Descripció
Tràmit d'informació pública del projecte d'orde per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions dels programes Escoles Taller, Tallers d'Ocupació i altres programes públics mixtos d'ocupació-formació,de conformitat amb el que s'establix en els articles 14 i 16 de la Llei 4/2023, de 13 d'abril, de participació ciutadana i foment de l'associacionisme de la Comunitat Valenciana.
Per a l'adequada interpretació, valoració i, si escau, incorporació de les aportacions, s'haurà d'especificar l'article i l'apartat del projecte al qual es referixen, la modificació que es proposa i les raons en les quals se sustenta; podrà, igualment, acompanyar-se una proposta de redacció alternativa.
Informació adicional
Se publica en fecha 11 de abril de 2024, informe del resultado del trámite de información pública, con las aportaciones asumidas y desestimadas en el proyecto.
No hi ha preguntes
No hi ha propostes
Fase de aportacions a l'esborrany
10
Els representants de LABORA és important siguen tècnics de la Direcció Territorial del LABORA i tindre criteris unificats per fer la baremació de les candidatures en aquells aspectes que no es regulen en el document d’Instrucció de selecció. Les entitats no haurien de trobar-se en la situació d'estar soles en el procés de selecció com en les últimes convocatòries.
Plantejar-se un procés de selecció diferent. Per aconseguir unes baremacions més unificades. Fer una baremació única per a totes les candidatures per no trobar-nos en situacions que el mateix candidat tinga puntuacions distintes en cada entitat.
2
Este concepte hauria d'incloure els increments anuals del salari mínim interprofessional en curs. Sempre queden desfasats en iniciar el taller al desembre de l'any de la convocatòria.
2
Pel que fa a la selecció de l'alumnat considerem que caldria tindre en compte que els alumnes treballadors que ja han fet el programa en els últims anys s’excloguen de la preselecció del LABORA per donar oportunitats a gent nova com en altres programes de foment d’ocupació del LABORA (EMPUJU, EXPLUS…).
1
La quantitat de subvenció del mòdul A hauria de ser suficient per a sufragar les despeses salarials que apareguen al contracte. Actualment no és suficient amb la quantitat concedida. El mòdul A sempre és insuficient.
1
S’hauria d’aclarir i especificar per a l’equip directiu i docent igual que per a l’alumant s’hauria d’aclarir si es pot fer nomenament de funcionari interí per programa o contractació laboral. En el cas que siga funcionaria no s’aplica conveni col·lectiu sinó la normativa sobre funció publica i acord reguladors.
En el cas de contractació laboral cal considerar la supresio de la modalitat del contracte d’obra i que actualment sol es pot fer el contracte d’activicació per a l’ocupació de conformitat amb Ley 3/2023, de 28 de febrero, de Empleo no es pot realitzar a partir del 31 de desembre de 2024, per tant les Administracions no disposarem de cap tipus de contracte per a la contractació laboral d’aquest personal
«Disposición adicional novena. Contratos vinculados a programas de activación para el empleo. (continuación)
0 vots
Continuación
«Disposición adicional novena. Contratos vinculados a programas de activación para el empleo.
1. Las Administraciones públicas y, en su caso, las entidades sin ánimo de lucro podrán realizar contratos vinculados a programas de políticas activas de empleo previstos en esta ley con las personas participantes en dichos programas. La duración de estos contratos no podrá exceder de doce meses y, en el caso de la contratación realizada por Administraciones públicas, los procesos de selección deberán observar los principios de igualdad, mérito y capacidad.
2. Excepcionalmente, y con efectos hasta 31 de diciembre de 2024, se podrán realizar estos contratos con el personal técnico necesario para la ejecución de los programas citados en el apartado anterior.
Per tant, per al personal directiu i docent hauria de ser nomenant de funcionari per programa
0 vots
D’aquestos 15 col·lectius la majoria aproximadament 12 no poden ser actualment preseleccionats/ sondejats pel Labora, que sols podira actualment sondejar 2/3, caldrà millorar sistema del Centre Labora o buscar altra forma de fer.
0 vots
Este apartat incorreix en una contradicció, si s’ha de realitzar les 1920 hores, comport una jornada laboral de 8 hores, que normalment es diferent a la de les Entitats Locals que es menor, i en tot cas ha de ser igual per a l’equip directiu i docent que haurien de fer les mateix hores que l’alumnat per a l’adequat compliment del programa.
0 vots
Aquest criteri es considera important perquè garanteix especialment la qualitat de l’actuació i s’ha disminuït la puntuació restant-li valor, hauria de ser de 10 punts. Es mes rellevant que l’homogeneïtat de les defeses de personal, criteri 9, que com hem suggerit s’hauria de llevar perquè sols beneficia al personal directiu i docent i no a l’acció formativa ni a l’entitat.
0 vots
Els Serveis Socials no poden emitir certificats, sols informar, la única que certifica es la secretaria
0 vots