GVAPARTICIPA

Tornar

Pont nou sobre el Xúquer entre Albalat i Polinyà

Juli Jordà Juli Jordà  •  25-05-2021  •    9 Comentaris
El pontet de ferro de fa més de cent anys
El pontet de ferro de fa més de cent anys


Codi de la iniciativa: GVAPARTICIPA-2021-05-297

Un pont nou entre Albalat i Polinyà per fora del nucli urbà d'Albalat beneficiaria la mobilitat per a molta gent dels pobles de la Ribera Baixa i d'Alzira i Algemesí.

Actualment el pas del Xúquer entre Albalat i Polinyà és un pontet de ferro de principi del segle passat, la CV-513, de titularitat de la Diputació de València. Hi passen cada dia una mitjana d'entre tres mil i quatre mil vehicles (segons les dades d'aforament dels darrers sis anys), vehicles que travessen el nucli urbà d'Albalat pels carrers del centre, que, de facto, són carretera també.

Un pont nou per fora del nucli urbà d'Albalat, per la part est, en l'eixida cap a Sueca, tindria molts beneficis i per a molts pobles:

1 Alliberaria Albalat del trànsit intens que patix i el partix cada dia (ara passen més vehicles que persones hi viuen).

2 Polinyà tindria un accés directe a l'IES Sucro i a la carretera CV-515.

3 Els cotxes que travessen el poble d'Albalat, ja no ho haurien de fer i s'estalviarien semàfors i guanyarien temps.

4 Les ambulàncies en servicis urgents no haurien de travessar el nucli urbà d'Albalat per a anar a l'hospital de la Ribera.

5 Beneficiaria Riola, perquè faria disminuir el trànsit de la CV-505. 

6 Benicull tindria eixida directa per a anar cap al nord sense travessar Albalat.

7 Com a eixida cap a l'autovia A-38 des del polígon d'Alzira que hi ha en la carretera CV-505.

8 Des de Sueca, el Perelló, els Marenys, les Palmeres i inclús Sollana, tindrien un camí més ràpid per a anar a l'hospital, per exemple. Cosa que inclou les urgències en ambulància.

9 Els autobusos d'estudiants de Corbera, Polinyà i Benicull ja no haurien de travessar cada dia el poble.  

10 El pontet vell de ferro d'Albalat podria tindre ús per a vianants i bicicletes i unir els pobles veïns (Albalat, Benicull i Polinyà estan a 1 km de distància cada un) i fer d'accés al camí natural del Xúquer, projecte que tira avant el Govern estatal. De més a més, seguiria la línia que s'ha dut a terme amb altres ponts de ferro, com el de Fortaleny i el de Cullera, que ara són de preferència per a vianants i bicicletes.  

 

Dades d'aforament del pont, la CV-513, dels darrers anys de la Diputació de València: https://www.dival.es/carreteras/sites/default/files/carreteras/Libro%20de%20aforos%202020.PDF 

Enllaç a una notícia del diari Levante del 2017 sobre la poca funcionalitat del pontet de ferro d'Albalat: https://www.levante-emv.com/ribera/2017/06/02/puente-albalat-queda-cien-anos-12196774.html 


Necesitas iniciar sesión o registrarte para comentar.
Aquesta iniciativa no té notificacions.
No hi ha fites definides