Codi de proposta d'inversió: 486;
El poble de Paterna pateix una ordenació urbana que ha afavorit la dispersió de nuclis urbans. Disposa de nombrosos barris dispersos, poligons industrials i urbanitzacions (Terramelar, Lloma Llarga, mas del rosari-La Coma, Tàctica) que, a més de la separació espacial amb el casc urbà, estan envoltats de grans infraestructures que impedeixen el pas a vianants/ciclistes, com ara la CV35
Aquesta ordenació ha creat una dependència del vehicle privat a motor per a traslladar-se entre els barris de Paterna o per traslladar-se d'aquestos al centre urbà. Aquesta situació ha generat barris impermeables per a les persones vianants, que han de creuar en vehicle a motor la ja saturada CV35 per qualsevol desplaçament al casc urbà de Paterna.
Amb l'objectiu de millorar la conectivitat entre els barris de Paterna i la connexió del barri de Mas del Rosari-La Coma amb el casc urbà necessitem una pasarel·la ciclopeatonal que permeta salvar la CV35 i conectar aquest barri amb Lloma Llarga. Es tracta d'una actuació compatible amb l'Anell Verd Metropolità
Aquesta és una demanda històrica veïnal que permetria alleugerir l'aillament social dels barris i potenciar una mobilitat sostenible i saludable, evitant la dependencia dels vehicles privats a motor
Ubicació: CV35
Proposat en nom de: Compromis per Paterna
Esta proposta es considera viable segons els criteris 9.2c i 9.5c de l'Annex I de la Resolució de 3 de maig de 2021, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual s'establixen els requisits, terminis, procediment i calendari del procés pilot de participació ciutadana per a l'elaboració dels primers pressupostos participatius de la Generalitat per a l'exercici 2022. L´actuació proposada s´inclou en una de les línies estratègiques de treball per la millora de la mobilitat ciclovianant. Concretament, ja es venia estudiant i actuant sobre la permeabilització de l´eix CV-35, vertebrador de nombroses urbanitzacions. L´actuació que es proposa es considera molt adequada a la consecució de la millora de la mobilitat ciclovianat en aquest entorn. El procediment que es durà a terme consistirà en la redacció del projecte, licitació i execució
Informe de seguiment
Documentació adicional
Informe de seguiment
Documentació adicional
Medida super necesaria! Esa pasarela tendría que haberse construido al mismo tiempo que Valterna y Mas del Rosari hace ya mas de diez años, porque actualmente nos encontramos aislados. Asi los residentes de Valterna podrán ir andando al centro de ocio Heron City, y los residentes de Mas del Rosari podrán ir al Liceo francés y al pequeño centro comercial que hay en Valterna.
Recordar que la propuesta 820 “Pantallas acústicas cv35 barrio Mas del Rosari y Valterna y puente peatonal”, que se ha fusionado con esta propuesta (486).
Las pantallas acústicas también se deberían llevar a cabo, ya que las que indican en el informe de inviabilidad hace referencia a una actuación frente a colegios pero no se han realizado en el margen de enfrente de la vía con presenciar de viviendas, que se ven igualmente afectadas por el ruido de la CV-35.
No entiendo por qué la propuesta de pantallas acústicas no sigue adelante. Los vecinos que vivimos junto a la autovía soportamos niveles que superan los 70db procedentes del tráfico a todas horas
Bon dia! Recordeu que en aquesta segona fase dels Pressupostos Participatius, en concret en les propostes destinades a "Comarques de l'Horta", només són necessaris 200 avals. Una vegada superat aquest mínim de suports, no és necessari seguir avalant la proposta perquè passe a la fase d'avaluació. Moltes gràcies per la vostra participació! 👍
Y se puede votar que no??
Nadie quiere ser conectado, a la fuerza, a un barrio como La Coma.
Es fundamental comunicar ambos barrios, afortunadamente ya se han puesto los medios para que esto suceda, la pasarela es la solución.
Por cierto negar el acceso a areas de nuestra población es cuanto menos discriminatorio por no nombrar otros adjetivos.
Necesaria...Ya!!!
Esperem que els recursos que aportem entre tots es destinen per a facilitar la convivència i les gestions administratives, a més de fer un corredor que facilite la comunicació.
Es necesario y urge antes que ocurra un accidente grave
Que le pongan una aduana para atravesarla con garantías de seguridad.
Hay un proyecto casi igual. Si unís fuerzas superáis los 200 avales de sobra.
El dia que facen esta pasarel•la me' n vaig de Valterna... gràcies Compromís, ja sé a qui no tinc que votar
Moltes gràcies per tanta solidaritat. Espere que les persones com tú siguen les menos, per a que els meus fills puguen anar a vore al seus amics que viuen a Valterna, o anar a l´escola a soles i en convoy amb els seus amics quan tinguen la edat adequada. Espere que prospere per a que no tinguen que dependre tota la vida de que nosaltres, els seus pare tingam que portar-los en cotxe. Espere i dessitge que reflexiones de que eixa actitud perjudica tantísim als veins de Mas del Rosari.
Ho vas a tindre difícil a qui votar. La passarel·la es va aprovar per unanimitat per tots els grups polítics de l'ajuntament en 2017.
Los vecinos de Más del Rosari, también tenemos derecho a estar comunicados con Paterna, que para eso pagamos nuestros impuestos. Para ir a hacer una gestión a las instituciones públicas de nuestro municipio. A parte, si te parece normal que accedamos a Valterna caminando por la carretera, jugandonos el tipo, pues a mi no me parece normal. .
Gracias Compromís por la propuesta.