Codi de proposta d'inversió: 335;
La Ribera és una comarca densament poblada, atravesada per dues línies ferroviàries de nord a sud sense connexió entre sí. Per millorar la mobilitat comarcal, es proposa la unió d'aquestes dues línes mitjançant un ramal des de l'Alcúdia fins Alzira.
El traçat podria ser pegat a la CV-50, senzill i econòmic, amb un impacte ambiental baix. Es connectaria la L1 del metro amb la C2 de rodalies, possibilitant molts trajectes que fins ara són difícils de fer en transport públic (amb transbord a Alzira, es podria anar de Torrent/Picassent/Alginet/Carlet/Benimodo/l'Alcúdia/Guadassuar fins a Algemesí/Carcaixent/Xàtiva). A més, connectaria els municipis de la L1 amb Alzira, capital comarcal, i l'hospital de la Ribera (ja hi ha línies urbanes de bus des de l'estació d'Alzira fins l'hospital). La demanda de passatgers de la L1 al sud de l'Alcúdia baixa bastant, així que la línia a Alzira reforçaria el servei del tram amb major demanda de la L1 al sud de Torrent.
La proposta és considera inviable per la següent causa l’apartat 9.5 c) de l'Annex I Resolució de 3 de maig de 2021, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual s’estableixen els requisits, terminis, procediment i calendari del procés pilot de participaci ciutadana per a l’elaboració dels primers pressupostos participatius de la Generalitat per a l’exercici 2022: - Superar el crèdit destinat a cada àrea territorial establit en el punt 6 d’aquest procediment, i no ser executable en els exercicis econòmics de 2022 i 2023. Aquesta proposta sol·licita la unió mitjançant un ramal de metre entre l'Alcudia i Alzira, suposant un recorregut d'uns 10km. La seua execució no pot realitzar-se en els dos exercicis pressupostaris següents a aquest procés (2022-23) donada la tramitació necessària per a la licitació, redacció i aprovació d'un o més projectes constructius i la licitació, adjudicació i execució de les obres. En tot cas, s'estudia la possibilitat de donar-li viabilitat a aquesta proposta, amb la redacció d'un estudi de viabilitat, concloent que no podria licitar-se, redactar-se, supervisar-se i aprovar-se en els dos exercicis pressupostaris següents a aquest procés A mes, el seu import superaria el límit pressupostari destinat a la Comarca i caldria actuar d'acord amb el Pla de Mobilitat Metropolitana (PMOME) en redacció. Si aquesta proposta no hagués estat analitzada pel Pla de mobilitat formarà part de les al·legacions per al seu estudi per l'equip redactor, i si fora considerada en l'aprovació definitiva del pla, la seua execució s'inclourà en el cronograma de la resta d'actuacions previstes.
Bon dia! Recordeu que en aquesta segona fase dels Pressupostos Participatius, en concret en les propostes destinades a "Comarques del Xúquer-Túria", només són necessaris 100 avals. Una vegada superat aquest mínim de suports, no és necessari seguir avalant la proposta perquè passe a la fase d'avaluació. Moltes gràcies per la vostra participació! 👍
Molt bona proposta! Amb pocs recursos connectes les dues parts de la Ribera que encara estan desconnectades (la part de Renfe i la part de Metrovalencia).