Per a comentar este document has de iniciar sessió o registrar-te. Després selecciona el texte que vols comentar i polsa el botó amb el llapis.
Comentaris sobre
4.3. Bloc 2. Sentit algebraic
El sentit algebraic fa referència a la capacitat d’entendre i utilitzar representacions sim-bòliques per a explicar o resoldre determinades situacions com les associades a la modelitza-ció que requerixen superar el càlcul numèric.
L’ús d’este llenguatge estructurat i el domini de les operacions entre estructures simbò-liques permet connectar amb la següent etapa educativa. Es fa necessari aprendre, articular i mobilitzar continguts com els que es detallen en la taula següent per a abordar situacions fun-cionals o bé la modelització de fenòmens físics i matemàtics susceptibles de predicció o ge-neralització.
SABERS BÀSICS Segon curs Tercer curs Quart curs A Quart curs B
Traducció d’expressions del llenguatge ordinari a l’algebraic, i viceversa. Regles de formació de pa-trons i generalització. X X X X
Monomis i binomis. Operacions amb monomis i bi-nomis. X
Monomis i binomis. Operacions amb monomis i bi-nomis. Identitats notables. X X X
Polinomis. Suma, resta i producte de polinomis. X X X
Valor numèric. Arrels d’un polinomi. X X
Equacions de primer i segon grau. X X
Equivalència entre expressions algebraiques. X X X X
Inequacions de primer grau. Sistemes d’inequacions lineals amb dos incògnites. X X
Sistemes d’equacions lineals amb dos incògnites. X
Sistemes d’equacions lineals amb dos incògnites. Interpretació geomètrica. X X X
Factorització de polinomis, recerca i representació d’arrels. X X
Fraccions algebraiques. X
Contribució de la humanitat al desenvolupament de l’àlgebra i les seues aplicacions, incorporant-hi la perspectiva de gènere. Valoració dels usos socials i científics del sentit algebraic. X X X X
Flexibilitat en l’ús de diverses estratègies, tècniques o mètodes de resolució de situacions problemàti-ques susceptibles d’error en la interpretació. X X X X
Autonomia, tolerància a l’error, perseverança en l’aprenentatge d’aspectes associats al sentit alge-braic. X X X X
Canviar de lloc el Valor numèric per tal que acompanye Equivalència entre expressions algebraiques en tots els cursos.