Tornar

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA DEL PROJECTE D’ORDE DE LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA, UNIVERSITATS I OCUPACIÓ, PER LA QUAL ES CONVOCA EL PROCEDIMENT DE CONSULTA ALS REPRESENTANTS LEGALS DE L’ALUMNAT PER A TRIAR LA LLENGUA BASE APLICABLE A PARTIR DEL CURS ACADÈMIC 2025-2026, DE CONFORMITAT AMB EL QUE ESTABLIX LA DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA DE LA LLEI 1/2024, DE 27 DE JUNY, DE LA GENERALITAT, PER LA QUAL ES REGULA LA LLIBERTAT EDUCATIVA.

Descripció

El títol I de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, reconeix el dret de les famílies a triar la llengua base, valencià o castellà. Esta llibertat d’elecció s’estén a totes les famílies de l’alumnat escolaritzat en els ensenyaments del segon cicle d’Educació Infantil, d’Educació Primària, d’Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat, i es regula en els articles 4 i 8 en la zona de predomini lingüístic castellà, i en l’article 9 i en l’annex I en la zona de predomini lingüístic valencià.
El calendari d’aplicació de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, inclòs en la seua disposició final segona, especifica en el seu apartat 1 que el que s’establix en el títol I de la citada llei s’aplicarà en el curs escolar 2025-2026 en Educació Infantil, en Educació Primària, en Educació Secundària Obligatòria i en Batxillerat. Al seu torn, la disposició transitòria segona de la llei regula que, en aquells nivells del segon cicle d’Educació Infantil, d’Educació Primària i d’Educació Secundària Obligatòria en què l’alumnat continue escolaritzat en el mateix centre, o bé en un centre diferent del qual es trobe adscrit, sense necessitat de participar en el procediment d’admissió, els representants legals de l’alumnat podran triar la llengua base a través d’un procediment de consulta, en els termes que establisca la conselleria competent en matèria d’educació.
Com a conclusió, és necessària una nova regulació consistent en un procediment de consulta de la llengua base, valencià o castellà, dirigit als representants legals de l’alumnat matriculat en els diferents nivells del segon cicle d’Educació Infantil, d’Educació Primària i d’Educació Secundària Obligatòria, atés que no hi ha una altra solució alternativa que complisca millor el propòsit i els objectius exposats.

  • 4. Educació de Qualitat
  • 10. Reducció de les Desigualtats

No hi ha preguntes