Descripció
La norma projectada pretén desenvolupar en l'àmbit competencial de la Comunitat Valencia-na, el que s'establix en l'article 84 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de tal forma que garantisca el dret a l'educació, l'accés en condicions d'igualtat i la llibertat d'elecció de centre per pares, mares o tutors legals.
Informació adicional
La nova regulació normativa projectada pretén superar les limitacions imposades per un model d'obligatòria parcel·lació passant a un model en el qual, mantenint la proximitat del domicili com a criteri, este dispose d'un menor pes, de manera que les famílies d'una determinada localitat tinguen l'opció de triar lliurement el centre que s'ajuste als seus interessos i conviccions, i així mateix tinguen opcions reals de poder accedir a aquest centre. Este nou marc també va associat, entre altres, a la necessitat de replantejar les prioritats, prelació i ponderació de les puntuacions que van associades als diferents criteris de baremació.
En el mateix sentit la nova norma suposa una oportunitat d'assegurar els drets de l'alumnat amb necessitats d'atenció educativa especialitzada mitjançant l'aplicació dels processos necessaris per a una escolarització en igualtat de condicions amb els altres.
També és una oportunitat per a valorar la possibilitat de regular el procediment d'escolarització durant tot el curs escolar, més enllà del període entés com a ordinari, assegurant la igualtat d'oportunitats i mitjançant el suport de l'administració electrònica.
En definitiva, ateses les competències que la mateixa Llei orgànica atribuïx a l'Administració educativa, esta nova regulació posa en valor la lliure elecció de centre per part de les famílies, no sols mitjançant la possibilitat de triar centre sense les limitacions pròpies d'una zonificació exhaustiva, sinó també en el respecte a les seues conviccions i confessionalitat, així com aporta un tracte igualitari a tot l'alumnat de la Comunitat Valenciana i facilita l'accés de les famílies als tràmits administratius necessaris per a l'escolarització dels seus fills i filles.
Finalment, la norma projectada pretén realitzar ajustos tècnics per a la millora de la redacció de determinats preceptes, així com per a corregir algunes deficiències detectades en la seua aplicació.
No hi ha preguntes