Per a comentar este document has de iniciar sessió o registrar-te. Després selecciona el texte que vols comentar i polsa el botó amb el llapis.
Comentaris sobre
Proyecto de Decreto /, de __ de ___, del Consell, por el que se modifica el Decreto 107/2022, de 5 de agosto, del Consell, por el que se establece la ordenación y el currículo de Educación Secundaria Obligatoria y la Orden 19/2023, de 29 de junio, de la Conselleria de Educación, Cultura y Deporte, por la que se regulan los procedimientos derivados del Decreto 107/2022, de 5 de agosto, del Consell, por el que se establecen la ordenación y el currículo de Educación Secundaria Obligatoria, y del Decreto 108/2022, de 5 de agosto, del Consell, por el que se establecen la ordenación y el currículo de Bachillerato, así como la organización y el funcionamiento del Bachillerato nocturno y a distancia en la Comunitat Valenciana
L' Educació Cívica i Ètica no es pot tractar com a matèria transversal solament. Aquesta assignatura no tracta d'ensenyar-los quins són els valors que ha de tindre un bon ciutadà en una societat democràtica sinó, el PERQUÈ hem reflexionat al llarg de la història del pensament occidental que aqueixos són els millors valors per a la convivència. No es tracta de que l'alumnat li ensenyem el que està BÉ, sinó que ells reflexionen i arriben a la conclusió per ells mateixos de que aqueixos són els millors valors i, per tant, val la pena defendre'ls i practicar-los. I a aqueixa conclusió sols pot arribar mitjançant el raonament i l'argumentació filosòfica avalada pels grans filòsofs que s'han dedicat a pensar sobre les millors maneres de conviure en societat
Educació en Valors és l'única assignatura que es centra en la reflexió ètica a nivell personal i social. Aquesta retallada implicarà una reducció dràstica dels continguts tractats i un empitjorament de les condicions d'aprenentatge i docència. Implicarà també la desaparició de places de treball. Per això, com a acció per intentar parar la retallada, el professorat de Filosofia demanem que es tinguen en consideració les propostes de canvi de l'esborrany per eliminar o compensar els efectes de la retallada.
L' Educació Cívica i Ètica no es pot tractar com a matèria transversal solament. Aquesta assignatura no tracta d'ensenyar-los quins són els valors que ha de tindre un bon ciutadà en una societat democràtica sinó, el PERQUÈ hem reflexionat al llarg de la història del pensament occidental que aqueixos són els millors valors per a la convivència. No es tracta de que l'alumnat li ensenyem el que està BÉ, sinó que ells reflexionen i arriben a la conclusió per ells mateixos de que aqueixos són els millors valors i, per tant, val la pena defendre'ls i practicar-los. I a aqueixa conclusió sols pot arribar mitjançant el raonament i l'argumentació filosòfica avalada pels grans filòsofs que s'han dedicat a pensar sobre les millors maneres de conviure en societat
Es necesario que el alumnado se convierta en un buen ciudadano democrático estudiando la materia de Valores éticos como asignatura obligatoria, al menos, con 2 o 3 horas a la semana
La asignatura de Religión en el bachillerato queda discriminada por tres razones fundamentales para nuestros alumnos: la carga horaria, la única asignatura que cuenta con una hora; en el horario, ya que en la mayoría de los casos aparece fuera del horario escolar; y, para colmo, los alumnos que la cursan, se sienten discriminados al no computar para la media final del bachillerato en todos los casos. Cualquier asignatura impartida en un centro educativo cuenta para la media. Es imprescindible devolverle la dignidad que merece y dejar de emplear la asignatura de un modo político. Para ello debería incorporarse a un horario en las mismas condiciones que el resto de asignaturas y tener un mínimo de dos horas y ser computable en la media final.
L' Educació Cívica i Ètica no es pot tractar com a matèria transversal solament. Aquesta assignatura no tracta d'ensenyar-los quins són els valors que ha de tindre un bon ciutadà en una societat democràtica sinó, el PERQUÈ hem reflexionat al llarg de la història del pensament occidental que aqueixos són els millors valors per a la convivència. No es tracta de que l'alumnat li ensenyem el que està BÉ, sinó que ells reflexionen i arriben a la conclusió per ells mateixos de que aqueixos són els millors valors i, per tant, val la pena defendre'ls i practicar-los. I a aqueixa conclusió sols pot arribar mitjançant el raonament i l'argumentació filosòfica avalada pels grans filòsofs que s'han dedicat a pensar sobre les millors maneres de conviure en societat
Educació en Valors és l'única assignatura que es centra en la reflexió ètica a nivell personal i social. Aquesta retallada implicarà una reducció dràstica dels continguts tractats i un empitjorament de les condicions d'aprenentatge i docència. Implicarà també la desaparició de places de treball. Per això, com a acció per intentar parar la retallada, el professorat de Filosofia demanem que es tinguen en consideració les propostes de canvi de l'esborrany per eliminar o compensar els efectes de la retallada.
L' Educació Cívica i Ètica no es pot tractar com a matèria transversal solament. Aquesta assignatura no tracta d'ensenyar-los quins són els valors que ha de tindre un bon ciutadà en una societat democràtica sinó, el PERQUÈ hem reflexionat al llarg de la història del pensament occidental que aqueixos són els millors valors per a la convivència. No es tracta de que l'alumnat li ensenyem el que està BÉ, sinó que ells reflexionen i arriben a la conclusió per ells mateixos de que aqueixos són els millors valors i, per tant, val la pena defendre'ls i practicar-los. I a aqueixa conclusió sols pot arribar mitjançant el raonament i l'argumentació filosòfica avalada pels grans filòsofs que s'han dedicat a pensar sobre les millors maneres de conviure en societat
Es necesario que el alumnado se convierta en un buen ciudadano democrático estudiando la materia de Valores éticos como asignatura obligatoria, al menos, con 2 o 3 horas a la semana
La asignatura de Religión en el bachillerato queda discriminada por tres razones fundamentales para nuestros alumnos: la carga horaria, la única asignatura que cuenta con una hora; en el horario, ya que en la mayoría de los casos aparece fuera del horario escolar; y, para colmo, los alumnos que la cursan, se sienten discriminados al no computar para la media final del bachillerato en todos los casos. Cualquier asignatura impartida en un centro educativo cuenta para la media. Es imprescindible devolverle la dignidad que merece y dejar de emplear la asignatura de un modo político. Para ello debería incorporarse a un horario en las mismas condiciones que el resto de asignaturas y tener un mínimo de dos horas y ser computable en la media final.