Codi de la iniciativa: GVA Participa-2021-05-297
Un pont nou entre Albalat i Polinyà per fora del nucli urbà d'Albalat beneficiaria la mobilitat per a molta gent dels pobles de la Ribera Baixa i d'Alzira i Algemesí.
Actualment el pas del Xúquer entre Albalat i Polinyà és un pontet de ferro de principi del segle passat, la CV-513, de titularitat de la Diputació de València. Hi passen cada dia una mitjana d'entre tres mil i quatre mil vehicles (segons les dades d'aforament dels darrers sis anys), vehicles que travessen el nucli urbà d'Albalat pels carrers del centre, que, de facto, són carretera també.
Un pont nou per fora del nucli urbà d'Albalat, per la part est, en l'eixida cap a Sueca, tindria molts beneficis i per a molts pobles:
1 Alliberaria Albalat del trànsit intens que patix i el partix cada dia (ara passen més vehicles que persones hi viuen).
2 Polinyà tindria un accés directe a l'IES Sucro i a la carretera CV-515.
3 Els cotxes que travessen el poble d'Albalat, ja no ho haurien de fer i s'estalviarien semàfors i guanyarien temps.
4 Les ambulàncies en servicis urgents no haurien de travessar el nucli urbà d'Albalat per a anar a l'hospital de la Ribera.
5 Beneficiaria Riola, perquè faria disminuir el trànsit de la CV-505.
6 Benicull tindria eixida directa per a anar cap al nord sense travessar Albalat.
7 Com a eixida cap a l'autovia A-38 des del polígon d'Alzira que hi ha en la carretera CV-505.
8 Des de Sueca, el Perelló, els Marenys, les Palmeres i inclús Sollana, tindrien un camí més ràpid per a anar a l'hospital, per exemple. Cosa que inclou les urgències en ambulància.
9 Els autobusos d'estudiants de Corbera, Polinyà i Benicull ja no haurien de travessar cada dia el poble.
10 El pontet vell de ferro d'Albalat podria tindre ús per a vianants i bicicletes i unir els pobles veïns (Albalat, Benicull i Polinyà estan a 1 km de distància cada un) i fer d'accés al camí natural del Xúquer, projecte que tira avant el Govern estatal. De més a més, seguiria la línia que s'ha dut a terme amb altres ponts de ferro, com el de Fortaleny i el de Cullera, que ara són de preferència per a vianants i bicicletes.
Dades d'aforament del pont, la CV-513, dels darrers anys de la Diputació de València: https://www.dival.es/carreteras/sites/default/files/carreteras/Libro%20de%20aforos%202020.PDF
Enllaç a una notícia del diari Levante del 2017 sobre la poca funcionalitat del pontet de ferro d'Albalat: https://www.levante-emv.com/ribera/2017/06/02/puente-albalat-queda-cien-anos-12196774.html
Bon dia. El passat 11 de maig començàrem el procés participatiu dels primers pressupostos participatius de la Generalitat. Estem detectant que, molt probablement, algunes propostes que estan arribant-nos en els darrers dies, tenien la intenció de plantejar-se en eixe marc, en el dels pressupostos participatius. Vos recomanem que feu una consulta al següent enllaç: https://gvaparticipa.gva.es/budgets. Si efectivament la proposta que heu fet volia plantejar-se dins d'eixe procés, podeu replicar-la allí, en l'apartat corresponent. Moltes gràcies per la vostra participació!
Bon dia! Moltes gràcies per la resposta. Si no hi ha error, ja està fet, en l'enllaç la proposta: https://gvaparticipa.gva.es/budgets/1/investments/286
Fantàstic. Moltes gràcies, Juli. Ens posarem en contacte amb tu si fera falta alguna cosa 👍
Aprofite l'avinentesa, en el marc dels pressupostos participatius les propostes que es fan, com ara esta, no hi ha opció d'avalar-les com ací, no? Quin és el procediment perquè es prenguen en consideració? Gràcies.
Sí que es poden avalar. El termini per a fer-ho serà del 6 al 27 de juny. En aquest enllaç trobareu totes les fases dels procés de pressupostos participatius: https://gvaparticipa.gva.es/budgets.
Salutacions
Disculpeu, del 9 al 27 de juny.
Gràcies per la informació. I aprofite altra volta: ¿els avals que s'aconseguixen per ací es validaran quan s'òbriga el termini del 6 al 27 de juny? Per mantindre ací la proposta o eliminar-la. Gràcies.
Bon dia, Juli. No, els avals de les iniciatives no passen a les propostes dels pressupostos participatius, són coses distintes.
Per als pressupostos participatius tampoc són necessaris 5.000 avals. En el cas de la vostra proposta, com s'ubic dins de l'agrupació comarcal "Xúquer-Túria", només necessitaria 100 avals per a passar a la següent fase, la de votacions. Gràcies a tu per la participació!
Bon dia. Moltes gràcies per la resposta. Esperem que d'una manera o altra puga tirar avant, encara que siga només per a estudiar el cas. El futur del poble i la millora de la mobilitat en esta part de la comarca passa, en gran manera, per un pont nou per fora d'Albalat.