Codi de proposta d'inversió: 387;
Conceptes com: wifi, mòbils, Intel·ligència Artificial, xarxes socials, dades, són comuns i d'ús habitual però al mateix temps grans desconeguts. Quant de temps passes a internet? Saps com funciona o què és realment? Les aplicacions del mòbil que no pares de gastar... com estan fetes? O fins i tot la plataforma online dels Pressupostos Participatius! Doncs no és màgia: és tecnologia.
I encara més, la gran majoria d'aquestes aplicacions, desenvolupament i tecnologia estan enginyades a Nord-amèrica i a la Xina, amb poca competitivitat i sobirania Europea.
La programació és actualment la porta a qualsevol camp professional. És una habilitat que combina creativitat, solució de problemes i polivalència operativa: des de música, passant per creació de webs, videojocs, empresa, art, comunicació, lingüística, política o sanitat, entre molts altres camps. Una activitat que no té despeses si es disposa d'ordinador, que es pot fer a tot arreu i que t'ajuda a entendre i canviar el món digital que t'envolta.
Així que reflexionem un poc... Fem usos exhaustius de recursos tecnològics que per una banda ni coneixem ni entenem, i per una altra, estan fabricats o dissenyats lluny de casa nostra. Doncs propose que els valencians diguem alguna cosa al respecte: ideem un Pla Integral de Sobirania i Adopció Tecnològica.
Propostes relatives al Pla:
La present proposta és molt ampla i contempla múltiples línies d'actuació. No totes elles poden desenvolupar-se mitjançant aquest procés pilot de pressupostos participatius, en virtut de les causes d'inviabilitat establides en els criteris 9.2c i 9.5c de l'Annex I de la Resolució de 3 de maig de 2021, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica. Per tal de donar viabilitat parcial a aquesta proposta ES REFORMULA, mantenint el seu esperit, proposant la creació de píndoles informatives que, d'una manera amena i divulgativa, faciliten un aprenentatge i enteniment en diversos aspectes tecnològics tal com la programació, les noves tecnologies disruptives, la ciberseguretat, etc. A més, s'iniciaran reunions amb els departaments competents en la Generalitat per a trobar l'oportunitat que en els centres educatius es puguen plantejar accions educatives per a fomentar l'adopció tecnològica en tots els àmbits, tant professionals com domèstic, així com plantejar la possibilitat que els centres culturals, i en particular les biblioteques, puguen esdevindre en punts d'adopció tecnològica, així com les mesures que s'haurien de prendre per a tal fi.
Informe de seguiment
Documentació adicional
Píndoles formatives
Documentació adicional
Molt interessant la proposta. Però trobe a faltar referències al software lliure com a eina imprescindible per a assolir una plena sobirania tecnològica. Alternatives lliures a les aplicacions més utilitzades, explicació i comprensió de les diferents llicències de software (GNU-GPL, Apache, etc.) en contraposició a les llicències privatives. En definitiva, fer a l'usuari conscient i responsable de l'ús que en fa de la tecnologia. Ànims!
Gràcies! És un bon apunt, la veritat. Espere que les persones que s'ocupen d'executar la proposta (si al final passa tots els filtres) ho tinguen en compte!
Una bona proposta. Enhorabona!