Codi de proposta d'inversió: 832;
En aquestos anys s'ha augmentat el ritme de digitalitzación tant a nivell d'administració, com a nivell de tràmits relacionats amb qualsevol empresa privada relacionada amb el subministre de llum, de comunicacions o amb entitats bancàries.
Amb la pandèmia aquest ritme digitalitzador i d'accés a tràmits electrònics s'ha disparat a una velocitat enorme, en canvi, podem comprovar que la gran majoria de la ciutadania no ha pogut seguir eixe ritme en quant a formació en competències digitals, d'accés a internet i de tràmits amb l'administració.
Per tal de que la ciutadania poguera adquirir competències digital es deuria crear una xarxa de Telecentres. Aquestos centres estarien conformats per equipament informàtic (un lot de 8 ordinadors, amb impresora, escàner i connexió a internet, webcam, lector de targetes, etc...) que la Generalitat podria proporcionar a tots els Ajuntaments que es comprometeren a disposar d'un local i de personal per atendre-los i disposar d'un horari on els ciutadans poderen accedir.
A través d'un conveni de col·laboració entre Generalitat i Ajuntaments.
A més, la Generalitat podria encarregar-se de la publicitat d'aquestos centres, i de la elaboració de materials formatius en competències digitals i píndoles sobre tràmits electrònics i promoure cursos de formació per a superar l'escletxa digital.
Més votats