Tornar

ELIMINACIÓ DELS APARCAMENTS DINS LES ESCOLES QUE NO TENEN LA SUPERFÍCIE MÍNIMA

L L  •  18/02/2021  •    2 Comentaris
En aquesta escola, l'aparcament té la mateixa superfície que el pati d'infantil.
En aquesta escola, l'aparcament té la mateixa superfície que el pati d'infantil.


Codi de la iniciativa: GVA Participa-2021-02-44

Per transformar-los en espais d'ús educatiu. Volem Escoles per als xiquets i xiquetes, no per als cotxes.

La normativa valenciana de disseny i construcció d'edificis docents té més de 29 anys. Permet l'aparcament de cotxes dins del recinte escolar i la falta de concreció d'aquesta, respecte a prioritats i obligats compliments, ha provocat que moltes escoles petites que no arriben a la parcel·la mínima establida per Conselleria, què tenen una deficiència d'instal·lacions i espai educatiu, l'aparcament dels mestres ocupe un 20-25% del pati disponible, en barris i poblacions en les quals no hi ha cap problema d'aparcament.

La majoria de comunitats autònomes amb normatives posteriors han eliminat l'obligació de construir aparcaments dins dels recintes escolars i existeix una clara tendència a reivindicar i millorar la qualitat ambiental dels centres educatius mitjançant l'augment de zones verdes, el foment de la mobilitat activa i no contaminat o la disminució del tràfic i conversió en zona de vianants dels voltants dels col·legis. I és que l'escola té un efecte en la salut i el desenvolupament dels xiquets i les xiquetes, a causa de l'elevat nombre d'hores que passen en ella. Molts estudis han demostrat que l'exposició a contaminants atmosfèrics provoca un increment de malalties respiratòries com la bronquitis i les crisis d'asma, i afecta el creixement i el desenvolupament cognitiu. Així, el Comité de Salut mediambiental de l'Associació Espanyola de Pediatria, junt amb altres professionals i associacions, en la iniciativa "Entornos escolares seguros y saludables" recomanen com a mesura núm. 1: "Substituir les zones d'aparcament que es troben dins del recinte escolar per àrees on estar i jugar".

Però no es tracta únicament d'una qüestió de salut: el lloc on es desenvolupa l'escola té un enorme protagonisme en la vida dels infants i també juga un important paper educatiu i socialitzador. Llevar espai a una escola que no té els estàndards mínims recomanables, per destinar-ho als cotxes, prioritzant la mobilitat contaminant a l'interès i benefici de l'alumnat, és educació. Un pàrquing no estimula ni aporta a l'alumnat en cap sentit, no promou cap valor educatiu i per això, no hauria d'estar present. Volem unes escoles que siguen coherents quan sensibilitzen i fomenten la sostenibilitat, que prioritzen la qüestió educativa i el benefici dels xiquets i xiquetes, a la comoditat dels que es desplacen en cotxe. I per això, demanem a Conselleria que comence amb les escoles petites, que no tenen la superfície mínima, donant als aparcaments un ús educatiu. Demanem també obrir un debat respecte a com volem que siguen les escoles del futur, quin disseny haurien de tindre per a convertir-les en espais de referència promotors de la salut, la convivència, la coeducació i la sostenibilitat, i elaborar una nova normativa valenciana, que incorpore les conclusions obtingudes.

Ajuda'ns a aconseguir-ho! Moltes gràcies!

Necessites iniciar sessió o registrar-te per a comentar.
  • Joe pedal a pedal

    Es tracta d'una proposta amb uns arguments del tot contundents. Ja que pareix que ni tan sols els pares y mares som capaços de posar abans la salud y el exemple d'una mobilitat més sostenible que la comoditat y el "es que tinc molta presa", son les Administracions, els que tenen que materialitzar el canvi mitjançant normativa que antepose clarament l'interés de la societat als que encara pensen (que desafortunadament son massa) que el cotxe es la millor i únic mig de transport.

    2 vots  | 
    2
    0
    Sense respostes
    • Beatriz Calvo sanchis

      Si hay una necesidad de patio, se deben anteponer las necesidades para los niños/as

      Sense vots  | 
      0
      0
      Sense respostes
      Aquesta iniciativa no té notificacions.
      No hi ha fites definides