Tornar

MOBILITAT LABORAL COMARQUES DEL NORD

Olímpia Aznar Olímpia Aznar  •  30/05/2021  •  Comarques costaneres del Nord  • 

Codi de proposta d'inversió: 786 

Mobilitat sostenible i vertebradora del territori a les Comarques del Nord: MOBILITAT LABORAL I  PLA DE MOBILITAT

Unes comarques en les que:

  • No es garanteix el dret a disposar del servici bàsic de transport públic amb independència del seu punt de residència. Llei Valenciana de Mobilitat.

  • La xarxa de transport públic tant d' autobús com de ferrocarril és totalment insuficient i centralitzada

  • Majoritàriament fem un ús forçat del vehícle particular, assolint les conseqüencies per a la salut, per a l'economia personal i per a la nostra quota de contribució a la contaminació ambiental.

  • L'exclusió laboral per no contar amb carnet de conduir i vehícle propi, afecta a milers de persones treballadores desocupades.

ACCIONS:

1- Contractar en 2022 un servei de transport públic d'ús especial (Llei Valenciana de Mobilitat Article 40) per a cobrir necessitats de transport laboral en la comarca de La Plana Baixa, conectant totes les poblacions amb l'eix industrial Vila-real-Onda, amb l'eix de l'Alcora i amb l'eix Nules-La Vall -Xilxes.

2- Contractar en 2022 una empresa especialitzada en estudis de mobilitat sostenible i una especialitada en participació ciutadana per empendre l'elaboració del Pla de Transport Públic de les comarques de Castelló (Llei Valenciana de Mobilitat Article 9)

Despeses referides al capitol pressupostari II. Serveis realitzats per empreses

Informe de inviabilitat

La proposta és considerada inviable per la següent causa de l’apartat 9.2 c) de l'Annex I Resolució de 3 de maig de 2021, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual s’estableixen els requisits, terminis, procediment i calendari del procés pilot de participaci ciutadana per a l’elaboració dels primers pressupostos participatius de la Generalitat per a l’exercici 2022: - Tractar-se d’un projecte assumit prèviament pel departament competent. Actualment es treballa en aquesta actuació. En el primer punt de la proposta, es demana servei de transport especial per a connectar totes les poblacions de la comarca de la Plana Baixa amb l'eix industrial Vila-real - Onda, eix de l'Alcora i l'eix Nules - La Vall -Xilxes, per motius laborals. Segons la Llei de Mobilitat de la Comunitat Valencian en el seu article 40 "2. Els serveis de transport públic regular de viatgers d'ús especial únicament podran prestar-se quan es compte amb la corresponent autorització especial que habilite per a això atorgada per l'Administració competent. 3. L'atorgament d'aquesta autorització es durà a terme de conformitat amb el que reglamentàriament s'establisca i estarà supeditat al fet que l'empresa transportista haja convingut prèviament amb els usuaris o els seus representants la realització del transport a través de l'oportú contracte." En el primer punt de la proposta, es demana servei de transport especial per a connectar totes les poblacions de la comarca de la Plana Baixa amb l'eix industrial Vila-real - Onda, eix de l'Alcora i l'eix Nules - La Vall -Xilxes, per motius laborals. Segons la Llei de Mobilitat de la C.V. en el seu article 40 "2. Els serveis de transport públic regular de viatgers d'ús especial únicament podran prestar-se quan es compte amb la corresponent autorització especial que habilite per a això atorgada per l'Administració competent. 3. L'atorgament d'aquesta autorització es durà a terme de conformitat amb el que reglamentàriament s'establisca i estarà supeditat al fet que l'empresa transportista haja convingut prèviament amb els usuaris o els seus representants la realització del transport a través de l'oportú contracte". Estan aprovats els següents projectes que connecten els municipis de la Plana Baixa: • CV-004, 2.967.888,00 €, que connecta els municipis de l'Alcora, Castelló de la Plana, Castillo de Villamalefa, Cortes de Arenoso, Costur, Figueroles, Llucena, Sant Joan de Moró, Villahermosa del Río, Zucaina. • CV-005, 7.270.270,29 €, que connecta els municipis d'Arañuel, Argelita, Ayódar, Cirat, Cortes de Arenoso, Espadilla, Fanzara, Fuentes de Ayódar, Ludiente, Montán, Montanejos, Puebla de Arenoso, Toga, Torralba del Pinar, Torrechiva, Vallat, Villahermosa del Río, Villamalur, Zucaina, Alcudia de Veo, Onda, Ribesalbes, Suera, Tales. • CV-006, 7.475.013,80 €, que connecta els municipis d'Almassora, Borriana i Vila-real. • CV-007, 4.958.038,40 €, que connecta els municipis d'Aín, Alfondeguilla, Almenara, Les Alqueries, Artana, Betxí, Eslida, La Llosa, Moncofa, Nules, La Vall d'Uixó, La Vilavella, Xilxes, Vila-real, Castelló de la Plana. El nou mapa concessional del servei regular de transport interurbà de viatgers per carretera garanteix al 100% dels municipis de la Comunitat Valenciana. Un servei públic de transport i la connexió dels nuclis de població amb nodes de centralitat, garantint l'accessibilitat a equipaments i infraestructures de vertebració social i territorial. Així mateix potencia la intermodalitat i millora la qualitat del servei minimitzant temps de viatge, coordinant línies i horaris, etc.

Necessites iniciar sessió o registrar-te per a comentar.
  • Juan José Nevot

    Esta petición necesita una respuesta urgente por parte de las administraciones comprometidas. El derecho al trabajo prima sobre la propiedad de un vehículo particular. Hablando del medio ambiente se logrará una menor contaminación y considerándolo desde el punto de vista humano y social, constituye, una muy buena inversión social y un ahorro para los trabajadores, dado el momento crucial de la situación socioeconómica que estamos atravesando en nuestra Comunidad y en el resto del Estado. Es una gran y oportuna idea. Háganla realidad.

    Sense vots  | 
    0
    0
    Sense respostes
    No hi ha fites definides