Codi de proposta d'inversió: 655;
L'escola és una petita societat, un lloc viu, en què els nens i les nenes desenvolupen les seues pròpies capacitats, però també on aprenen a relacionar-se amb les altres persones, coneixen altres experiències i desenvolupen valors fonamentals com la igualtat, la seguretat i la justícia.
Uns dels nostres trets d'identitat és donar valor a la coeducació i l'educació inclusiva, oferint igualtat d'oportunitats d'accés, participació i aprenentatge. En aquest sentit, l'espai juga un paper clau, amb gran potencial educador, la seua distribució i disseny condiciona les relacions humanes i la convivència.
A raó de les barreres detectades als espais de les nostres escoles, hem iniciat una transformació als patis buscant crear llocs on independentment del gènere, edat o condició, tot l'alumnat tinga les mateixes oportunitats, desterrant pràctiques arrelades en la nostra societat i que encara perduren. Per consegüent, pretenem:
Transformar els patis per a millorar la convivència, reduir els conflictes i corregir els aprenentatges impregnats d'una socialització masclista invisible encara a moltes mirades.
Adaptar els diferents espais per a fer-los totalment accessibles, eliminant qualsevol mena de barrera arquitectònica.
Des de les nostres escoles considerem bàsic crear espais comuns i activitats diverses per a satisfer les necessitats de l'alumnat i oferir alternatives a les tradicionals. Necessitem construir:
Una zona de propostes artístiques, la “caseta d’art”.
Zones de lectura.
Zones de joc simbòlic (cuineta, caseta, bus, etc…)
Zones de joc tranquil.
Zona de ball.
Un àgora, punt de trobada i aprenentatge.
Jocs esportius alternatius a les pistes esportives (taules de ping pong, creació de pista de Volei Platja, zona de parkour, zona de patinatge, etc…)
Jocs que inviten al moviment i la relació, pintant al paviment: sambori, taula d’escacs, circuits, pista d’atletisme, etc…)
Una cúpula geodésica.
Somiem amb unes escoles que estiguen lligades i obertes al medi físic, social i natural. Ens il·lusionem en pensar en uns col·legis que eliminen les barreres i creen ponts de connexió de relació social i d'aprenentatge per descobriment, observació, experimentació i investigació.
Aquest projecte pretén una transformació real dels quatre centres, fent que siguen més inclusius, coeducatius, sostenibles, estimulants, saludables i naturals.
Ubicació: CEIP ANTONIO MACHADO (ELX-TORRELLANO), CEIP LA MARINA (ELX-LA MARINA), CEIP PRINCESA DE ASTURIAS (ELX) i CEIP Nº37 (ELX)
Proposat en nom de: Som un col·lectiu de quatre escoles que estem canviant els patis: CEIP ANTONIO MACHADO (ELX-TORRELLANO), CEIP LA MARINA (ELX-LA MARINA), CEIP PRINCESA DE ASTURIAS (ELX) i CEIP Nº37 (ELX)
La presente propuesta es inviable de acuerdo con el que dispone el apartado 9.5 c) del Anexo I de la Resolución de 3 de mayo de 2021, de la consellera de Participación, Transparencia, Cooperación y Calidad Democrática, por la cual se establecen los requisitos, plazos, procedimiento y calendario del proceso piloto de participación ciudadana para la elaboración de los primeros presupuestos participativos de la Generalitat para el ejercicio 2022, puesto que la Consellería de Educación, Cultura y Deporte ya dispone de una vía para articular este tipo de inversiones en infraestructuras educativas. De acuerdo con el que dispone el artículo 7.1 del Decreto Ley 5/2017, de 20 de octubre, del Consell, por el cual se establece el régimen jurídico de cooperación entre la Generalitat y las administraciones locales de la Comunidad Valenciana para la construcción, la ampliación, la adecuación, la reforma y la equipación de centros públicos docentes de la Generalitat, son las administraciones locales interesadas las que formulan la solicitud de adhesión dirigida a la conselleria con competencia en materia de educación, a fin de adherirse en este programa.
Bon dia! Recordeu que en aquesta segona fase dels Pressupostos Participatius, en concret en les propostes destinades a "Comarques del Sud", només són necessaris 200 avals. Una vegada superat aquest mínim de suports, no és necessari seguir avalant la proposta perquè passe a la fase d'avaluació. Moltes gràcies per la vostra participació! 👍