Per a comentar este document has de iniciar sessió o registrar-te. Després selecciona el texte que vols comentar i polsa el botó amb el llapis.
Comentaris sobre
Competència 4. Pensament computacional
2n ESO 3r ESO 4t ESO
4.1. Conéixer aspec-tes bàsics de programes de geometria dinàmica i de càlcul simbòlic.
4.1. Conéixer aspec-tes bàsics del full de càlcul i de programes de càlcul sim-bòlic. 4.1. Dissenyar i im-plementar algoritmes amb el full de càlcul i programes de càlcul simbòlic.
4.2. Reproduir i disse-nyar algoritmes senzills mit-jançant ferramentes tecnolò-giques bàsiques i programa-ció per blocs per a resoldre situacions problemàtiques de l’àmbit social. 4.2. Reproduir i disse-nyar algoritmes senzills amb programació per blocs per a resoldre situacions problemà-tiques de l’àmbit social o d’iniciació als àmbits profes-sional i científic. 4.2. Reproduir i disse-nyar algoritmes mitjançant programació per blocs per a resoldre situacions problemà-tiques.
4.3. Reconéixer pa-trons, organitzar dades i des-compondre un problema en parts més simples per a abor-dar-lo amb un algoritme o procés computacional. 4.3. Resoldre situaci-ons problemàtiques descom-ponent i estructurant les seues parts per mitjà d’algoritmes. 4.3. Resoldre situaci-ons problemàtiques d’una certa complexitat descompo-nent i estructurant les seues parts per mitjà d’algoritmes i analitzar les diferents opcions que es plantegen.
4.4. Analitzar i inter-pretar situacions problemàti-ques per mitjà de la modifica-ció d’un algoritme per a simu-lar diferents alternatives o possibilitats. 4.4. Analitzar situaci-ons d’un cert nivell de com-plexitat en jocs de lògica o de tauler abstractes: estudiar les alternatives per a prendre la decisió més adequada o de-terminar l’estratègia guanyado-ra (si n’hi ha alguna). 4.4. Analitzar situaci-ons complexes en jocs de lògica o de tauler abstractes, desenvolupar un mètode sis-temàtic i creatiu per a prendre la decisió més adequada o determinar l’estratègia gua-nyadora (si n’hi ha alguna).
4.5 Prendre decisions adequades en situacions de repte, adequades al nivell maduratiu, cognitiu i evolutiu de l’alumnat, amb l’anàlisi lògica i la implementació d’estratègies algorítmiques.
Als criteris 4.1. propose posar els programes de geometria dinàmica i els fulls de càlcul al tots els cursos (els primers apareixen en sabers bàsics de tots els cursos). Es podria llevar bàsics de 3r o canviar-hi conèixer per aplicar.
Als criteris 4.1. propose posar els programes de geometria dinàmica i els fulls de càlcul al tots els cursos (els primers apareixen en sabers bàsics de tots els cursos). Es podria llevar bàsics de 3r o canviar-hi conèixer per aplicar.