Codi de proposta d'inversió: 480;
Solucionar els greus problemes que genera la Línia 1 de Metrovalencia en superficie i augmentar la qualitat de vida dels veïns de la zona
El 08 d'Octubre de 1998 s'inaugura a València el primer túnes de metro, 6'7 km entre les estacions de l'Empalme i Safranar, aleshores Ademús i Hospital, per les que circulen les línies 1 de Lliria a Torrent i 2 de Bètera a Castello de la Rivera.
A març de 1999 s'amplia la lìnia 4 des de Empalme a RTVV, la qual s'executa en superfície i en paral·lel a la Línia 1 fins a la CV 35 (Pista Ademús).
El 15 de ,aig de 2011 s'inaugura un altre túnel a la Línia 1 de poc mes d'1 km des de poc despres de l'estació de Cantereria fins passar l'estació de Carolines-Fira.
Durant tot aquest temps la zona compresa entre Empalme i Cantereria no ha deixat de creixer espectacularment a costa de la poca horta que quedava en Burjassot, les partides de La Capella i Pont Trencat han desaparegut baix l'asfalt i el formigo de centre comercials, equipaments (Hospital Universitat) i diferents accessos, tot condicionat per les 2 grans barreres que dominen la zona, la Línia 1 de Metrovalencia i la CV 35 ocasionant greus problemes de movilitat al poble de Burjassot que afecten també notablement a Benimàmet i que ens obliguen a un ús excessiu dels vehicles privats amb els efectes perniciosos que totes coneguem i que qualsavol administració deuria treballar per solucionar-los.
Per tot açò considerem ineludible el soterrament de l'actual traçat de la Línia 1 de Metrovalencia des de Empalme fins a Cantereria, unint-se per aquest punt al túnel ja existent que travessa Benimàmet, encara que a l'extrem de Empalme l'estació quedes en superficie.
Aquesta proposta convertiria el c/ Ferrocarril-Enric Valor en una gran avinguda verda, vertebradora de la zona, conectant amb el Parc Lineal de Benimàmet i obrint el historic Camí Vell de Lliria, així com passos en Verge de la Cabeça, Botenic Cabanilles, Pont Trencat, Alfareria... solucionaria greus problemes i generaria una gran qualitat de vida per als veïns dels barris de Cantereria, l'Almara i Empalme així com també als de Benimàmet al poder accedir als centres comercialsm universitat, hospital, etc.
Ubicació: Burjassot
La proposta és considera inviable per la següent causa l’apartat 9.5 c) de l'Annex I Resolució de 3 de maig de 2021, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual s’estableixen els requisits, terminis, procediment i calendari del procés pilot de participaci ciutadana per a l’elaboració dels primers pressupostos participatius de la Generalitat per a l’exercici 2022: - No ser executable en els exercicis econòmics de 2022 i 2023. Aquesta proposta sol·licita el Soterrament Línia 1 de Metrovalenència entre Empalme i Cantereria, suposant un recorregut d'1 quilometre aproximadament. La seua execució no pot realitzar-se en els dos exercicis pressupostaris següents a aquest procés (2022-23) donada la tramitació necessària per a la licitació, redacció i aprovació d'un o més projectes constructius i la licitació, adjudicació i execució de les obres.
¡Buenos días! Recordad que en esta segunda fase de los Presupuestos Participativos, en concreto en las propuestas destinadas a "Comarques de l'Horta", solo son necesarios 200 avales. Una vez superado este mínimo de apoyos, no es necesario seguir avalando la propuesta para que pase a la fase de evaluación. ¡Muchas gracias por vuestra participación! 👍
Endavant