Tornar

INSTAL·LACIÓ D’ESTRUCTURES PSICOMOTRIUS

Álvaro Ferrándiz Álvaro Ferrándiz  •  28/05/2021  •  Comarques del Sud  • 

INSTAL·LACIÓ PSICOMOTRIU
INSTAL·LACIÓ PSICOMOTRIU

Codi de proposta d'inversió: 514 

El moviment és molt important per a l’aprenentatge, ajuda a oxigenar el cervell, millora l’estat d’ànim afavorint la predisposició per a l’aprenentatge... millora la concentració, l’atenció i la memòria.

Els estudis del professor d'Illinois Charles Hillman i els seus col·legues (2014), van demostrar que el moviment físic millora en les xiquetes i els xiquets la concentració mental, la memòria i la flexibilitat cognitiva; afavorint la capacitat d'aprenentatge i la salut cerebral. Aquesta investigació proveix un suport científic que justifica la inversió i millora de les estructures del pati escolar.
Les estructures psicomotrius permeten jocs i moviments organitzats. Com afirma l'investigador Sergio Pellis de la Universitat de Lethbridge a Alberta (Canadà) “L'experiència de joc i moviment canvia les connexions de les neurones al còrtex prefrontal del cervell, i sense aquestes experiències, aquestes neurones no canvien”. Són aquestes modificacions al còrtex prefrontal a la infantesa les que contribuixen a connectar neuronalment les funcions executives del cervell, que té un paper fonamental a la regulació de les emocions, a la capacitat per planificar i a la resolució de problemes.

Els infants que practiquen exercici físic amb regularitat tenen millor rendiment cognitiu respecte dels que no ho fan. L’oferta de l’escola ens ofereix possibilitats de moviment que solen ser activitats esportives. Des de les nostres escoles volem oferir un pati on els infants puguen manipular, descobrir, enfilar-se, trepar, saltar, gronxar-se, etc.. Per a que puga haver un desenvolupament psico-sensorio-motor, ja que és en aquest procés de desenvolupament continu on l’infant adquireix habilitats sensorials i motores gradualment complexes, i es facilita la maduració del seu cervell. Per això necessitem la incorporació d’estructures que desenvolupen la motricitat de l’alumnat.

El Pati és un lloc privilegiat per afavorir el desenvolupament psicomotor dels infants, possibilitant reptes motors, joc lliure, relaxació, interacció, aventura, i un poc de risc, per poder calibrar així les seues capacitats, posar-se metes. Aquestes situacions son pulsions innates que ajuden als xiquets i xiquetes a calibrar els riscos, i mesurar les seues possibilitats, afavorint així l'autoconfiança i la seguretat. Això serà un entrenament per al desenvolupament de les habilitats, però a més per que prendran consciència del que poden fer i hauran aprés a cuidar-se i a valorar les diferents situacions.

  • Instal·lació de:

  • Tirolina.

  • Escala braquial.

  • Circuit d’equilibri.

  • Llit elàstic.

  • Estructures d’escalada.

  • Estructures verticals

 

Ubicació: CEIP NÚMERO 37 (Elx), CEIP PRINCESA DE ASTURIAS (Elx), CEIP LA MARINA (Marina-Elx), CEIP ANTONIO MACHADO (Torrellano-ELx)

Proposat en nom de: CEIP NÚMERO 37 (Elx), CEIP PRINCESA DE ASTURIAS (Elx), CEIP LA MARINA (Marina-Elx), CEIP ANTONIO MACHADO (Torrellano-ELx)

Documents (1)

Informe de inviabilitat

La present proposta és inviable d'acord amb el que disposa l'apartat 9.5 c) de l'Annex I de la Resolució de 3 de maig de 2021, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual s'estableixen els requisits, terminis, procediment i calendari del procés pilot de participació ciutadana per a l'elaboració dels primers pressupostos participatius de la Generalitat per a l'exercici 2022, ja que la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport ja disposa d'una via per a articular aquest tipus d'inversions en infraestructures educatives. D'acord amb el que disposa l'article 7.1 del Decret llei 5/2017, de 20 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableix el règim jurídic de cooperació entre la Generalitat i les administracions locals de la Comunitat Valenciana per a la construcció, l'ampliació, l'adequació, la reforma i l'equipament de centres públics docents de la Generalitat, són les administracions locals interessades les que formulen la sol·licitud d'adhesió dirigida a la conselleria amb competència en matèria d'educació, a fi d'adherir-se en aquest programa.

Necessites iniciar sessió o registrar-te per a comentar.
  • Administrador #7  •  15/06/2021 12:52:22

    Bon dia! Recordeu que en aquesta segona fase dels Pressupostos Participatius, en concret en les propostes destinades a "Comarques del Sud", només són necessaris 200 avals. Una vegada superat aquest mínim de suports, no és necessari seguir avalant la proposta perquè passe a la fase d'avaluació. Moltes gràcies per la vostra participació! 👍

    2 vots  | 
    2
    0
    Sense respostes
    No hi ha fites definides