Tornar

APARCAMENTS DE BICICLETES (en avant CAB)

LlúciaLi LlúciaLi  •  10/10/2024  •  Sense comentaris

Codi de la iniciativa: GVA Participa-2024-10-503

La proposta és senzilla, preveure als casos de habitatges ja construïts, disposar per barris/districtes, aparcaments de capacitat mitjana de 100_300 bicis que serien: interiors o exteriors.

PROPOSTA D’APARCAMENTS DE BICICLETES (en avant CAB)

Des de l'experiència com a ciclista urbana, atenent a les necessitats col·lectives de l'ús de la bici a les ciutats sorgeix la següent proposta:

Ara per ara, a l'hora d'aparcar-les ens trobem amb el cas de voler fer ús d'una bici pròpia i haver d'aparcar-la a casa, amb els inconvenients que això ocasiona fins al punt de desistir en l'intent en els casos de viure en pisos en altura sense ascensor.

JUSTIFICACIÓ DE LA PROPOSTA CAB

Cal que les ciutats avancen cap a un futur més verd, i donen més espai a les persones en compte dels cotxes.

Sols el fet de visualitzar aquestes bosses d'aparcament de bicicletes per a 100_300 bicis generarà un efecte motivador a fer-ne ús de la bici com a mitjà de transport, 

  • suposarà menys contaminació per a les ciutats
  • menor emissió de gasos d'efecte hivernacle i
  • menys consum de combustibles fòssils.

Els beneficis de les CAB són:

  • Generen teixit associatiu entre el veïnat que en fa ús, recordem que el sentiment de pertinença a un lloc, barri, ciutat... millora la vitalitat de les ciutats i és un objectiu de primer ordre sentir-se acompanyat a qualsevol etapa de la vida.
  • Motiva a fer ús de la bici
  • Allibera espai als habitatges i
  • suprimeix les possibles molèsties dels espais comuns dels patis veïnals.