La cultura participativa debería incluirse en los Planes Generales de los centros educativos y ser parte transversal en sus currículos educativos, al igual que la educación en la igualdad u otros valores democráticos que no suponen una asignatura propiamente dicha, pero que se incluyen como principios básicos de funcionamiento de los centros educativos, con objetivos anuales e indicadores para su evaluación. Sin una cultura participativa no hay democracia plena
En tots els centres educatius es deuria fomentar la participació ciutadana, ja que es una ferramenta fonamental. Els joves son el futur i es important estan formats i saber les seues opinions
Potenciar la educación en la participación de cualquier tipo en todos los barrios a través de colectivos, asociaciones y equipos de personas organizadas desde la propia generalitat para que se comprenda por qué es necesario participar
La pedagogia en la participació va ser arrancada d'arrels als anys 80, quan els partits polítics a l'Estat van prendre una decisió molt dolenta: desarticular l'estructura de participació ciutadana i absorbir-la en les estructures dels mateixos partits polítics. Aquest és un "pecat original", sobretot, del PSOE dels anys huitanta. A partir d'aquest pensament, la tasca a fer és la reconstrucció del mecanisme de participació social en llibertat -val dir, alliberats de la tutela política-, la qual cosa és prou complicada, perquè suposaria una mancança de por polític que no és característica del nostre país. Com a educador en el lleure -fa anys, ja-, el principal mecanisme a tindre en compte és el respecte a l'altre, a la seua pròpia evolució, a la seua pròpia construcció; la coeducació i l'acompanyament en la consecució de les mateixes metes.
Promover la participación en colegios e institutos como ya lo hacen Xirivella y Mislata.
La cultura participativa debería incluirse en los Planes Generales de los centros educativos y ser parte transversal en sus currículos educativos, al igual que la educación en la igualdad u otros valores democráticos que no suponen una asignatura propiamente dicha, pero que se incluyen como principios básicos de funcionamiento de los centros educativos, con objetivos anuales e indicadores para su evaluación. Sin una cultura participativa no hay democracia plena
En tots els centres educatius es deuria fomentar la participació ciutadana, ja que es una ferramenta fonamental. Els joves son el futur i es important estan formats i saber les seues opinions
Concienciar a los ciudadanos a través de actividades que fomenten la participación.
Potenciar la educación en la participación de cualquier tipo en todos los barrios a través de colectivos, asociaciones y equipos de personas organizadas desde la propia generalitat para que se comprenda por qué es necesario participar
Promover la cultura participativa en los colegios
Més filosofia i pensament crític. També fomentar els debats
Assignatura obligatòria en valors de ciutadania, en condicions, no pamfletària, i amb nivell d'acord al públic d'educands.
La pedagogia en la participació va ser arrancada d'arrels als anys 80, quan els partits polítics a l'Estat van prendre una decisió molt dolenta: desarticular l'estructura de participació ciutadana i absorbir-la en les estructures dels mateixos partits polítics. Aquest és un "pecat original", sobretot, del PSOE dels anys huitanta. A partir d'aquest pensament, la tasca a fer és la reconstrucció del mecanisme de participació social en llibertat -val dir, alliberats de la tutela política-, la qual cosa és prou complicada, perquè suposaria una mancança de por polític que no és característica del nostre país. Com a educador en el lleure -fa anys, ja-, el principal mecanisme a tindre en compte és el respecte a l'altre, a la seua pròpia evolució, a la seua pròpia construcció; la coeducació i l'acompanyament en la consecució de les mateixes metes.
No me considero capacitado para hacer una propuesta.