Tornar

Pont nou al Xúquer entre Albalat i Polinyà (estudi de viabilitat i projecte)

Juli Jordà Juli Jordà  •  25/05/2021  •  Comarques del Xúquer-Túria  • 

Construint el pontet de ferro fa més d'un segle
Construint el pontet de ferro fa més d'un segle

Codi de proposta d'inversió: 286 

El pas del Xúquer entre Albalat i Polinyà és un pont de ferro de principi del segle passat, la CV-513. Hi passen cada dia una mitjana de més de tres mil vehicles, que travessen el nucli urbà d'Albalat pels carrers que, de facto, són carretera també. Trànsit excessiu per a un poblet com Albalat i comunicació deficient per a les persones de diversos municipis que han de travessar el dit pont per faena, estudis, urgències, etc.  

Un pont nou per fora del nucli urbà d'Albalat tindria molts beneficis i per a molts municipis:

1 Alliberaria Albalat del trànsit que patix  (passen més vehicles que gent hi viu).

2 Polinyà tindria accés directe a l'IES Sucro i a la CV-515.

3 Els cotxes que travessen Albalat, ja no ho haurien de fer.

4 Les ambulàncies no haurien de travessar Albalat per a anar a l'hospital de la Ribera.

5 Disminuiria el trànsit de la CV-505 per Riola. 

6 Benicull tindria una eixida directa per a anar cap al nord sense travessar Albalat.

7 Com a eixida cap a l'autovia A-38 des del polígon d'Alzira per la CV-505.

8 Des de Sueca, el Perelló, els Marenys, les Palmeres i Sollana, tindrien una via més ràpida a l'hospital. 

9 Els autobusos d'estudiants de Corbera, Polinyà i Benicull ja no haurien de travessar cada dia el poble o, en el cas del de Corbera, rodar per Sueca.   

10 El pont vell de ferro d'Albalat podria tindre ús per a vianants i bicicletes. Com els de Fortaleny i Cullera. 

Es planteja per la banda est d'Albalat i al nord-oest de Polinyà perquè els antecedents que hi ha el situen ahí per a connectar amb la ronda nord d'Albalat (en projecte) de la CV-515 (Sueca-Algemesí) i, per la banda sud del riu, amb la CV-505 i la ronda de Polinyà.

Hi ha diverses administracions implicades: la CV-515 de la Generalitat, la CV-505 de la Diputació i el Xúquer, de la CHX. Tot i això, alguna administració ha de ser la que fa el primer pas. Per això es planteja ací que la Generalitat Valenciana, mitjançant els pressupostos participatius, faça l'estudi de viabilitat i projecte d’un pont nou sobre el Xúquer, primer pas real per a dur a terme el projecte posteriorment en col·laboració amb la resta d’administracions. 

La present proposta es pot incloure en el capítol VI d’inversions reals en noves infraestructures.

No hi ha fites definides