Tornar

INFORMACIÓ PÚBLICA DEL PROJECTE D'ORDE DE BASES PER LA QUAL S'APROVEN LES BASES REGULADORES DE LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DELS PROGRAMES ESCOLES TALLERS, TALLERS D'OCUPACIÓ I ALTRES PROGRAMES PÚBLICS MIXTOS D'OCUPACIÓ-FORMACIÓ

Comentaris per a la versió

actualitzada el 25 Mar 2024
Comentaris sobre
Article 3. Obligacions de les entitats beneficiàries 1. A més de les que establix l’article 14 de l’LGS, en la normativa de formació professional i altres normatives que resulten aplicables, i sense perjuí de les obligacions específiques que les administracions competents els imposen, són obligacions de les entitats beneficiàries: a) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de disposició legal o reglamentària, inclosa l’obligació d’impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius acreditats o inscrits per a tal fi. b) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d’instal·lacions, equipament i mitjans humans que s’hagen tingut en compte per a l’autorització, acreditació o inscripció de l’especialitat. c) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d’accés per a realitzar l’acció formativa en funció dels requeriments d’esta. d) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada. e) Informar l’alumnat de l’abast de la formació i de si esta és conduent o no a l’obtenció d’un certificat professional, així com quines són les oportunitats de formació en el sistema de formació professional per a millorar la seua ocupabilitat. f) Remetre a l’òrgan competent una comunicació d’inici del projecte, qualsevol modificació posterior, i la comunicació de la finalització d’esta, d’acord amb el contingut, els terminis i els procediments que a este efecte s’establisquen en les convocatòries i instruccions que les desenvolupen. Especialment, i sense perjuí del que s’establix en l’art. 19.3 d’esta orde, a l’efecte de justificació de la despesa, haurà de comunicar-se/obtindre autorització respecte de qualsevol canvi sobrevingut en el calendari facilitat per l’entitat beneficiària en presentar la sol·licitud que puga alterar la proporció i/o distribució del temps dedicat a la formació per a l’ocupació i al treball durant l’execució del projecte. g) Aportar les dades i l’adreça completa del lloc d’impartició, que haurà de coincidir amb el domicili autoritzat, acreditat o inscrit, aportant el número de registre del centre i especialitat, identificació de l’aula autoritzada, acreditada o inscrita on es projecta impartir l’acció formativa en el termini que s’establisca en la convocatòria corresponent, o, en defecte d’això, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en esta. h) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d’instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a la disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l’assistència de l’alumnat i els controls de l’avaluació del seu aprenentatge. i) En els termes que s’establisquen en les convocatòries corresponents, fer el seguiment de la participació de l’alumnat treballador i personal dels projectes, així com de l’aprenentatge de l’alumnat i la seua avaluació. j) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i control a efectuar per LABORA-Servici Valencià d’Ocupació i Formació i per la Inspecció de Treball i Seguretat Social, així com les de control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, aportant la informació que els siga requerida, d’acord amb el que es preveu en els articles 45 i 46 de l’LGS, així com als controls i auditories de qualitat que establisquen les administracions competents, els resultats de les quals s’incorporaran als registres en els quals estiguen inscrites. k) Executar els projectes respectant les normes aplicables, en particular les relatives a contractació pública, la protecció de dades de caràcter personal, la seguretat i la salut laboral, protecció del medi ambient i igualtat d’oportunitats entre homes i dones conciliació de la vida laboral i familiar. l) Trobar-se al corrent amb les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social tant en la data de concessió com en la de pagament. m) Haver realitzat o, si és el cas, garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors i la devolució de les quals li haja sigut exigida mitjançant reclamació prèvia a la via executiva o mitjançant resolució de procedència de reintegrament, sempre que hi haja una resolució ferma, llevat que s’haja produït la suspensió de l’acte, i acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant en la data de concessió com en la de pagament. n) Comunicar a l’òrgan concedent l’obtenció d’altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades amb anterioritat a la justificació de l’aplicació dels fons. ny) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat respecte de totes les transaccions relacionades amb l’activitat subvencionada, obrir els subcomptes necessaris d’ingressos i despeses per cada acció subvencionada i assignar en els subcomptes de despeses, si és el cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l’acció subvencionada. En el cas d’entitats subjectes a comptabilitat pública, cal adequar esta obligació als sistemes de comptabilització corresponents. o) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrò-nics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. Com que estes ajudes són susceptibles de cofinançament per l’FSE, d’acord amb el que establix l’article 82 del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, l’entitat haurà de conservar adequadament tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l’any en què l’autoritat de gestió efec-tue l’últim pagament a l’entitat beneficiària. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus, caldrà ajustar-se, en este aspecte, a les obligacions que, si és el cas, establisca el reglament pel qual es re-gulen. p) Identificar convenientment, a l’efecte de difusió pública, les activitats, les obres i els servicis que s’executen a l’empara d’estes bases; en particular s’haurà de fer constar el caràcter públic del finançament de l’activitat subvencionada, incloent-hi el logotip del Ministeri de Treball i Economia Social, si és el cas, de la Generalitat Valenciana i de LABORA-Servici Valencià d’Ocupació i Formació, en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publi-citat que es faça de l’activitat subvencionada. Si és el cas, es farà constar en les convocatòries el cofinançament del Fons Social Europeu o de qualse-vol altre fons comunitari o supranacional. En este últim supòsit, l’entitat beneficiària haurà d’incloure en les activitats d’informació de les accions formatives, publicacions, material didàctic i acreditacions de la realització de la formació que s’entreguen a les persones participants l’emblema del Fons Social Europeu o del fons comunitari o supranacional que corresponga, així com complir les altres obligacions de publi-citat establides en la normativa comunitària o supranacional aplicable. A l’efecte de difusió pública, atés que estes ajudes són susceptibles de cofinançament per l’FSE+, l’entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d’informació i publicitat i transparència en l’execució dels fons que establix el Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s’establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus. Així mateix, s’haurà de comunicar a les persones participants contractades que estes accions estan cofinançades per l’FSE+ i en tota la documentació elaborada per l’entitat, relaci-onada amb l’activitat subvencionada i destinada al públic o les persones participants, haurà de figurar el logotip d’este fons en els termes i conforme a les especificacions tècniques contingudes en l’annex IX del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s’establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa finançat amb fons europeus caldrà ajustar-se, referent a això, a les obligacions que, si és el cas, establisca el Reglament pel qual es regulen. En els mateixos casos s’haurà de recaptar de les persones participants de l’actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s’establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus, l’article 17 i l’annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s’establix el Fons Social Europeu Plus (FSE+), tots dos del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus cal-drà ajustar-se, referent a això, a les obligacions que, si és el cas, establisca el Reglament pel qual es regulen. q) Quan l’entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament de la bestreta i del principal, ha de presentar l’acreditació d’estar al corrent en el compliment de l’obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes de conformitat amb el que disposa l’article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valencia-na. A este efecte, cal entregar l’últim escrit de presentació d’estes amb registre d’entrada. r) Acceptar-ne la inclusió en la llista d’entitats beneficiàries que es publicarà d’acord amb el que preveu l’article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i donar a conéixer de ma-nera inequívoca que es tracta d’una acció subvencionada per Labora-Servici Valencià d’Ocupació i For-mació, el Ministeri de Treball i Economia Social o, si és el cas, per l’FSE+, de conformitat amb les ins-truccions i els models que a este efecte subministre la direcció general competent en matèria de formació professional per a l’ocupació, d’acord amb el que preveu el número 4 del mateix article. s) Les entitats beneficiàries han d’adoptar les mesures necessàries per a permetre a l’alumnat treballador amb responsabilitats familiars i de cura, conciliar la participació en el programa amb la cura de fills de menors de 12 anys o familiars dependents fins al segon grau, llevat que es justifique que no és viable amb la gestió adequada del projecte. En el pla formatiu, d’acord amb el que establisquen les respectives convocatòries, s’han de concretar les mesures que cal adoptar en este sentit o la justificació de la no via-bilitat d’aplicar-les, si és el cas. t) Les entitats beneficiàries han d’informar les persones de les quals s’aporten dades i documentació de caràcter personal sobre els aspectes següents: - La comunicació d’estes dades a l’Administració per a tractar-les en l’àmbit de les seues competències i d’acord amb els fins del procediment. - La possibilitat que l’Administració faça consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres aspectes, la veracitat. Així mateix, l’entitat beneficiària ha d’haver recaptat l’autorització de les persones les dades de les quals es consultaran, que estarà disponible a requeriment de l’Administració en qualsevol moment. De la possibilitat i la forma que les assistix per a exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició en relació amb el tractament de les seues dades personals.

Comentaris (1)

Necessites iniciar sessió o registrar-te per a comentar.
  • A_C_M
    A_C_M  •  Autor/a  •  27/03/2024 10:49:05

    Les mesures de conciliació establertes per la normativa en relació als empleats púbics (funcionaris i personal laboral independentment de la modalitat contractual o de prestació de serveis) son aplicables al personal de programes Escoles Taller, Tallers d'Ocupació i altres programes públics mixtos d'ocupació-formació, però qualsevol reducció horària, afectarà a l’obtenció del certificat de professional, ja que si supera el 25% del mòdul formatiu no podrà obtindre’l igual que altra inassistència tot i que siga justificada. Així que d’entrada se sap que no va a ser viable per poder obtindré el certificat de professional, serà conciliació o obtenció del certificat.
    Per tant, no hauria de recaure en l’entitat beneficiaria l’obligació de justificar la no viabilitat, sinó que s’ha de contemplar en les Bases les mesures per fer-ho possible.

    Sense vots  | 
    0
    0
    Sense respostes