Tornar

Projecte de modificació del Decret 107/2022

Comentaris per a la versió

actualitzada el 03 Abr 2024
Comentaris sobre
Competència 3. Modelització 2n ESO 3r ESO 4t ESO 3.1. Analitzar, mesurar i estructurar situacions o fe-nòmens reals, i identificar els aspectes que poden ser ma-tematitzats per a construir models matemàtics concrets o alguns models generals senzills amb ferramentes al-gebraiques bàsiques. 3.1. Establir connexi-ons entre els sabers propis de les matemàtiques i els d’altres disciplines i fer servir proce-diments d’indagació com la identificació, la mesura i la classificació. 3.1. Establir connexi-ons bidireccionals entre les matemàtiques i altres discipli-nes i usar procediments d’indagació com la identifica-ció, la inferència, la mesura i la classificació. 3.2. Treballar matemà-ticament sobre un model con-cret, o sobre un de general (manipulant expressions alge-braiques bàsiques), per a obtindre solucions que perme-ten descriure, interpretar i trau-re conclusions sobre una situ-ació real. 3.2. Seleccionar in-formació rellevant, identificar conceptes matemàtics, pa-trons i regularitats en situaci-ons o fenòmens reals i, a partir d’estos, construir mo-dels matemàtics concrets i alguns de generals, tot utilit-zant ferramentes algebraiques i funcionals bàsiques. 3.2. Construir models matemàtics generals de nivell bàsic, amb ferramentes alge-braiques i funcionals, que representen diferents situaci-ons i fenòmens reals, per a interpretar-los, analitzar-los i fer prediccions. 3.3. Validar la solució obtinguda a partir d’un model matemàtic, i contrastar-la amb la situació real per a detectar possibles errors o identificar canvis en el model que pu-guen millorar el resultat. 3.3. Analitzar, interpre-tar i fer prediccions sobre situacions o fenòmens reals a partir del desenvolupament i tractament d’un model mate-màtic. 3.3. Comparar i valorar diferents models matemàtics, de manera bàsica, que des-criguen una situació o feno-men real.3.4. Identificar conne-xions coherents entre les ma-temàtiques i altres matèries resolent problemes contextua-litzats i/o emprant procedi-ments d’experimentació. 3.4. Comparar i valorar diferents models matemàtics que descriguen una situació o fenomen real. 3.4. Construir models matemàtics nous per a des-criure fenòmens reals a partir de la transformació d’altres models coneguts, i adaptar la seua estructura a la situació plantejada.

Comentaris (1)

Necessites iniciar sessió o registrar-te per a comentar.
  • Anna V
    Anna V  •  Autor/a  •  10/04/2024 19:30:07

    Reescriure els criteris d'avaluació 3.4 de tercer d'ESO i 3.3 de 4t, ja que el de tercer és més general que el de 4t (en 4t s'afegeix un "a nivell bàsic"). Valorar si vindria bé afegir-hi una altre criteri d'avaluació per tal que aquests tan "pareguts" estiguen a la mateixa fila.

    3 vots  | 
    3
    0
    Sense respostes