establisquen en les convocatòries corresponents, fer el seguiment de la participació de l’alumnat treballador i personal dels projectes, així com de l’aprenentatge de l’alumnat i la seua avaluació. j) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i control a efectuar per LABORA-Servici Valencià d’Ocupació i Formació i per la Inspecció de Treball i Seguretat Social, així com les de control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, aportant la informació que els siga requerida, d’acord amb el que es preveu en els articles 45 i 46 de l’LGS, així com als controls i auditories de qualitat que establisquen les administracions competents, els resultats de les quals s’incorporaran als registres en els quals estiguen inscrites. k) Executar els projectes respectant les normes aplicables, en particular les relatives a contractació pública, la protecció de dades de caràcter personal, la seguretat i la salut laboral, protecció del medi ambient i igualtat d’oportunitats entre homes i dones conciliació de la vida laboral i familiar. l) Trobar-se al corrent amb les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social tant en la data de concessió com en la de pagament. m) Haver realitzat o, si és el cas, garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors i la devolució de les quals li haja sigut exigida mitjançant reclamació prèvia a la via executiva o mitjançant resolució de procedència de reintegrament, sempre que hi haja una resolució ferma, llevat que s’haja produït la suspensió de l’acte, i acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant en la data de concessió com en la de pagament. n) Comunicar a l’òrgan concedent l’obtenció d’altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades amb anterioritat a la justificació de l’aplicació dels fons. ny) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat respecte de totes les transaccions relacionades amb l’activitat subvencionada, obrir els subcomptes necessaris d’ingressos i despeses per cada acció subvencionada i assignar en els subcomptes de despeses, si és el cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l’acció subvencionada. En el cas d’entitats subjectes a comptabilitat pública, cal adequar esta obligació als sistemes de comptabilització corresponents. o) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrò-nics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. Com que estes ajudes són susceptibles de cofinançament per l’FSE, d’acord amb el que establix l’article 82 del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, l’entitat haurà de conservar adequadament tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l’any en què l’autoritat de gestió efec-tue l’últim pagament a l’entitat beneficiària. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus, caldrà ajustar-se, en este aspecte, a les obligacions que, si és el cas, establisca el reglament pel qual es re-gulen. p) Identificar convenientment, a l’efecte de difusió pública, les activitats, les obres i els servicis que s’executen a l’empara d’estes bases; en particular s’haurà de fer constar el caràcter públic del finançament de l’activitat subvencionada, incloent-hi el logotip del Ministeri de Treball i Economia Social, si és el cas, de la Generalitat Valenciana i de LABORA-Servici Valencià d’Ocupació i Formació, en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publi-citat que es faça de l’activitat subvencionada. Si és el cas, es farà constar en les convocatòries el cofinançament del Fons Social Europeu o de qualse-vol altre fons comunitari o supranacional. En este últim supòsit, l’entitat beneficiària haurà d’incloure en les activitats d’informació de les accions formatives, publicacions, material didàctic i acreditacions de la realització de la formació que s’entreguen a les persones participants l’emblema del Fons Social Europeu o del fons comunitari o supranacional que corresponga, així com complir les altres obligacions de publi-citat establides en la normativa comunitària o supranacional aplicable. A l’efecte de difusió pública, atés que estes ajudes són susceptibles de cofinançament per l’FSE+, l’entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d’informació i publicitat i transparència en l’execució dels fons que establix el Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s’establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus. Així mateix, s’haurà de comunicar a les persones participants contractades que estes accions estan cofinançades per l’FSE+ i en tota la documentació elaborada per l’entitat, relaci-onada amb l’activitat subvencionada i destinada al públic o les persones participants, haurà de figurar el logotip d’este fons en els termes i conforme a les especificacions tècniques contingudes en l’annex IX del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s’establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa finançat amb fons europeus caldrà ajustar-se, referent a això, a les obligacions que, si és el cas, establisca el Reglament pel qual es regulen. En els mateixos casos s’haurà de recaptar de les persones participants de l’actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s’establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus, l’article 17 i l’annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s’establix el Fons Social Europeu Plus (FSE+), tots dos del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus cal-drà ajustar-se, referent a això, a les obligacions que, si és el cas, establisca el Reglament pel qual es regulen. q) Quan l’entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament de la bestreta i del principal, ha de presentar l’acreditació d’estar al corrent en el compliment de l’obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes de conformitat amb el que disposa l’article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valencia-na. A este efecte, cal entregar l’últim escrit de presentació d’estes amb registre d’entrada. r) Acceptar-ne la inclusió en la llista d’entitats beneficiàries que es publicarà d’acord amb el que preveu l’article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i donar a conéixer de ma-nera inequívoca que es tracta d’una acció subvencionada per Labora-Servici Valencià d’Ocupació i For-mació, el Ministeri de Treball i Economia Social o, si és el cas, per l’FSE+, de conformitat amb les ins-truccions i els models que a este efecte subministre la direcció general competent en matèria de formació professional per a l’ocupació, d’acord amb el que preveu el número 4 del mateix article. s) Les entitats beneficiàries han d’adoptar les mesures necessàries per a permetre a l’alumnat treballador amb responsabilitats familiars i de cura, conciliar la participació en el programa amb la cura de fills de menors de 12 anys o familiars dependents fins al segon grau, llevat que es justifique que no és viable amb la gestió adequada del projecte. En el pla formatiu, d’acord amb el que establisquen les respectives convocatòries, s’han de concretar les mesures que cal adoptar en este sentit o la justificació de la no via-bilitat d’aplicar-les, si és el cas. t) Les entitats beneficiàries han d’informar les persones de les quals s’aporten dades i documentació de caràcter personal sobre els aspectes següents: - La comunicació d’estes dades a l’Administració per a tractar-les en l’àmbit de les seues competències i d’acord amb els fins del procediment. - La possibilitat que l’Administració faça consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres aspectes, la veracitat. Així mateix, l’entitat beneficiària ha d’haver recaptat l’autorització de les persones les dades de les quals es consultaran, que estarà disponible a requeriment de l’Administració en qualsevol moment. De la possibilitat i la forma que les assistix per a exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició en relació amb el tractament de les seues dades personals.
1
Comentaris sobre Vore en context
Article 3. Obligacions de les entitats beneficiàries 1. A més de les que establix l’article 14 de l’LGS, en la normativa de formació professional i altres normatives que resulten aplicables, i sense perjuí de les obligacions específiques que les administracions competents els imposen, són obligacions de les entitats beneficiàries: a) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de disposició legal o reglamentària, inclosa l’obligació d’impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius acreditats o inscrits per a tal fi. b) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d’instal·lacions, equipament i mitjans humans que s’hagen tingut en compte per a l’autorització, acreditació o inscripció de l’especialitat. c) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d’accés per a realitzar l’acció formativa en funció dels requeriments d’esta. d) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada. e) Informar l’alumnat de l’abast de la formació i de si esta és conduent o no a l’obtenció d’un certificat professional, així com quines són les oportunitats de formació en el sistema de formació professional per a millorar la seua ocupabilitat. f) Remetre a l’òrgan competent una comunicació d’inici del projecte, qualsevol modificació posterior, i la comunicació de la finalització d’esta, d’acord amb el contingut, els terminis i els procediments que a este efecte s’establisquen en les convocatòries i instruccions que les desenvolupen. Especialment, i sense perjuí del que s’establix en l’art. 19.3 d’esta orde, a l’efecte de justificació de la despesa, haurà de comunicar-se/obtindre autorització respecte de qualsevol canvi sobrevingut en el calendari facilitat per l’entitat beneficiària en presentar la sol·licitud que puga alterar la proporció i/o distribució del temps dedicat a la formació per a l’ocupació i al treball durant l’execució del projecte. g) Aportar les dades i l’adreça completa del lloc d’impartició, que haurà de coincidir amb el domicili autoritzat, acreditat o inscrit, aportant el número de registre del centre i especialitat, identificació de l’aula autoritzada, acreditada o inscrita on es projecta impartir l’acció formativa en el termini que s’establisca en la convocatòria corresponent, o, en defecte d’això, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en esta. h) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d’instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a la disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l’assistència de l’alumnat i els controls de l’avaluació del seu aprenentatge. i) En els termes que s’establisquen en les convocatòries corresponents, fer el seguiment de la participació de l’alumnat treballador i personal dels projectes, així com de l’aprenentatge de l’alumnat i la seua avaluació. j) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i control a efectuar per LABORA-Servici Valencià d’Ocupació i Formació i per la Inspecció de Treball i Seguretat Social, així com les de control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, aportant la informació que els siga requerida, d’acord amb el que es preveu en els articles 45 i 46 de l’LGS, així com als controls i auditories de qualitat que establisquen les administracions competents, els resultats de les quals s’incorporaran als registres en els quals estiguen inscrites. k) Executar els projectes respectant les normes aplicables, en particular les relatives a contractació pública, la protecció de dades de caràcter personal, la seguretat i la salut laboral, protecció del medi ambient i igualtat d’oportunitats entre homes i dones conciliació de la vida laboral i familiar. l) Trobar-se al corrent amb les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social tant en la data de concessió com en la de pagament. m) Haver realitzat o, si és el cas, garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors i la devolució de les quals li haja sigut exigida mitjançant reclamació prèvia a la via executiva o mitjançant resolució de procedència de reintegrament, sempre que hi haja una resolució ferma, llevat que s’haja produït la suspensió de l’acte, i acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant en la data de concessió com en la de pagament. n) Comunicar a l’òrgan concedent l’obtenció d’altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades amb anterioritat a la justificació de l’aplicació dels fons. ny) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat respecte de totes les transaccions relacionades amb l’activitat subvencionada, obrir els subcomptes necessaris d’ingressos i despeses per cada acció subvencionada i assignar en els subcomptes de despeses, si és el cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l’acció subvencionada. En el cas d’entitats subjectes a comptabilitat pública, cal adequar esta obligació als sistemes de comptabilització corresponents. o) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrò-nics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. Com que estes ajudes són susceptibles de cofinançament per l’FSE, d’acord amb el que establix l’article 82 del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, l’entitat haurà de conservar adequadament tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l’any en què l’autoritat de gestió efec-tue l’últim pagament a l’entitat beneficiària. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus, caldrà ajustar-se, en este aspecte, a les obligacions que, si és el cas, establisca el reglament pel qual es re-gulen. p) Identificar convenientment, a l’efecte de difusió pública, les activitats, les obres i els servicis que s’executen a l’empara d’estes bases; en particular s’haurà de fer constar el caràcter públic del finançament de l’activitat subvencionada, incloent-hi el logotip del Ministeri de Treball i Economia Social, si és el cas, de la Generalitat Valenciana i de LABORA-Servici Valencià d’Ocupació i Formació, en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publi-citat que es faça de l’activitat subvencionada. Si és el cas, es farà constar en les convocatòries el cofinançament del Fons Social Europeu o de qualse-vol altre fons comunitari o supranacional. En este últim supòsit, l’entitat beneficiària haurà d’incloure en les activitats d’informació de les accions formatives, publicacions, material didàctic i acreditacions de la realització de la formació que s’entreguen a les persones participants l’emblema del Fons Social Europeu o del fons comunitari o supranacional que corresponga, així com complir les altres obligacions de publi-citat establides en la normativa comunitària o supranacional aplicable. A l’efecte de difusió pública, atés que estes ajudes són susceptibles de cofinançament per l’FSE+, l’entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d’informació i publicitat i transparència en l’execució dels fons que establix el Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s’establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus. Així mateix, s’haurà de comunicar a les persones participants contractades que estes accions estan cofinançades per l’FSE+ i en tota la documentació elaborada per l’entitat, relaci-onada amb l’activitat subvencionada i destinada al públic o les persones participants, haurà de figurar el logotip d’este fons en els termes i conforme a les especificacions tècniques contingudes en l’annex IX del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s’establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa finançat amb fons europeus caldrà ajustar-se, referent a això, a les obligacions que, si és el cas, establisca el Reglament pel qual es regulen. En els mateixos casos s’haurà de recaptar de les persones participants de l’actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s’establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus, l’article 17 i l’annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s’establix el Fons Social Europeu Plus (FSE+), tots dos del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus cal-drà ajustar-se, referent a això, a les obligacions que, si és el cas, establisca el Reglament pel qual es regulen. q) Quan l’entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament de la bestreta i del principal, ha de presentar l’acreditació d’estar al corrent en el compliment de l’obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes de conformitat amb el que disposa l’article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valencia-na. A este efecte, cal entregar l’últim escrit de presentació d’estes amb registre d’entrada. r) Acceptar-ne la inclusió en la llista d’entitats beneficiàries que es publicarà d’acord amb el que preveu l’article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i donar a conéixer de ma-nera inequívoca que es tracta d’una acció subvencionada per Labora-Servici Valencià d’Ocupació i For-mació, el Ministeri de Treball i Economia Social o, si és el cas, per l’FSE+, de conformitat amb les ins-truccions i els models que a este efecte subministre la direcció general competent en matèria de formació professional per a l’ocupació, d’acord amb el que preveu el número 4 del mateix article. s) Les entitats beneficiàries han d’adoptar les mesures necessàries per a permetre a l’alumnat treballador amb responsabilitats familiars i de cura, conciliar la participació en el programa amb la cura de fills de menors de 12 anys o familiars dependents fins al segon grau, llevat que es justifique que no és viable amb la gestió adequada del projecte. En el pla formatiu, d’acord amb el que establisquen les respectives convocatòries, s’han de concretar les mesures que cal adoptar en este sentit o la justificació de la no via-bilitat d’aplicar-les, si és el cas. t) Les entitats beneficiàries han d’informar les persones de les quals s’aporten dades i documentació de caràcter personal sobre els aspectes següents: - La comunicació d’estes dades a l’Administració per a tractar-les en l’àmbit de les seues competències i d’acord amb els fins del procediment. - La possibilitat que l’Administració faça consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres aspectes, la veracitat. Així mateix, l’entitat beneficiària ha d’haver recaptat l’autorització de les persones les dades de les quals es consultaran, que estarà disponible a requeriment de l’Administració en qualsevol moment. De la possibilitat i la forma que les assistix per a exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició en relació amb el tractament de les seues dades personals.
Sense comentaris
Comentaris sobre Vore en context
Article 4. Persones destinatàries 1. A més dels requisits específics de les persones destinatàries establits en cada un dels programes mixtos ocupació-formació regulats en el capítol III d’esta orde, les persones destinatàries dels programes públics mixtos ocupació-formació han de complir els requisits mínims següents: a) Ser persones desocupades, entenent-se com a tals persones demandants d’ocupació i servicis en situ-ació laboral de no ocupades, registrades en un servici públic d’ocupació amb independència de la nacio-nalitat, origen ètnic, sexe, edat, religió o creences, ideologia, malaltia, discapacitat, orientació sexual o iden-titat de gènere, expressió de gènere, llengua o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. b) Complir els requisits que establix la normativa aplicable per a formalitzar un contracte laboral de formació en alternància. c) Complir els requisits establits per a l’accés a les accions formatives establits en la normativa reguladora dels certificats professionals o els requisits establits en els programes formatius de les especialitats en cas de tractar-se d’especialitats no vinculades a l’obtenció de certificats. 2. Igualment en les respectives convocatòries pot establir-se que els programes consistisquen a realitzar projectes específics per a un col·lectiu o col·lectius determinats de persones destinatàries amb dificultats d’inserció laboral, a fi que els projectes que desenvolupen s’adapten a les seues necessitats particulars i condicions especials d’impartició, i en este cas establiran com a requisit, a més dels requisits mínims esmentats anteriorment, que les persones beneficiàries pertanguen al col·lectiu o col·lectius que definisca la convocatòria. En este supòsit les convocatòries poden establir els requisits que han de reunir les persones destinatàries i la manera d’acreditar-los. 3. L’alumnat seleccionat ha de complir els requisits indicats en la data d’incorporació al projecte. 4. A fi de garantir l’accés a la formació de les persones amb més dificultats d’inserció, o en situació de vulnerabilitat en els processos de selecció de l’alumnat treballador per a participar en els projectes tenen prioritat els col·lectius d’atenció prioritària, que assenyalen les respectives convocatòries d’entre els recollits en l’article 50 de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d’ocupació. En les respectives convocatòries es pot determinar el criteri de preferència entre els col·lectius prioritaris, així com la forma de coordinació, si és el cas, amb els servicis socials per a la preselecció de participants. S’ha de garantir, en els termes que determinen les respectives convocatòries, un percentatge d’almenys el 50 % de dones entre les persones participants en cada programa, llevat que per les característiques o les circumstàncies que concórreguen en la formació que cal desenvolupar no siga possible una participació de la dona en la proporció indicada.
1
Comentaris sobre Vore en context
Article 1. Objectiu 1. L’objecte de la present orde és regular les bases de la concessió de les subvencions en règim de concurrència competitiva, per al desenvolupament, en l’àmbit de la Comunitat Valenciana, dels programes públics mixtos d’ocupació-formació. 2. El procediment de concessió de les ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, atesos els principis d’objectivitat, igualtat, transparència i publicitat, dins dels crèdits anuals destinats a estes i s’iniciarà d’ofici mitjançant una convocatòria publicada en la base de dades nacional de subvencions, d’acord amb el procediment establit en l’article 20.8 de l’LGS i amb el contingut necessari que exigix el seu article 23. 3. Quan l’orde afecta les despeses o els ingressos públics presents o futurs, la seua aplicació queda supeditada al compliment dels principis d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. El finançament d’estes subvencions podrà estar constituït per fons d’ocupació d’àmbit estatal transferits per l’Administració general de l’Estat a la Comunitat Valenciana en el marc de la distribució territorial de fons a les comunitats autònomes a través de conferència sectorial. Els fons podran ser, igualment, procedents de la Unió Europea mitjançant el Programa de la Comunitat Valenciana del Fons Social Europeu Plus (FSE +) 2021-2027 o qualsevol altre programa finançat amb fons europeus. El finançament de les subvencions s’efectuarà amb càrrec a aquelles aplicacions pressupostàries que es determinen en cada convocatòria. 4. Els programes públics mixtos d’ocupació-formació tenen com a objecte millorar la qualificació de les persones participants, mitjançant iniciatives públiques mixtes d’ocupació-formació que responguen a les necessitats del mercat, preferentment en ocupacions relacionades amb la recuperació o promoció del patrimoni artístic, històric, cultural o natural, la rehabilitació d’entorns urbans o naturals, l’eficiència energètica i les energies renovables, així com qualsevol altra activitat d’utilitat pública o d’interés general i social que permeta compatibilitzar l’aprenentatge formal i la pràctica professional en el lloc de treball, i qualssevol altres ocupacions que s’identifiquen com a preferents amb possibilitats d’inserció. A tals efectes, cada convocatòria determinarà les àrees professionals que es consideraran prioritàries, ateses les necessitats detectades en matèria de qualificació-inserció, d’acord amb l’estudi elaborat per la Direcció General d’Ocupació i Formació. 5. Els programes previstos en la present orde, dins de les iniciatives públiques d’ocupació-formació, són projectes dirigits a millorar les possibilitats d’inserció de les persones participants a través de la qualificació en alternança amb la pràctica professional. Durant el desenvolupament d’estos programes, l’alumnat treballador rebrà formació professional directament relacionada amb el treball que desenvolupe. 6. De conformitat amb el que preveu l’article 19.2 de l’LGS, les subvencions regulades per esta orde seran compatibles amb d’altres obtingudes per a la mateixa finalitat. No obstant això, l’import en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, supere el cost de l’activitat subvencionada que es desenvolupa. Si la suma d’ajudes o subvencions supera esta quantia, això donarà lloc a la minoració de la subvenció per a adequar-la al límit expressat. A este efecte, la sol·licitud de la subvenció haurà d’acompanyar-se del compromís de comunicar l’obtenció d’altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Esta comunicació haurà de fer-se en la sol·licitud o només es conega per l’entitat beneficiària, i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l’aplicació dels fons concedits.
Sense comentaris
Comentaris sobre Vore en context
6. Durante el período de contratación bajo la modalidad del contrato de formación en alternancia, a efectos de cumplimiento del porcentaje mínimo de formación, se computará el período de formación de cada uno de los principales certificados o especialidades solicitadas, excluyendo el módulo de prácticas profesionales no laborales o módulo de formación en centros de trabajo y también se incluyen los períodos de formación mencionados en los apartados 1, 2 y 3 de este artículo incluidos en cada uno de ellos, cuya duración debe ser igual o superior al porcentaje mencionado
1