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ANUNCI d'informació pública del projecte d’ordre, de la Conselleria d’Hisenda, Economia I Administració Pública, per la qual es regulen els requisits i el procediment per a l’homologació d’accions formatives dirigides al personal de les administracions i institucions de la Comunitat Valenciana

Estas veient l'esborrany

actualitzada el 17 Oct 2024
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Text

Direcció General de Funció Pública
Institut Valencià d’Administració Pública

Antiga Senda d’en Senent, 11 46023 València 96 310 88 00·
ivap@gva.es · www.gva.es

PROYECTO DE ORDEN XX/2024, de X de xxxx,
de la Conselleria de Hacienda, Economía y Ad- ministración Pública, por la que se regulan los requisitos y el procedimiento para la homologa- ción de acciones formativas dirigidas al perso- nal de las administraciones e instituciones pú- blicas de la Comunitat Valenciana. PROJECTE D’ORDRE XX/2024, de X de xxxx,
de la Conselleria d’Hisenda, Economia i Admi- nistració Pública, per la qual es regulen els re- quisits i el procediment per a l’homologació d’accions formatives dirigides al personal de les administracions i institucions públiques de la Comunitat Valenciana.

Preámbulo

Esta orden regula los requisitos y el procedi- miento para la homologación de las activida- des de formación dirigidas al personal que presta servicios en las administraciones e ins- tituciones públicas valencianas. Su finalidad es la de facilitar el cumplimiento de los objeti- vos de la formación, en cuanto a la mejora del desempeño del puesto de trabajo y al desarro- llo y promoción profesional del personal em- pleado público, fijados en la Ley 4/2021, de 16 de abril, de la Generalitat, de la Función Pública Valenciana (en adelante, Ley 4/2021), con el objetivo de reconocerle los mismos efectos que las actividades docentes impartidas por el Instituto Valenciano de Administración Pú- blica, de ahora en adelante IVAP.

La Orden 10/2010, de 2 de julio, de la Conselle- ria de Justicia y Administraciones Públicas, por la que se regulan los requisitos y el proce- dimiento para la homologación de acciones formativas dirigidas al personal de las admi- nistraciones e instituciones de la Comunitat Valenciana (en adelante, Orden 10/2010), se publicó en el Diari Oficial de la Comunitat Valen- ciana (DOCV) número 6310, de 14 de julio de 2010. En el mismo DOCV se publicaba la Ley 10/2010, de 9 de julio, de la Generalitat, de Or- denación y Gestión de la Función Pública Va-
lenciana (Ley 10/2010). Por ese motivo, la Or- den 10/2010 no menciona la nueva ley, sino

Preàmbul

Aquesta ordre regula els requisits i el proce- diment per a l’homologació de las activitats de formació dirigides al personal que presta serveis en les administracions i institucions públiques valencianes. La seua finalitat és la de facilitar el compliment dels objectius de la formació, en quant a la millora de l’acompli- ment del lloc de treball i al desenvolupament i promoció professional del personal empleat públic, fixats en la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valen- ciana (en avant, Llei 4/2021), amb l’objectiu de reconéixer-li els mateixos efectes que les activitats docents impartides per l’Institut Va- lencià d’Administració Pública, d’ara en avant IVAP.

L'Ordre 10/2010, de 2 de juliol, de la Conselle- ria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es regulen els requisits i el proce- diment per a l’homologació d’accions forma- tives dirigides al personal de les administra- cions i institucions de la Comunitat Valenci- ana (en avant, Orde 10/2010), es va publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV) número 6310, de 14 de juliol de 2010. En el mateix DOCV es publicava la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'Or- denació i Gestió de la Funció Pública Valenci-
ana (Llei 10/2010). Per eixe motiu, l’Ordre 10/2010 no esmenta la nova llei, sinó que es

que se referencia al Decreto Legislativo, de 24 de octubre de 1995, del Consell de la Generali- tat Valenciana, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de la Función Pública Va- lenciana. Esta desactualización sobrevenida, pero simultánea en su publicación, no ha moti- vado, sin embargo, una modificación de la Or- den 10/2010, que se ha mantenido incólume durante catorce años, a pesar de la derogación de la misma Ley 10/2010, a causa de la apro- bación de la Ley 4/2021, en vigor.
El periodo transcurrido desde la publicación de la Orden 10/2010, la aprobación de los Acuer- dos de Formación para el Empleo de las Admi- nistraciones Públicas, de los que ya se han aprobado cuatro, la experiencia acumulada y los cambios organizativos, han puesto de ma- nifiesto la necesidad de un renovado instru- mento jurídico que dote de más seguridad jurí- dica al procedimiento de homologación y que aumente la capacidad formativa a disposición del personal de las administraciones públicas, así como que permita avanzar en la mejora continuada de la formación. Los cambios nor- mativos aconsejan la aprobación de una nueva orden completa, que derogue la orden vigente.

En particular, entre las modificaciones introdu- cidas está la regulación de un procedimiento electrónico, de acuerdo con las previsiones le- gales de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas (en adelante, Ley 39/2015), puesto que todo el procedimiento se desarrolla entre personas jurídicas, la gran ma- yoría administraciones públicas, organismos autónomos o entidades de derecho público.
Este procedimiento, además, prevé una autori- zación previa a la realización de la acción for- mativa, aunque la resolución de homologación definitiva se emite después de desarrollarse completa y satisfactoriamente la acción for- mativa. referencia al Decret Legislatiu, de 24 d’octu- bre de 1995, del Consell de la Generalitat Va- lenciana, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana. Aquesta des-actualització sobrevinguda, però simul- tània a la seua publicació, no ha motivat, però, una modificació de l’Ordre 10/2010, que s’ha mantingut incòlume durant catorze anys, a pesar de la derogació de la mateixa Llei 10/2010, a causa de l’aprovació de la Llei 4/2021, en vigor.
El període transcorregut des de la publicació de l’Ordre 10/2010, l’aprovació dels Acords de Formació per a l’Ocupació de les Adminis- tracions Públiques, dels que ja se n’han apro- vat quatre, l’experiència acumulada i els can- vis organitzatius, han posat de manifest la necessitat d’un renovat instrument jurídic que dote de més seguretat jurídica al proce- diment d’homologació i que augmente la ca- pacitat formativa a disposició del personal de les administracions públiques, així com que permeta avançar en la millora continu- ada de la formació. Els canvis normatius aconsellen l’aprovació d’una nova ordre com- pleta, que derogue l’ordre vigent.

En particular, entre les modificacions introdu- ïdes està la regulació d’un procediment elec- trònic, d’acord amb les previsions legals de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en avant, Llei 39/2015), ja que tot el procediment es desenvolupa entre perso- nes jurídiques, la gran majoria administraci- ons públiques, organismes autònoms o enti- tats de dret públic.
Aquest procediment, a més, preveu una auto- rització prèvia a la realització de l’acció for- mativa, tot i que la resolució d’homologació definitiva s’emet després de desenvolupar-se completament i satisfactòriament l’acció for- mativa.

Así mismo, se han identificado carencias en las referencias a la normativa vigente, que se han actualizado. Así, hay que apuntar que la Ley 4/2021 regula los efectos del silencio ad- ministrativo como desestimatorio, al contrario que el artículo 6.2 de la orden actualmente vi- gente. Igualmente, hay que hacer mención de lo regulado en la Ley 9/2003, de 2 de abril, de la Generalitat, para la igualdad entre mujeres y hombres, respecto del equilibrio en la partici- pación de hombres y mujeres en la asistencia a cursos de formación, así como que se debe hacer una mención a la reserva del 40 por ciento de las plazas prevista en el artículo 60 de la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hom- bres, para las empleadas públicas que cum- plan los requisitos.

Por otro lado, la Orden TFP/153/2021, de 16 de febrero, del Ministerio de Política Territorial y Función Pública, por la que se regula la valora- ción de los méritos generales del personal fun- cionario de Administración Local con habilita- ción de carácter nacional, no prevé que los ór- ganos competentes en materia de formación y perfeccionamiento de las Comunidades Autó- nomas reconozcan y valoren los cursos homo- logados, por lo que dicha función se elimina de la nueva orden.

Finalmente, hay que recordar que la Ley 11/2003, de 10 de abril, de la Generalitat, sobre el estatuto de las personas con discapacidad, regula que debe tenerse en cuenta la reserva del 3 por ciento de plazas para personas con discapacidad.

Corresponde a la consellera o conseller com- petente en materia de función pública la com- petencia para dictar disposiciones y directri- ces en materia de personal y función pública, de acuerdo con el artículo 8 de la Ley 4/2021. Així mateix, s’han identificat mancances en les referències a la normativa vigent, que s’han actualitzat. Així, cal apuntar que la Llei 4/2021 regula els efectes del silenci adminis- tratiu com a des-estimatori, al contrari que l’article 6.2 de l’ordre actualment vigent. Igualment, cal fer esment del que regula la Llei 9/2003, de 2 d’abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, respecte de l’equilibri en la participació d’homes i dones en l’assistència a cursos de formació, així com cal fer una esment a la reserva del 40 per cent de les places prevista en l’article 60 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, per a les empleades públiques que complisquen els requisits.

D’altra banda, l’Orde TFP/153/2021, de 16 de febrer, del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, per la qual es regula la valo- ració dels mèrits generals del personal funci- onari d’Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, no preveu que els òr- gans competents en matèria de formació i perfeccionament de les Comunitats Autòno- mes, reconeguen i valoren els cursos homo- logats, per la qual cosa eixa funció s’elimina de la nova orde.

Finalment, cal recordar que la Llei 11/2003, de 10 d’abril, de la Generalitat, sobre l’estatut de les persones amb discapacitat, regula que ha de tenir-se en compte la reserva del 3 per cent de places per a persones amb discapa- citat.

Correspon a la consellera o conseller compe- tent en matèria de funció pública la compe- tència per a dictar disposicions i directrius en matèria de personal i funció pública, d’acord amb l’article 8 de la Llei 4/2021.

Finalmente, hay que señalar que esta norma es acorde con los principios de buena regulación indicados en el artículo 129 de la Ley 39/2015.
En cuanto a los principios de necesidad y efi- cacia, la iniciativa normativa se justifica por una razón de interés general, claramente iden- tificada en los fines perseguidos, como es ase- gurar que la formación impartida por adminis- traciones, entidades y organismos diferentes del Instituto Valenciano de Administración Pú- blica tiene un estándar de calidad y que esta es reconocida a los efectos administrativos que procedan. Coadyuva al establecimiento de un aprendizaje planificado y orientado a la adqui- sición, retención y transferencia de conoci- mientos, destrezas, actitudes y valores que mejoran el servicio público y el desarrollo del personal empleado público.

Respecto al principio de proporcionalidad, la orden contiene la regulación imprescindible para atender la necesidad y no restringe dere- chos de la ciudadanía.

Se da cumplimiento al principio de seguridad jurídica, puesto que se dicta en aplicación de las competencias establecidas en la siguiente normativa: Ley 4/2021, Decreto 133/2023, de 10 de agosto, del Consell, de aprobación del Reglamento orgánico y funcional de la Conse- lleria de Hacienda, Economía y Administración Pública y Decreto 10/2023 de 19 de julio, del president de la Generalitat, por el que se deter- minan el número y la denominación de las con- sellerias, y sus atribuciones.
Para cumplir el principio de transparencia se han descrito claramente los objetivos de la norma y se ha justificado en este preámbulo. Al mismo tiempo, se ha podido participar acti- vamente en la elaboración de la orden me- diante los trámites de audiencia e información públicas. Finalment, cal assenyalar que aquesta norma és acorde amb els principis de bona regula- ció indicats en l’article 129 de la Llei 39/2015.
Pel que fa als principis de necessitat i eficà- cia, la iniciativa normativa es justifica per una raó d’interès general, clarament identificada en els fins perseguits, com és assegurar que la formació impartida per administracions, entitats i organismes diferents de l’Institut Valencià d’Administració Pública té un estàn- dard de qualitat i que aquesta és reconeguda als efectes administratius que pertoquen. Coadjuva a l’establiment d’un aprenentatge planificat i orientat a l’adquisició, retenció i transferència de coneixements, destreses, actituds i valors que milloren el servei públic i el desenvolupament del personal empleat públic.

Respecte del principi de proporcionalitat, ja que l’ordre conté la regulació imprescindible per atendre la necessitat i no restringeix drets de la ciutadania.

Es dona compliment al principi de seguretat jurídica, ja que es dicta en aplicació de les competències establides en la següent nor- mativa: Llei 4/2021, Decret 133/2023, de 10 de agost, del Consell, d’aprovació del Regla- ment orgànic i funcional de la Conselleria de Hisenda, Economia i Administració Pública, i Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions.
Per tal de complir el principi de transparència s’han descrit clarament els objectius de la norma i s’ha justificat en aquest preàmbul. Al mateix temps, hom ha pogut participar acti- vament en l’elaboració de l’ordre mitjançant els tràmits d’audiència i informació públi- ques.

Por último, respecto al principio de eficiencia, se debe señalar que la iniciativa normativa no establece cargas administrativas innecesarias o accesorias e intenta racionalizar, en su apli- cación, la gestión de los recursos públicos, al propiciar la tramitación electrónica de las ho- mologaciones
Esta orden tampoco afecta a los gastos o los ingresos públicos presentes o futuros de las administraciones públicas, como se acredita en la memoria económica que consta en el ex- pediente y se refleja en la cláusula de no-gasto.

Visto el contenido y el alcance de la norma, se ha prescindido del trámite de consulta pública previa regulado en el artículo 133.1 de la Ley 39/2015, siempre de acuerdo con lo señalado en el apartado 4 del mismo artículo, puesto que el proyecto no tiene un impacto significa- tivo en la actividad económica, ni impone obli- gaciones relevantes a las administraciones, entidades y organismos promotoras de forma- ción destinatarias de esta regulación. En cam- bio, se puede afirmar que regula aspectos par- ciales de una materia, la de formación, mucho más amplia que la homologación de acciones formativas que regula. No se ha prescindido, sin embargo, de los trámites de audiencia e in- formación públicas previstos en el apartado 2 del mismo artículo.

En consecuencia, y en virtud de las competen- cias en materia de homologación de acciones formativas que me confiere el Decreto 133/2023, de 10 de agosto, del Consell, de aprobación del Reglamento orgánico y funcio- nal de la Conselleria de Hacienda, Economía y Administración Pública, [después del acuerdo de la Comisión de Formación en reunión del X de xxxxxx de 2024], y conforme con/oído el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Va- lenciana, Finalment, pel que fa al principi d’eficiència, cal assenyalar que la iniciativa normativa no estableix càrregues administratives inneces- sàries o accessòries i intenta racionalitzar, en la seva aplicació, la gestió dels recursos pú- blics, en propiciar la tramitació electrònica de les homologacions
Aquesta ordre tampoc no afecta les despe- ses o els ingressos públics presents o futurs de les administracions públiques, com s’acredita a la memòria econòmica que consta en l’expedient i es reflecteix en la clàu- sula de no-despesa.

Atés el contingut i l’abast de la norma, s’ha prescindit del tràmit de consulta pública prè- via regulat en l’article 133.1 de la Llei 39/2015, sempre d’acord amb el que asse- nyala l’apartat 4 del mateix article, ja que el projecte no té un impacte significatiu en l’ac- tivitat econòmica, ni imposa obligacions re- llevants a les administracions, entitats i orga- nismes promotores de formació destinatà- ries d’aquesta regulació. En canvi, hom pot afirmar que regula aspectes parcials d’una matèria, la de formació, molt més àmplia que l’homologació d’accions formatives que re- gula. No s’ha prescindit, però, dels tràmits d’audiència i informació públiques previstos en l’apartat 2 del mateix article.

En conseqüència, i en virtut de les competèn- cies en matèria d’homologació d’accions for- matives que em confereix el Decret 133/2023, de 10 d’agost, del Consell, d’apro- vació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Hisenda, Economia i Adminis- tració Pública, [després de l’acord de la Co- missió de Formació en reunió del X de xxxxxx de 2024], i conforme amb/oït el Consell Jurí- dic Consultiu de la Comunitat Valenciana,

ORDENO ORDENE
Artículo 1. Objeto

El objeto de esta orden es establecer los requi- sitos y el procedimiento para la homologación de acciones formativas dirigidas al personal empleado público que preste servicio en las administraciones e instituciones valencianas, y que no sean organizadas o promovidas por el Instituto Valenciano de Administración Pú- blica (IVAP), para asegurar los estándares de calidad en la formación del personal empleado público valenciano.

Artículo 2. Asignación de competencias

Corresponde a la Dirección General compe- tente en materia de función pública, a través del IVAP, la homologación de las acciones for- mativas llevadas a cabo por las administracio- nes públicas, entidades y organismos previs- tos en el artículo 4, de acuerdo con lo previsto esta orden.

Artículo 3. Efectos de las homologaciones

Las acciones formativas que hayan sido ho- mologadas tienen el mismo reconocimiento que las actividades de formación organizadas o promovidas por el IVAP. La homologación despliega sus efectos desde la fecha de la re- solución.

Artículo 4. Ámbito de aplicación

  1. Pueden ser homologadas las acciones for- mativas organizadas o promovidas por las ad- ministraciones públicas, las entidades y los or- ganismos de la Comunitat Valenciana siguien- tes: Article 1. Objecte

L'objecte d'aquesta ordre és establir els requi- sits i el procediment per a l'homologació d'ac- cions formatives adreçades al personal em- pleat públic que preste servei en les adminis- tracions i institucions valencianes, i que no si- guen organitzades o promogudes per l’Insti- tut Valencià d'Administració Pública (IVAP), per tal d’assegurar els estàndards de qualitat en la formació del personal empleat públic valencià.

Article 2. Assignació de competències

Correspon a la Direcció General competent en matèria de funció pública, a través de l'I- VAP, l'homologació de les accions formatives dutes a terme per les administracions públi- ques, entitats i organismes prevists en l’arti- cle 4, d’acord amb el que preveu aquesta or- dre.

Article 3. Efectes de les homologacions

Les accions formatives que hagen estat ho- mologades tenen el mateix reconeixement que les activitats de formació organitzades o promogudes per l'IVAP. L'homologació des- plega els seus efectes des de la data de la re- solució.

Article 4. Àmbit d'aplicació

  1. Poden ser homologades les accions for- matives organitzades o promogudes per les administracions públiques, les entitats i els organismes de la Comunitat Valenciana se- güents:

a) Les Corts Valencianes y las instituciones de la Generalitat a las que se refiere el artículo 20 de la Ley Orgánica 5/1982, de 1 de julio, de Es- tatuto de Autonomía de la Comunitat Valen- ciana, así como las entidades de derecho pú- blico adscritas a Les Corts.
b) Las entidades locales valencianas, de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 3 de la Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Ba- ses de Régimen Local.

c) La Federación Valenciana de Municipios y Provincias.

tes) Las universidades pertenecientes al Sis- tema Universitario Valenciano.

e) Las entidades y consorcios a que se refiere el artículo 3.1.c) de la Ley 1/2015, de 6 de fe- brero, de la Generalitat, de Hacienda Pública, del Sector Público Instrumental y de Subven- ciones, siempre que las acciones formativas estén encuadradas en las áreas de conoci- miento que les son propias.

f) Los entes pertenecientes al sector público instrumental de la Generalitat incluidos en el artículo 3.2 de la Ley 1/2015, siempre que las acciones formativas estén encuadradas en las áreas de conocimiento que les son propias, y estén dirigidas a quien tenga la consideración de personal empleado público.
g) Los colegios profesionales legalmente constituidos, cuyos respectivos ámbitos terri- toriales estén comprendidos dentro del propio de la Comunitat Valenciana, y que organicen actividades formativas dirigidas a personal empleado público que presta servicios a las administraciones públicas, las entidades y los organismos previstos en este artículo.
h) La Presidencia y las distintas conselleries de la administración de la Generalitat, cuando las a) Les Corts Valencianes i les institucions de la Generalitat a què es referix l’article 20 de la Llei Orgànica 5/1982, d’1 de juliol, d’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, així com les entitats de dret públic adscrites a les Corts.
b) Les entitats locals valencianes, d’acord amb el que disposa l’article 3 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

c) La Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

d) Les universitats pertanyents al Sistema Universitari Valencià.

e) Les entitats i consorcis a què es referix l’ar- ticle 3.1.c) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sec- tor Públic Instrumental i de Subvencions, sempre que les accions formatives estiguen enquadrades en les àrees de coneixement que els són pròpies.

f) Els ens pertanyents al sector públic instru- mental de la Generalitat inclosos en l’article
3.2 de la Llei 1/2015, sempre que les accions formatives estiguen enquadrades en les àrees de coneixement que els són pròpies, i estiguen dirigides a qui tinga la consideració de personal empleat públic.
g) Els col·legis professionals legalment cons- tituïts, els respectius àmbits territorials dels quals estiguen compresos dins del propi de la Comunitat Valenciana, i que organitzen ac- tivitats formatives adreçades a personal em- pleat públic que presta serveis a les adminis- tracions públiques, les entitats i els organis- mes previstos en aquest article.
h) La Presidència i les distintes conselleries de l’administració de la Generalitat, quan les

acciones formativas traten de materias no in- cluidas en los planes de formación de la Gene- ralitat, o cuando por necesidades del servicio suficientemente justificadas, sea conveniente su impartición.
i) Las organizaciones sindicales representati- vas del personal que presta servicios en las di- ferentes administraciones públicas valencia- nas, de acuerdo con el Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido del Estatuto Básico del Empleado Público, que subscriban los acuerdos correspondientes, según lo previsto en el artículo 8 de esta orden en relación con el artículo 104.4 de la Ley 4/2021.

  1. A efectos de lo establecido en esta orden, se entiende que una acción formativa está diri- gida a personal empleado público que preste servicio en las administraciones e institucio- nes valencianas cuando este represente un porcentaje superior al 50% del alumnado. accions formatives tracten de matèries no in- closes en els plans de formació de la Genera- litat, o quan per necessitats del servei sufici- entment justificades, siga convenient la seua impartició.
    i) Les organitzacions sindicals representati- ves del personal que presta serveis a les dife- rents administracions públiques valencianes, d'acord amb el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Pú- blic, que subscriguen els acords correspo- nents, segons preveu l’article 8 d’aquesta or- dre en relació amb l’article 104.4 de la Llei 4/2021.

  2. A l’efecte del que estableix aquesta ordre, s’entén que una acció formativa està adre- çada a personal empleat públic que preste servei en les administracions i institucions valencianes quan aquest represente un per- centatge superior al 50% de l’alumnat.

Artículo 5. Acciones formativas homologables

  1. Son acciones formativas homologables las siguientes:

a) Las acciones formativas dirigidas al perso- nal empleado público que preste servicio en las administraciones e instituciones valencia- nas que organicen las administraciones públi- cas, los organismos y las entidades previstos en el artículo anterior.

b) La formación de posgrado, mediante títulos propios, impartida por las universidades valen- cianas, siempre que la totalidad de su conte- nido docente haga referencia a materias que son objeto de formación por parte del IVAP.
Article 5. Accions formatives homologables

  1. Són accions formatives homologables les següents:

a) Les accions formatives adreçades al per- sonal empleat públic que preste servei en les administracions i institucions valencianes que organitzen les administracions públi- ques, els organismes i les entitats previstos en l’article anterior.

b) La formació de postgrau, mitjançant títols propis, impartida per les universitats valenci- anes, sempre que la totalitat del seu contin- gut docent faça referència a matèries que són objecte de formació per part de l'IVAP.

c) Las acciones formativas dirigidas al perso- nal directivo público profesional que organicen las administraciones públicas, los organismos y las entidades previstos en el artículo anterior, de acuerdo con las especificaciones concretas que dicte el órgano directivo competente en materia de formación del personal empleado público.

  1. En ningún caso pueden ser homologadas las acciones formativas siguientes:

a) Las dirigidas al siguiente personal, siempre que represente un porcentaje superior al 50% del alumnado:

1º. Personal docente de enseñanza no univer- sitaria, dependiente de la conselleria compe- tente en materia de educación o de entidades locales.

2º. Personal docente e investigador de ense- ñanzas universitarias.

3º. Personal estatutario de los servicios de sa- lud gestionado por la conselleria competente en materia de sanidad o personal sanitario de entidades locales.
4º. Jueces y juezas, magistrados y magistra- das, fiscales, y letrados y letradas de la Admi- nistración de Justicia.

5º. Personal empleado público al servicio de administraciones públicas, organismos y enti- dades no incluidas en el ámbito de aplicación de esta orden.

6º. Personal de los cuerpos y fuerzas de segu- ridad del Estado, de las comunidades autóno- mas y de las entidades locales.
b) Las organizadas o impartidas por entidades promotoras diferentes de las contenidas en el c) Les accions formatives adreçades al per- sonal directiu públic professional que orga- nitzen les administracions públiques, els or- ganismes i les entitats previstos en l’article anterior, d’acord amb les especificacions concretes que dicte l’òrgan directiu compe- tent en matèria de formació del personal em- pleat públic.

  1. En cap cas poden ser homologades les ac- cions formatives següents:

a) Les adreçades al següent personal, sem- pre que represente un percentatge superior al 50% de l’alumnat:

1r. Personal docent d’ensenyament no univer- sitari, dependent de la conselleria competent en matèria de educació o d’entitats locals.

2n. Personal docent i investigador d’ensenya- ments universitaris.

3r. Personal estatutari dels serveis de salut gestionat per la conselleria competent en matèria de sanitat o personal sanitari d’enti- tats locals.

4t. Jutges i jutgesses, magistrats i magistra- des, fiscals, i lletrats i lletrades de l’Adminis- tració de Justícia.
5é. Personal empleat públic al servei d’admi- nistracions públiques, organismes i entitats no incloses en l’àmbit d’aplicació d’aquesta ordre.

6é. Personal dels cossos i forces de segure- tat de l’Estat, de les comunitats autònomes i de les entitats locals.
b) Les organitzades o impartides per entitats promotores diferents de les contingudes en

artículo 4 de esta orden, salvo que se establez- can instrumentos jurídicos de colaboración.

c) Las que forman parte de planes de estudios de enseñanzas conducentes a la obtención de titulaciones académicas oficiales.

d) Las dirigidas a la capacitación lingüística.

e) Las destinadas a personas en situación de desempleo.

f) La asistencia a conferencias, coloquios, simposios o actividades análogas.

Artículo 6. Requisitos de las acciones formati- vas susceptibles de homologación

  1. Para la obtención de la homologación, las acciones formativas deben ser similares a las propias del IVAP en cuanto a su diseño y con- tenidos, a la metodología de formación, a las personas destinatarias de las acciones, a su duración y a los sistemas de evaluación de la asistencia y el aprovechamiento, de acuerdo con lo regulado en esta orden.

  2. Las acciones formativas deben reunir al me- nos los siguientes requisitos para poder ser homologadas:

a) Contenido: el contenido de las acciones for- mativas debe tener relación con las competen- cias y la práctica profesional del personal em- pleado público al que van dirigidas, o conside- rarse de interés para la formación y el perfec- cionamiento de este personal.
Debe estar estructurado en bloques, módulos o unidades temáticas, con indicación de la ma- teria y el número de horas asignadas a cada l’article 4 d’aquesta ordre, llevat que s’esta- blisquen instruments jurídics de col·labora- ció.
c) Les que formen part de plans d’estudis d’ensenyaments conduents a l’obtenció de ti- tulacions acadèmiques oficials.

d) Les dirigides a la capacitació lingüística.

e) Les destinades a persones en situació de desocupació.

f) L’assistència a conferències, col·loquis, simposis o activitats anàlogues.

Article 6. Requisits de les accions formatives susceptibles d'homologació

  1. Per a l'obtenció de l'homologació, les acci- ons formatives han de ser semblants a les pròpies de l'IVAP pel que fa al disseny i als continguts, a la metodologia de formació, a les persones destinatàries de les accions, a la seva durada i als sistemes d'avaluació de l'assistència i l'aprofitament, d’acord amb el que regula aquesta ordre.

  2. Les accions formatives han de reunir al- menys els següents requisits per a poder ser homologades:

a) Contingut: el contingut de les accions for- matives ha de tindre relació amb les compe- tències i la pràctica professional del personal empleat públic a qui van adreçades, o consi- derar-se d’interés per a la formació i el perfec- cionament d’aquest personal.
Ha d’estar estructurat en blocs, mòduls o uni- tats temàtiques, amb indicació de la matèria i el nombre d’hores assignades a cadascun.

uno. Debe precisar los objetivos perseguidos y formular desagregados los contenidos teóri- cos y prácticos, así como los métodos didácti- cos o de aprendizaje previstos.
b) Duración: la duración de las acciones forma- tivas debe ser igual o superior a 15 horas lecti- vas.

c) Modalidad: la impartición de las acciones formativas puede adoptar cualquier modalidad que garantice la calidad de la formación, siem- pre teniendo en cuenta lo previsto en el artículo siguiente.

d) Profesorado: el profesorado debe poseer ex- periencia en formación o en puestos de trabajo relacionados con la acción formativa. En nin- gún caso el nivel de competencia profesional del profesorado puede ser inferior al requerido a las personas participantes.

e) Superación de la acción formativa: las per- sonas participantes en la acción formativa de- ben realizar una evaluación final, que puede consistir en la elaboración de un trabajo, me- moria o similar, o en la superación de pruebas de conocimiento teóricas o prácticas, que per- mitan verificar la asimilación de los contenidos de esta acción.

f) Además de lo previsto en las letras anterio- res de este apartado, tienen que cumplir los cri- terios siguientes:

1º. Cursos presenciales, telepresenciales e hí- bridos: la asistencia a las sesiones que supon- gan como mínimo un 85 por ciento de las ho- ras de la duración total del curso y, en su caso, se hayan realizado las tareas obligatorias fija- das en el programa o encomendadas por el equipo docente. Ha de precisar els objectius perseguits i for- mular desagregats els continguts teòrics i pràctics, així com els mètodes didàctics o d’aprenentatge previstos.
b) Durada: la durada de les accions formati- ves ha de ser igual o superior a 15 hores lec- tives.

c) Modalitat: la impartició de les accions for- matives pot adoptar qualsevol modalitat que garantisca la qualitat de la formació, sempre tenint en compte el que preveu l’article se- güent.

d) Professorat: el professorat ha de posseir experiència en formació o en llocs de treball relacionats amb l’acció formativa. En cap cas el nivell de competència professional del pro- fessorat pot ser inferior al requerit a les per- sones participants.

e) Superació de l'acció formativa: les perso- nes participants en l'acció formativa han de realitzar una avaluació final, que pot consistir en l'elaboració d'un treball, memòria o similar, o en la superació de proves de coneixement teòriques o pràctiques, que permeta verificar l'assimilació dels continguts d'aquesta acció.

f) A més del que preveuen les lletres anteriors d’aquest apartat, han de complir els criteris següents:

1r. Cursos presencials, telepresencials i hí- brids: l’assistència a les sessions que supo- sen com a mínim un 85 per cent de les hores de la duració total del curs i, si és el cas, s’ha- gen fet les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per l’equip docent.

2º. Cursos en línea: lectura del 85 por ciento de los contenidos, superación de todos los cues- tionarios con un 60 por ciento de aciertos y ha- ber realizado y superado el 85 por ciento de otras actividades fijadas en el programa o en- cargadas por el equipo docente, cualquiera que sea su formato (tareas, talleres, participa- ción en foros, etc.).

3º. Cursos autoformativos: lectura del 90 por ciento de los contenidos, superar los cuestio- narios con un 70 por ciento de aciertos.

4º. Cursos mixtos: se aplica la adición de los criterios fijados para las modalidades que combine.

Excepcionalmente, se puede solicitar la homo- logación de las acciones formatives que adop- ten la forma de congresos o jornadas sin nece- sidad de realizar una evaluación final. En estos casos, la entidad promotora enviará un in- forme motivado, en el que expondrán los moti- vos por los que no se ha efectuado la evalua- ción final, así como las razones que avalen la homologación. Estas razones deberán ba- sarse en la excelencia del profesorado, la ac- tualidad de los temas tratados o su importan- cia.

g) Publicidad y criterios de selección: el órgano convocante debe garantizar la publicidad de la acción a realizar, y utilizar los medios propor- cionados a la amplitud de los colectivos desti- natarios de esta.

La selección del alumnado se debe realizar uti- lizando criterios objetivos basados en princi- pios de igualdad, mérito y capacidad.
Se ha de equilibrar porcentualmente respecto a la plantilla real la participación de mujeres y hombres en la asistencia en los cursos de formación, de conformidad con lo dispuesto 2n. Cursos en línia: lectura del 85 per cent dels continguts, superació de tots els qüesti- onaris amb un 60 per cent d’encerts i haver realitzat i superat el 85 per cent d’altres acti- vitats fixades en el programa o encomana- des per l’equip docent, qualsevol que siga el seu format (tasques, tallers, participació en fòrums, etc.).

3r. Cursos autoformatius: lectura del 90 per cent dels continguts, superar els qüestionaris amb un 70 per cent d’encerts.

4t. Cursos mixtos: s’aplica l’addició dels cri- teris fixats per a les modalitats que combine.

Excepcionalment, es pot sol·licitar l’homolo- gació de les accions formatives que adopten la forma de congressos o jornades sense ne- cessitat de realitzar una avaluació final. En aquests casos, l’entitat promotora enviarà un informe motivat, en què exposaran els mo- tius pels quals no s’ha efectuat l’avaluació fi- nal, així com les raons que avalen l’homolo- gació. Aquestes raons hauran de basar-se en l‘excel·lència del professorat, l’actualitat dels temes tractats o la seua importància.

g) Publicitat i criteris de selecció: l’òrgan con- vocant ha de garantir la publicitat de l’acció a realitzar, i utilitzar els mitjans proporcionats a l’amplitud dels col·lectius destinataris d’aquesta.

La selecció de l’alumnat s’ha de realitzar uti- litzant criteris objectius basats en principis d’igualtat, mèrit i capacitat.
S’ha d’equilibrar percentualment respecte a la plantilla real la participació de dones i ho- mes en l’assistència als cursos de formació, de conformitat amb el que disposa l’article

en el artículo 44 de la Ley 9/2003, de 2 de abril, de la Generalitat, para la igualdad entre mujeres y hombres, y se ha de respetar la reserva del 40 por ciento de las plazas prevista en el artículo 60 de la Ley Orgánica 3/2007, de
22 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres, entre empleadas públicas públicas que reúnan los requisitos.
Además, en la selección se debe tener en cuenta la reserva del 3 por ciento de plazas para personas con diversidad funcional esta- blecida en el artículo 23 de la Ley 11/2003, de 10 de abril, de la Generalitat, sobre el estatuto de las personas con discapacidad.

h) Evaluación de la acción formativa: las accio- nes formativas cuya homologación se solicite deben incluir previsiones sobre la evaluación de la actividad y del profesorado. La dirección general competente en materia de formación puede establecer modelos de cuestionarios de evaluación a rellenar por las personas partici- pantes.

i) Recursos materiales: las entidades promoto- ras de las acciones formativas han de poner a disposición de las personas participantes los medios materiales, didácticos e instrumenta- les necesarios para el adecuado desarrollo de aquellas. 44 de la Llei 9/2003, de 2 d’abril, de la Gene- ralitat, per a la igualtat entre dones i homes, i s’ha de respectar la reserva del 40 per cent de les places prevista en l’article 60 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, entre em- pleades públiques que reunisquen els requi- sits.
A més, en la selecció ha de tenir-se en compte la reserva del 3 per cent de places per a persones amb diversitat funcional esta- blida en l’article 23 de la Llei 11/2003, de 10 d’abril, de la Generalitat, sobre l’estatut de les persones amb discapacitat.

h) Avaluació de l’acció formativa: les accions formatives l’homologació de les quals se sol·licite han d’incloure previsions sobre l’avaluació de l’activitat i del professorat. La direcció general competent en matèria de formació pot establir models de qüestionaris d’avaluació a emplenar per les persones par- ticipants.

i) Recursos materials: les entitats promoto- res de les accions formatives han de posar a disposició de les persones participants els mitjans materials, didàctics i instrumentals necessaris per a l’adequat desenvolupament d’aquelles.
Artículo 7. Especialidades de las acciones for- mativas no presenciales o mixtas con parte en línea

Es requisito indispensable para la homologa- ción de las acciones formativas no presencia- les o mixtas con parte en línea, además de cumplir con lo previsto en el artículo anterior:
a) La existencia de una plataforma en línea, con código de identificación y contraseña de acceso para el alumnado. Article 7. Especialitats de les accions formati- ves no presencials o mixtes amb part en línia

És requisit indispensable per a l’homologació de les accions formatives no presencials o mixtes amb part en línia, a banda de complir amb el que preveu l’article anterior:
a) L’existència d’una plataforma en línia, amb codi d’identificació i contrasenya d’accés per a l’alumnat.

b) El acceso a la plataforma a través de una URL propia.

c) El número máximo de alumnas y alumnos por edición de cada acción formativa será de 50 personas, excepto en el caso de los cursos autoformativos.

d) La disponibilidad de un sistema de evalua- ción para superar las diferentes unidades y la acción formativa en su conjunto. En caso de que el sistema de evaluación se realice me- diante una plataforma en línea, se han de su- perar todos los bloques de materias.

Para pasar de un bloque a otro se debe superar el anterior y se pueden permitir como máximo cinco intentos.

e) Cuando la prueba final consista en la su- peración de una prueba de conocimientos teó- ricos, esta debe tener un mínimo de veinte pre- guntas.

f) En caso de no disponer de este sistema de evaluación se tiene que realizar un examen fi- nal de forma presencial.
g) Las ediciones de una misma acción forma- tiva no pueden ser simultáneas ni solaparse en el tiempo.

Artículo 8. Convenios y acuerdos

  1. La Dirección General competente en materia de Función Pública, a través del IVAP, puede promover convenios y acuerdos con las entida- des promotoras de acciones formativas a las que se refiere el artículo 4.1.i) de esta orden, con el objeto de homologar las acciones for- mativas cursos que estas impartan. b) L’accés a la plataforma a través d’una URL pròpia.

c) El nombre màxim d’alumnes per edició de cada acció formativa serà de 50 persones, excepte en el cas dels cursos autoformatius.

d) La disponibilitat d’un sistema d’avaluació per a superar les diferents unitats i l’acció for- mativa en el seu conjunt. En cas que el sis- tema d’avaluació es realitze mitjançant una plataforma en línia, s’han de superar tots els blocs de matèries.

Per a passar d’un bloc a un altre s’ha de su- perar l’anterior i es poden permetre com a màxim cinc intents.

e) Quan la prova final consistisca en la su- peració d’una prova de coneixements teòrics, aquesta ha de tindre un mínim de vint pregun- tes.

f) En cas de no disposar d’aquest sistema d’avaluació s’ha de realitzar un examen final de forma presencial.
g) Les edicions d’una mateixa acció forma- tiva no poden ser simultànies ni solapar-se en el temps.

Article 8. Convenis i acords

  1. La Direcció General competent en matèria de Funció Pública, a través de l’IVAP, pot pro- moure convenis i acords amb les entitats pro- motores d’accions formatives a què es refe- reix l’article 4.1.i) d’aquesta ordre, amb l’ob- jecte d’homologar les accions formatives cursos que aquestes impartisquen.

  2. Estos acuerdos y convenios se tienen que regir por el principio de cooperación y colabo- ración, asentando las bases de las relaciones entre el IVAP y la entidad promotora. 2. Aquests acords i convenis s’han de regir pel principi de cooperació i col·laboració, as- sentant les bases de les relacions entre l’IVAP i l’entitat promotora.

Artículo 9. Solicitudes y documentación

  1. El procedimiento de homologación se inicia:
    a) De oficio, de acuerdo con lo previsto en el artículo 58 y siguientes de la Ley 39/2015.
    b) A instancia de la entidad promotora de las acciones formativas.

  2. Las solicitudes se han de presentar con un mínimo de dos meses de antelación al inicio de la formación solicitada.

En ningún caso se podrán homologar acciones formativas una vez empezada su impartición.

  1. Las solicitudes se presentan únicamente por vía telemática, con el modelo normalizado previsto en el Anexo I, mediante el trámite tele- mático disponible1 en la sede electrónica de la Generalitat (http://sede.gva.es), accediendo a la Guía PROP, «Trámites y servicios», siempre de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 14 de la Ley 39/2015. Cualquier solicitud que se presente con un procedimiento diferente al que se describe aquí no será admitida.
    Article 9. Sol·licituds i documentació

  2. El procediment d'homologació s'inicia:
    a) D'ofici, d’acord amb el que preveu l’article 58 i següents de la Llei 39/2015.
    b) A instància de l'entitat promotora de les ac- cions formatives.

  3. Les sol·licituds s’han de presentar amb un mínim de dos mesos d’antelació a l’inici de la formació sol·licitada.

En cap cas no es podran homologar accions formatives una vegada començada la seua impartició.

  1. Les sol·licituds es presenten únicament per via telemàtica, amb el model normalitzat previst en l’Annex I, mitjançant el tràmit tele- màtic disponible1 en la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es), accedint a la Guia PROP, «Tràmits i serveis», sempre d’acord amb el que disposa l’article 14 de la Llei 39/2015. Qualsevol sol·licitud que es pre- sente amb un procediment diferent del que es descriu ací no serà admesa.

1 Actualment, NO EXISTEIX, cal implementar-lo

  1. Las entidades promotoras deben rellenar la solicitud y firmarla con certificado digital de re- presentante de entidad, emitida por cualquier de las entidades admitidas en la sede electró- nica de la Generalitat (https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identifica- cio-i-signatura-acceptats), o con el certificado digital de la persona representante, que deberá haber sido inscrita previamente como tal en el Registro de representantes de la Generalitat.
  2. A la solicitud se ha de adjuntar el documento descriptivo de la acción formativa, de acuerdo con el modelo de ficha técnica que se adjunta como anexo I a esta orden. La documentación que tenga que presentarse firmada se debe presentar con la firma del representante de en- tidad o de ciudadanía, según corresponda, y se ha de aportar por vía telemática. Cuando la so- licitud y la documentación la presente una per- sona jurídica o una entidad que actúe en nom- bre propio, no mediante una persona represen- tante, se entenderá firmada la documentación remitida, excepto en los documentos en que se requiera expresamente la aportación firmada por una persona con cargo o representación específica. En este caso, tampoco se ha de aportar la documentación acreditativa y de identificación de la entidad y de su represen- tante legal.

  3. La enmienda o la aportación telemática de documentación puede hacerse con el trámite de la Guía PROP «Aportación de documenta- ción a un expediente abierto de homologación de acciones formativas del Instituto Valen- ciano de Administración Pública»: 3.

  4. Las solicitudes formuladas por las entida- des promotoras incluidas en las letras e), f) e i), del artículo 4 de esta orden, deben acompa- 4. Les entitats promotores han d’emplenar la sol·licitud i signar-la amb certificat digital de representant d’entitat, emesa per qualsevol de les entitats admeses en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sis- temes-d-identificacio-i-signatura-acceptats), o amb el certificat digital de la persona repre- sentant, que haurà d’haver sigut inscrita prè- viament com a tal en el Registre de represen- tants de la Generalitat.

  5. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar el document descriptiu de l'acció formativa, d'acord amb el model de fitxa tècnica que s'adjunta com a annex I a aquesta ordre. La documentació que haja de presentar-se signada s’ha de pre- sentar amb la signatura del representant d’entitat o de ciutadania, segons corres- ponga, i s’ha d’aportar per via telemàtica. Quan la sol·licitud i la documentació la pre- sente una persona jurídica o una entitat que actue en nom propi, no mitjançant una per- sona representant, s’entendrà signada la do- cumentació remesa, excepte en els docu- ments en què es requerisca expressament l’aportació signada per una persona amb càr- rec o representació específica. En este cas, tampoc s’ha d’aportar la documentació acre- ditativa i d’identificació de l’entitat i del seu representant legal.

  6. L’esmena o l’aportació telemàtica de docu- mentació pot fer-se amb el tràmit de la Guia PROP «Aportació de documentació a un ex- pedient obert d’homologació d’accions for- matives de l’Institut Valencià d’Administració Pública»: 2.

  7. Les sol·licituds formulades per les entitats promotores incloses en les lletres e), f) i i), de l’article 4 d’aquesta ordre, han d’acompanyar,

2 Actualment, NO EXISTEIX. Cal tindre-ho en compte perquè se’n faça un tràmit electrònic.

ñar, la primera vez que solicitan una homologa- ción, copia compulsada de los estatutos, acta fundacional o documento de constitución, en el que consten las normas por las cuales se re- gula su actividad, inscrito, en su caso, en el co- rrespondiente registro oficial, salvo que se en- cuentran ya en poder de la Generalitat.
En ocasiones posteriores, solo se tiene que acompañar nuevamente la documentación in- dicada en el supuesto de que se hubieran pro- ducido variaciones en su contenido.

Artículo 10. Procedimiento para la homologa- ción y eficacia de las resoluciones

  1. La tramitación de los expedientes corres- ponde a la Dirección General competente en materia de función pública, a través del IVAP.

  2. Si la solicitud o la documentación adjunta presenta defectos subsanables, se debe re- querir a la entidad promotora para que, en el plazo de diez días, subsane la falta o aporte los documentos preceptivos, con indicación de que, si no lo hace, se considera que desiste de su petición, en conformidad con el artículo 68 de la Ley 39/2015.

  3. En los procedimientos de homologación ini- ciados de oficio, el IVAP ha de reclamar a la en- tidad promotora que aporte la ficha técnica de la acción formativa prevista en el anexo II, junto con la documentación requerida.

  4. Una vez efectuado el trámite previsto en el apartado 2 de este artículo, si la solicitud con- tinuara sin reunir los requisitos para ser homo- logada, se debe resolver la denegación de la homologación solicitada y tenerse por finali- zado el procedimiento.

  5. A la vista de la solicitud y la documentación adjunta, en el plazo de dos meses contados la primera vegada que sol·liciten una homo- logació, còpia compulsada dels estatuts, acta fundacional o document de constitució, en el que consten les normes per les quals es regula la seua activitat, inscrit, si escau, en el corresponent registre oficial, llevat que es troben ja en poder de la Generalitat.
    En ocasions posteriors, només s’ha d’acom- panyar novament la documentació indicada en el cas que s’hagueren produït variacions en el seu contingut.

Article 10. Procediment per a l'homologació i eficàcia de les resolucions

  1. La tramitació dels expedients correspon a la Direcció General competent en matèria de funció pública, mitjançant l’IVAP.

  2. Si la sol·licitud o la documentació adjunta presenta defectes esmenables, s’ha de re- querir l'entitat promotora perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aporte els do- cuments preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seua petició, de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015.

  3. En els procediments d'homologació inici- ats d'ofici, l'IVAP ha de reclamar l'entitat pro- motora perquè aporte la fitxa tècnica de l'ac- ció formativa prevista en l'annex II, junt amb la documentació requerida.

  4. Una vegada efectuat el tràmit previst en l’apartat 2 d’aquest article, si la sol·licitud continuara sense reunir els requisits per a ser homologada, s’ha de resoldre la denegació de l’homologació sol·licitada i tenir-se per fi- nalitzat el procediment.

  5. A la vista de la sol·licitud i la documentació adjunta, en el termini de dos mesos comptat

desde la entrada en el registro correspondiente de la documentación precisa completa, se ha de emitir una resolución de autorización provi- sional de realización de la acción formativa, por la que se debe comunicar a la entidad pro- motora que la acción para la que se solicita la homologación cumple los requisitos para ser homologada.
Esta resolución debe ser previa al inicio de la acción formativa y produce el único efecto de facultar a la entidad promotora para que pueda hacer constar la autorización provisional en la documentación para la actividad concernida.

  1. A los efectos de resolver la homologación definitiva, y con independencia de que el pro- cedimiento se haya iniciado de oficio o a ins- tancia de la entidad organizadora de la acción formativa, esta debe remitir al IVAP, durante el plazo del mes siguiente a la finalización de la acción formativa, una declaración responsable de las previstas en el artículo 69 de la Ley 39/2015, según el modelo que consta en el Anexo IV de esta orden, en la que se asegure que se ha realizado la acción formativa, utili- zando el trámite previsto en el artículo 9.6.

Si la acción formativa ha sido de aprovecha- miento, además de la declaración responsable se ha de adjuntar el modelo de la prueba de evaluación realizada.

Si la documentación presentada adoleciera de defectos subsanables, se debe requerir a la en- tidad solicitante para que subsane la falta en el plazo de diez días hábiles.

De no hacerlo en el plazo concedido, la direc- ción general competente en materia de fun- ción pública debe dictar una resolución dene- gatoria de la homologación solicitada.

  1. Una vez presentada la documentación pre- vista en el apartado anterior, constatado el des de l'entrada en el registre corresponent de la documentació precisa completa, s’ha d’emetre una resolució d’autorització provisi- onal de realització de l’acció formativa, per la qual s’ha de comunicar a l'entitat promotora que l'acció per a la qual se’n sol·licita l'homo- logació compleix els requisits per a ser ho- mologada.
    Aquesta resolució ha de ser prèvia a l’inici de l’acció formativa i produeix l’únic efecte de facultar l’entitat promotora perquè puga fer constar l’autorització provisional en la docu- mentació per a l’activitat concernida.

  2. A l’efecte de resoldre l’homologació defini- tiva, i amb independència que el procediment s’haja iniciat d’ofici o a instància de l’entitat organitzadora de l’acció formativa, aquesta ha de remetre a l’IVAP, durant el termini del mes següent a la finalització de l’acció for- mativa, una declaració responsable, de les previstes en l’article 69 de la Llei 39/2015, se- gons el model que consta en l’Annex IV d’aquesta ordre, en la qual s’assegure que s’ha realitzat l’acció formativa, tot utilitzant el tràmit previst en l’article 9.6.

Si l’acció formativa ha sigut d’aprofitament, a més de la declaració responsable s’ha d’ad- juntar el model de la prova d’avaluació realit- zada.

Si la documentació presentada patira de de- fectes corregibles, s’ha de requerir l’entitat sol·licitant perquè esmene la falta en el ter- mini de deu dies hàbils.

De no fer-ho en el termini concedit, la direcció general competent en matèria de funció pú- blica ha de dictar una resolució denegatòria de l'homologació sol·licitada.

  1. Una vegada presentada la documentació prevista en l’apartat anterior, constatat el

cumplimiento o incumplimiento, de las condi- ciones para la homologación impuestas con carácter previo al inicio de la acción formativa en la resolución de autorización, y después de evacuado el trámite de audiencia previsto en el artículo 82 de la Ley 39/2015, la dirección ge- neral competente en materia de función pú- blica ha de dictar, en el plazo máximo de tres meses, resolución motivada de aceptación o denegación de la homologación solicitada.

  1. Si no se dicta resolución expresa, una vez vencido el plazo máximo, se puede entender desestimada la solicitud de homologación.

  2. Las resoluciones de homologación que se dicten ponen fin a la vía administrativa.

  3. La homologación tiene efectos sobre la ac- ción formativa solicitada, y para el número de ediciones previstas en la resolución. Para pos- teriores ediciones de una misma actividad for- mativa, siempre que se vayan a celebrar dentro del año en curso, basta con la presentación de una declaración responsable donde se mani- fieste que las nuevas ediciones no varían el contenido ni el resto de las características de la acción formativa, para poder celebrar la ac- ción formativa.

No obstante, la entidad promotora debe cum- plir igualmente los trámites previstos en el apartado 6 de este artículo.

Para ediciones posteriores o que varíen alguna característica esencial de la acción formativa, es necesario volver a solicitar la homologa- ción. compliment o incompliment, de les condici- ons per a l’homologació imposades amb ca- ràcter previ a l’inici de l’acció formativa en la resolució d’autorització, i després d’evacuat el tràmit d’audiència previst en l’article 82 de la Llei 39/2015, la direcció general competent en matèria de funció pública ha de dictar, en el termini màxim de tres mesos, resolució motivada d'acceptació o denegació de l'ho- mologació sol·licitada.

  1. Si no es dicta resolució expressa, una ve- gada vençut el termini màxim, es pot enten- dre desestimada la sol·licitud d’homologa- ció.

  2. Les resolucions d'homologació que es dic- ten posen fi a la via administrativa.

  3. L'homologació té efectes sobre l’acció formativa sol·licitada, i per al nombre d'edici- ons previstes en la resolució. Per a posteriors edicions d'una mateixa activitat formativa, sempre que es vagen a celebrar dins de l’any en curs, basta amb la presentació d’una de- claració responsable on es manifeste que les noves edicions no varien el contingut ni la resta de les característiques de l’acció forma- tiva, per a poder celebrar l’acció formativa.

No obstant, l’entitat promotora ha de complir igualment els tràmits previstos en l’apartat 6 d’aquest article.

Per a edicions posteriors o que varien alguna característica essencial de l’acció formativa, és necessari tornar a sol·licitar l'homologa- ció.

  1. Las resoluciones de homologación que emite la dirección general competente en ma- teria de función pública se puede consultar en la web del IVAP. Así mismo, dentro del primer trimestre de cada ejercicio, dicha dirección ge- neral ha de emitir una resolución, que se debe publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Va- lenciana, por la que se dé publicidad a las ac- ciones formativas homologadas en el ejercicio anterior.

Artículo 11. Certificados

  1. Las entidades promotoras de formación a las que se homologue la acción formativa de- ben expedir a las personas participantes y al profesorado los certificados de asistencia, de aprovechamiento o de impartición, según pro- ceda.

La persona representante legal de la entidad promotora es la responsable de expedir las certificaciones del alumnado y el profesorado participantes.

  1. La dirección general competente en materia de función pública puede dictar instrucciones sobre el modelo y formato de certificado que expidan las entidades promotoras de las acti- vidades formativas homologadas. En todo caso, en este se deben hacer constar los datos previstos en el anexo III de esta orden. 11. Les resolucions d'homologació que emet la direcció general competent en matèria de funció pública es poden consultar a la web de l'IVAP. Així mateix, dins del primer trimestre de cada exercici, aquesta direcció general ha d'emetre una resolució, que s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per la qual es done publicitat a les accions formatives homologades en l’exercici ante- rior.

Article 11. Certificats

  1. Les entitats promotores de formació a què s’homologue l’acció formativa expediran a les persones participants i al professorat els certificats d’assistència, d’aprofitament o d’impartició, segons pertoque.

La persona representant legal de l’entitat pro- motora és la responsable d’expedir les certi- ficacions de l’alumnat i el professorat partici- pants.

  1. La direcció general competent en matèria de funció pública pot dictar instruccions so- bre el model i format de certificat que expe- disquen les entitats promotores de les activi- tats formatives homologades. En tot cas, en aquest s’han de fer constar les dades previs- tes en l’annex III d’aquesta ordre.
    Artículo 12. Obligaciones de las entidades pro- motoras

  2. La entidad promotora de la acción formativa es responsable de la selección de las personas participantes, de acuerdo con lo previsto en esta orden en el artículo 6.2.f). Article 12. Obligacions de les entitats promo- tores

  3. L’entitat promotora de l’acció formativa és responsable de la selecció de les persones participants, d’acord amb el que preveu aquesta ordre en l’article 6.2.f).

  4. Las entidades promotoras están obligadas a ejecutar las actividades formativas en los términos que prevé la resolución de autorización provisional prevista en el artículo 10.5.
    Cuando haya que modificar elementos de la actividad formativa que afecten al lugar, al profesorado o a la fecha de celebración, se deben comunicar los cambios a la dirección general competente en materia de función pública, a través del IVAP.

La comunicación de modificación debe efec- tuarse con anterioridad al inicio de la actividad formativa.

  1. Compete a la entidad promotora velar por el cumplimiento de los requisitos fijados para la superación de la actividad formativa, para lo que debe disponer de los mecanismos de con- trol de la asistencia y superación de pruebas o realización de trabajos que se hayan determi- nado, y quedará bajo su custodia la documen- tación correspondiente.

  2. El incumplimiento de la obligación de remi- sión de la documentación final puede suponer la denegación de futuras homologaciones a la entidad solicitante.

  3. En el material que las entidades promotoras confeccionen para la difusión y publicidad de las acciones formativas homologadas, no se puede incluir sin autorización previa, ni la ima- gen corporativa de la dirección general compe- tente en materia de función pública, ni la del IVAP.

Artículo 13. Inspección y seguimiento

  1. Corresponde a la dirección general compe- tente en materia de función pública compro- 2. Les entitats promotores estan obligades a executar les activitats formatives en els ter- mes que preveu la resolució d’autorització provisional prevista en l’article 10.5.

Quan calga modificar elements de l’activitat formativa que afecten el lloc, el professorat o la data de celebració, s’han de comunicar els canvis a la direcció general competent en matèria de formació, a través de l’IVAP.

La comunicació de modificació ha d’efec- tuar-se amb anterioritat a l’inici de l’activitat formativa.

  1. Competeix a l’entitat promotora vetlar pel compliment dels requisits fixats per a la su- peració de l’activitat formativa, per a la qual cosa ha de disposar dels mecanismes de control de l’assistència i superació de proves o realització de treballs que s’hagen determi- nat, i quedarà sota la seua custòdia la docu- mentació corresponent.

  2. L’incompliment de l’obligació de tramesa de la documentació final pot suposar la de- negació de futures homologacions a l’entitat sol·licitant.

  3. En el material que les entitats promotores confeccionen per a la difusió i publicitat de les accions formatives homologades, no es pot incloure sense autorització prèvia ni la imatge corporativa de la direcció general competent en matèria funció pública, ni la de l’IVAP.

Article 13. Inspecció i seguiment

  1. Correspon a la direcció general de la Gene- ralitat competent en matèria de funció pú-

bar, controlar, inspeccionar y realizar el segui- miento de las actividades formativas homolo- gadas, de acuerdo con lo previsto por el ar- tículo 69 de la Ley 39/2015.

  1. En caso de incumplimiento de lo previsto en esta orden o en la resolución de homologación, la dirección general competente en materia de función pública puede dictar resolución de- jando sin efecto la homologación, previa ins- trucción del correspondiente procedimiento contradictorio. blica comprovar, controlar, inspeccionar i re- alitzar el seguiment de les activitats formati- ves homologades, d’acord amb el que preveu l’article 69 de la Llei 39/2015.
  2. En cas d’incompliment del que preveu aquesta ordre o la resolució d’homologació, la direcció general competent en matèria de formació pot dictar resolució que deixe sense efecte l’homologació, prèvia instrucció del corresponent procediment contradictori. DISPOSICIÓN ADICIONAL ÚNICA

La aplicación y el desarrollo de esta orden no pueden tener ninguna incidencia en la dotación de los capítulos de gasto asignada a la conselleria competente en materia de función pública y, en todo caso, los gastos tendrán que ser atendidas con los medios personales y materiales existentes en esta conselleria. DISPOSICIÓ ADDICIONAL ÚNICA

L’aplicació i el desenvolupament d’aquesta ordre no poden tindre cap incidència en la do- tació dels capítols de despesa assignada a la conselleria competent en matèria de funció pública i, en tot cas, les despeses hauran de ser ateses amb els mitjans personals i mate- rials existents en aquesta conselleria.
DISPOSICIÓN TRANSITORIA ÚNICA

  1. Los procedimientos de homologación en trá- mite a la entrada en vigor de la presente orden continúan rigiéndose por el sistema y requisi- tos recogidos en la Orden 10/2010 de 2 de ju- lio, de la Conselleria de Justicia y Administra- ciones Públicas.

  2. No obstante, la expedición de certificados por las entidades convocantes que deriven de las homologaciones previstas en el apartado anterior se rige por lo dispuesto en esta orden.

DISPOSICIÓN DEROGATORIA ÚNICA
Queda derogada la Orden 10/2010 de 2 de ju- lio, de la Conselleria de Justicia y Administra- DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA ÚNICA

  1. Els procediments d’homologació en tràmit a la entrada en vigor d’aquesta ordre conti- nuen regint-se pel sistema i requisits arreple- gats en l’Ordre 10/2010 de 2 de juliol, de la Conselleria de Justícia i Administracions Pú- bliques.

  2. L’expedició de certificats per les entitats convocants que deriven de les homologaci- ons previstes en l’apartat anterior es regeix pel que disposa aquesta ordre.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA ÚNICA
Queda derogada l’Ordre 10/2010 de 2 de ju- liol, de la Conselleria de Justícia i Administra-

ciones Públicas, por la que se regulan los re- quisitos y el procedimiento para la homologa- ción de acciones formativas dirigidas al perso- nal de las administraciones e instituciones de la Comunitat Valenciana.

DISPOSICIÓN FINAL ÚNICA

Esta orden entra en vigor el día siguiente a su publicación en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. cions Públiques, per la qual es regulen els re- quisits i el procediment per a l’homologació d’accions formatives dirigides al personal de les administracions i institucions de la Comu- nitat Valenciana.

DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA

Aquesta ordre entra en vigor l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Gene- ralitat Valenciana.
València, X de XXXX de 2024

La consellera de Hacienda, Economía y Admi- nistración Pública,
RUTH MARIA MERINO PEÑA València, X de XXXX de 2024

La consellera d’Hisenda, Economia i Adminis- tració Pública,
RUTH MARIA MERINO PEÑA

ANNEX I
Sol·licitud d’homologació d’accions formatives

ANEXO I
Solicitud de homologación de acciones formativas

SOL·LICITUD D’HOMOLOGACIÓ D’ACCIONS FORMATIVES

SOLICITUD DE HOMOLOGACIÓN DE ACCIO- NES FORMATIVAS
A
DADES DE L’ENTITAT PROMOTORA/DATOS DE LA ENTIDAD PROMOTORA
DENOMINACIÓ/DENOMINACIÓN CIF

Institució estatutaria/
Institución estatutaria


Entitat local valenciana/ Entidad local valenciana

 Federació Valenciana de Munici- pis i Províncies/
Federación Valenciana de Munici- pios y Provincias

Universitat/
Universidad
 Entitats i consorcis art.
3.1.c) Llei 1/2015/
Entidades y consorcios art.
3.1.c) Ley 1/2015

 Ens sector públic instrumental art. 3.2 Llei 1/2015/
Entes sector público instrumental art. 3.2 Ley 1/2015


Col·legi professional/
Colegio profesional  Presidència/conselleria/
Presidencia/conselleria  Organització sindical/ Organización sindical 
B DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT/DATOS DE LA PERSONA REPRESENTANTE
COGNOMS I NOM/APELLIDOS Y NOMBRE DNI/NIF/NIE
ADREÇA (CARRER O PLAÇA, NÚMERO I PORTA)/DIRECCIÓN (CALLEO O PLAZA, NÚMERO Y PUERTA)
LOCALITAT/LOCALIDAD PROVÍNCIA/PROVINCIA
TELÈFON/TELÉFONO CORREU ELECTRÒNIC/ CORREO ELECTRÓNICO ()
(
) A l’efecte de la pràctica de notificacions electròniques, la persona representant ha de disposar de certificat electrònic en els termes previstos en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).
Rebrà l’avís de posada a disposició de la notificació electrònica en el correu electrònic que s’hi indique.
(*) A l efecto de la práctica de notificaciones electrónicas, la persona representante ha de disponer de certificado electrónico en los términos previstos en la sede electrónica de la Generalitat (https://sede.gva.es).
Recibirá el aviso de puesta a disposición de la notificación electrónica en el correo electrónico que se indique.
C ACCIONS FORMATIVES PER A LES QUALS SE SOL·LICITA L’HOMOLOGACIÓ /
ACCIONES FORMATIVES PARA LAS QUE SE SOLICITA LA HOMOLOGACIÓN
DENOMINACIÓ/DENOMINACIÓN DURADA (H)/ DURACIÓN (H) DATES PREVISTES 1ª EDICIÓ/
FECHAS PREVISTAS 1ª EDICIÓN MODALITAT / MODALIDAD


  1. ...

    D DOCUMENTACIÓ A APORTAR / DOCUMENTACIÓN A APORTAR

 Documentació acreditativa de la representació que ostente la persona representant /
Documentación acreditativa de la representación que ostente la persona representante

Fitxa tècnica (annex II) / Ficha técnica (anexo II)

 Còpia compulsada dels estatuts, acta fundacional o document de constitució /
Copia compulsada de los estatutos, acta fundacional o documento de constitución (*)

Currículum del professorat / Currículum del profesorado

Altra documentació: / Otra documentación:

() Només les sol·licituds formulades per les entitats promotores incloses en les lletres e), f) i i), de l’article 4 de l’Ordre xx/2024
(
) Solo las solicitudes formuladas por las entidades promotoras incluidas en les letras e), f) e i), del artículo 4 de la ’Orden xx/2024
E SOL·LICITUD / SOLICITUD

Sol·licite l’homologació de les accions formatives esmentades en aquest document.
Solicito la homologación de las acciones formativas mencionadas en este documento.

ANNEX II
Fitxa tècnica de les accions formatives

FITXA DE L’ACCIÓ FORMATIVA

FICHA DE LA ACCIÓN FORMATIVA
A DADES DE L’ACCIÓ FORMATIVA / DATOS DE LA ACCIÓN FORMATIVA
DENOMINACIÓ / DENOMINACIÓN

NOMBRE D’EDICIONS / NÚMERO DE EDICIONES NOMBRE DE PLACES / NÚMERO DE PLAZAS
MODALITAT / MODALIDAD

 Presencial  Telepresencial  En línia

 Mixta  Híbrida
DATES / FECHAS
De / / a / / . HORARI / HORARIO
De : h a : h.
LLOC DE IMPARTICIÓ / LUGAR DE IMPARTICIÓN :
NOM DE LA VIA / NOMBRE DE LA VÍA NÚMERO
LOCALITAT / LOCALIDAD CP PROVÍNCIA / PROVINCIA
B ALUMNAT / ALUMNADO
ADMINISTRACIÓ O ENTITAT A LA QUAL PERTANY / ADMINISTRACIÓN O ENTIDAD A LA QUE PERTENECE
GRUPS O SUBGRUPS / GRUPOS O SUBGRUPOS COS (SI PERTOCA) / CUERPO (SI PROCEDE)
SECTOR / SECTOR PERCENTATGE DE PERSONAL EMPLEAT PÚBLIC / PORCENTAJE DE PERSONAL EMPLEADO PÚBLICO
PUBLICITAT / PUBLICIDAD
CRITERIS DE SELECCIÓ / CRITERIOS DE SELECCIÓN
C PROFESSORAT / PROFESORADO
COGNOMS I NOM / APELLIDOS Y NOMBRE DNI, NIE O NRP
CÀRREC O PROFESSIÓ / CARGO O PROFESIÓN S’ADJUNTA CURRÍCULUM / SE ADJUNTA CURRÍCULUM
 SÍ  NO
COGNOMS I NOM / APELLIDOS Y NOMBRE DNI, NIE O NRP

CÀRREC O PROFESSIÓ / CARGO O PROFESIÓN S’ADJUNTA CURRÍCULUM / SE ADJUNTA CURRÍCULUM
 SÍ  NO
COGNOMS I NOM / APELLIDOS Y NOMBRE DNI, NIE O NRP
CÀRREC O PROFESSIÓ / CARGO O PROFESIÓN S’ADJUNTA CURRÍCULUM / SE ADJUNTA CURRÍCULUM
 SÍ  NO
COGNOMS I NOM / APELLIDOS Y NOMBRE DNI, NIE O NRP
CÀRREC O PROFESSIÓ / CARGO O PROFESIÓN S’ADJUNTA CURRÍCULUM / SE ADJUNTA CURRÍCULUM
 SÍ  NO
D
METODOLOGIA I CONTINGUTS / METODOLOGÍA I CONTENIDOS
OBJECTIUS D’APRENENTATGE / OBJETIVOS DE APRENDIZAJE
1.

2.

3.

4.

...
METODOLOGIA / METODOLOGÍA
PROGRAMA I NOMBRE D’HORES LECTIVES / PROGRAMA Y NÚMERO DE HORAS LECTIVAS :
UNITATS DIDÀCTIQUES, TEMES O MÒDULS: DENOMINACIÓ
UNIDADES DIDÁCTICAS, TEMAS O MÓDULOS: DENOMINACIÓN NÚM. DE HORES LECTIVES
NÚM. DE HORAS LECTIVAS
1.

2.

3.

4.

...

TOTAL

MATERIALS EDUCATIUS / MATERIALES EDUCATIVOS
SISTEMA D’AVALUACIÓ DE L’ALUMNAT / SISTEMA DE EVALUACIÓN DEL ALUMNADO

SISTEMA D’AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ FORMATIVA / SISTEMA DE EVALUACIÓN DE LA ACCIÓN FORMATIVA
SISTEMA D’AVALUACIÓ DEL PROFESSORAT / SISTEMA DE EVALUACIÓN DEL PROFESORADO

ANNEX III
Certificat d’acció formativa homologada

Els certificats de les accions formatives homologades han de tenir, almenys, les següents dades:

Anvers:
– Tipus de certificat: assistència, aprofitament, docència.
– Nom, cognoms i DNI/NIF o NIE de la persona participant.
– Denominació de l’entitat promotora de l’activitat formativa.
– Denominació completa del curs o activitat.
– Duració en hores.
– Modalitat (presencial, en línia, telepresencial, mixta, híbrida).
– Dates d’inici i de finalització.
– Data i número de la resolució de la direcció general competent en matèria de funció pública en virtut de la qual s’ha homologat l’acció formativa.
– Lloc i data d’expedició del certificat.
– Dades personals, càrrec i firma de la persona representant legal de l’entitat
promotora.
– Segell del promotor/firma o segell digital.
– Logos (promotor).
– Codi de l’acció formativa o curs (si és el cas).
– Itineraris. Codis acumulats (si és el cas).

Revers
– Continguts o programa (per hores i mòduls o unitats).
– En el cas de ser registrats, data del registre, nom i cognoms de la persona responsable del registre i signatura.

Els certificats poden emetre’s en format paper o en format electrònic, sempre que es garantisca l’autenticitat i la seua integritat.

ANEXO III
Certificado de acción formativa homologada

Los certificados de las acciones formativas homologadas deben contener, al menos, los siguientes datos:

Anverso:
– Tipo de certificado: asistencia, aprovechamiento, docencia.
– Nombre, apellidos y DNI/NIF de la persona participante.
– Denominación de la entidad promotora de la actividad formativa.
– Denominación completa del curso o actividad.
– Duración en horas.
– Modalidad (presencial, on line, telepresencial, mixta, híbrida).
– Fechas de inicio y de finalización.
– Fecha y número de la resolución de la dirección general competente en materia de función pública en virtud de la cual se ha homologado la acción formativa.
– Lugar y fecha de expedición del certificado.
– Datos personales, cargo y firma de la persona representante legal de la entidad promotora.
– Sello del promotor/firma o sello digital.
– Logos (promotor).
– Código de la acción formativa o curso (en su caso).
– Itinerarios. Códigos acumulados (en su caso).

Reverso
– Contenidos o programa (por horas y módulos o unidades).
– En el caso de ser registrados, fecha del registro, nombre y apellidos de la persona responsable del registro y firma.

Los certificados pueden emitirse en formado papel o en formato electrónico, siempre que se garantice la autenticidad y su integridad.

Model de certificat d’acció formativa homologada
Modelo de certificado de acción formativa homologada

ANVERS/ANVERSO
Registrat amb el núm./Registrado con el núm. /20 / / / / / / , en data/en fecha
/ / .
/

[LOGOTIP DE L’ENTITAT PROMOTORA]
DE CERTIFICA:
Que , amb DNI/NRP , ha assistit [profitosament] a/ha impartit l’acció formativa " ", dirigida a personal del/s grup/s , organitzat i impartit per , sota la modalitat i celebrada a
des del / / al / / , amb una durada de hores lectives, convocat per , de ().
Que aquesta acció formativa ha estat homologada per la Resolució de / / , de la Direcció General de Funció Pública de la Generalitat, amb el número .

CERTIFICA:
Que , con DNI/NRP , ha asistido con aprovechamiento a la acción formativa " ", dirigida a personal del/los grupo/s , organizado e impartido por , bajo la modalidad y celebrada en desde el / / al / / , con una duración de horas lectivas, convocado por , de ().
Que esta acción formativa ha sido homologada per la Resolución de / / , de la Dirección General de Función Pública de la Generalitat, con el número .

I perquè conste, signe el present certificat, , de de ,

Y, para que conste, firmo este certificado, , de de

[] []
[] []

Codi Segur de Validació/Código Seguro de Validación (CSV): : : URL de Verificació/URL de Verificación:

REVERS/REVERSO

Registrat amb el núm./Registrado con el núm. /20 / / / / / / , en data/en fecha
/ / .
/

Contingut o programa (per hores i mòduls o unitats).:

-

Contenido o programa (por horas y módulos o unidades):

-

I perquè conste, signe el present certificat, , de de , Y, para que conste, firmo este certificado, , de de [] []
[] []

Codi Segur de Validació/Código Seguro de Validación (CSV): : : URL de Verificació/URL de Verificación:

ANNEX IV
Declaració responsable

Sr./Sra. ., en la seua qualitat de (càrrec o lloc que exercix) i en nom i representació de (entitat a la qual representa), amb domicili a l'efecte de notificacions a , carrer , CP
, telèfon , adreça de correu electrònic , i CIF
,
Declare que l'entitat a la qual represente:

  • Ha realitzat l'acció formativa conforme el que assenyala la Resolució d’autorització de de de 20 .
  • Que, a més de la presentada junt amb aquesta declaració responsable, disposa de la documentació que així ho acredita: memòria-resum de l’activitat formativa; i resultats globals de les enquestes d’avaluació realitzades per les participants.
  • Que posarà aquesta documentació a la disposició de la direcció general competent en matèria de formació de la Generalitat quan li siga requerida, i que es compromet a mantindre el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent a este reconeixement.
  • Que la participació de dones i homes en l’assistència a l’acció formativa s’ha equilibrat percentualment respecte de la plantilla real, de conformitat amb el que disposa l’article 44 de la Llei 9/2003, i s’ha respectat la reserva del 40 per cent de les places prevista en l’article 60 de la Llei orgànica 3/2007, entre empleades públiques que reunisquen els requisits.
  • Que en la selecció s’ha tingut en compte la reserva del 3 per cent de places per a persones amb diversitat funcional establida en l’article 23 de la Llei 11/2003.

[En el cas que l'acció formativa haguera sigut d'aprofitament:]

  • Que l'alumnat ha realitzat la prova d'avaluació el model de la qual s’adjunta. I per deixar-ne constància, firme aquesta declaració responsable a : , [data en la signatura electrònica] Firma i segell electrònic de l'entitat

ANEXO IV
Declaración responsable

Sr./Sra.…………….……................................., en su calidad de (cargo o lugar que ejerce) y
en nombre y representación de (entidad a la cual representa),
con domicilio a efectos de notificaciones a ………..................……, calle ………...…..., CP ,
teléfono …………….., dirección de correo electrónico……………………………, y CIF ,
Declaro que la entidad a la cual represento:

  • Ha realizado la acción formativa conforme al señalado en la Resolución de autorización de de de 20 .
  • Que, además de la presentada junto con esta declaración responsable, dispone de la documentación que así lo acredita: memoria-resumen de la actividad formativa, y resultados globales de las encuestas de evaluación realizadas por las personas participantes.
  • Que pondrá esta documentación a disposición de la dirección general competente en materia de formación de la Generalitat cuando le sea requerida, y que se compromete a mantener el cumplimiento de las anteriores obligaciones durante el periodo de tiempo inherente a este reconocimiento.
  • Que la participación de mujeres y hombres en la asistencia a la acción formativa se ha equilibrado porcentualmente respecto de la plantilla real, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 44 de la Ley 9/2003, y se ha respetado la reserva del 40 por ciento de las plazas prevista en el artículo 60 de la Ley orgánica 3/2007, entre empleadas públicas que reúnan los requisitos.
  • Que en la selección se ha tenido en cuenta la reserva del 3 por ciento de plazas para personas con diversidad funcional establecida en el artículo 23 de la Ley 11/2003.

[En el supuesto de que la acción formativa hubiera sido de aprovechamiento:]

  • Que el alumnado ha realizado la prueba de evaluación el modelo de la cual se adjunta. Y para que conste, firmo esta declaración responsable en , [fecha en la firma electrónica] Firma y sello electrónico de la entidad
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