Tornar

SOTERRAMENT DE LA LINIA 2 DE FGV AL SEU PAS PEL CASC URBÀ DE PATERNA

juanma.ramon juanma.ramon  •  01/06/2021  •    Sense comentaris
Pages_from_Est.Inf.SoterramientoII-7.jpg
Pages_from_Est.Inf.SoterramientoII-7.jpg


Codi de la iniciativa: GVA Participa-2021-06-344

Una solució definitiva per eliminar el risc per a la seguretat de les persones que suposa tindre 7 passos a nivell a un tram de 2.75 quilòmetres de víes de FGV

La Linia 2 de FGV transcorre per la part sud del casc urbà de Paterna en un tram aproximat de 2.75 km, des del Barri de Campament fins al Barri de Santa Rita.

Aquest tram disposa de 7 passos a nivell que gasten habitualment molts vianants per creuar a l'horta de Paterna. Però també per anar a Quart de Poblet o Manises; per accedir a València pel cami de Campanar; per accedir a les vivendes del C/ Dr Machi, per accedir al Patronat Intermunicipal Fco. Esteve les persones usuàries (moltes amb mobilitat reduïda) o xiquets i xiquetes de l'escola de futbol del Paterna CF a l'Estadi Gerardo Salvador. 

La presència d'aquests pasos a nivell suposen un risc per a la seguretat dels vianants, i així hem patit alguns accidents. La més greu la mort d'un jove de 17 anys al creuar el pas a nivell de la Carretera de Manises, tot i disposar dels mecanismes de seguretat (zig-zag) que mana la normativa de FGV.

Des d'aleshores les entitats veïnals de Paterna estan demanant una solució per garantir la seguretat per a vianants als passos a nivell, per evitar el pas (fisicament) mitjantçant barreres peatonals, per exemple, i com a solució definitiva per l'eliminació dels passos a nivell amb el soterrament de la linia 2 de metrovalencia.

El soterrament  ha sigut una històrica aspiració del poble de Paterna. En 2009 el govern municipal ja va presentar un projecte de soterrament a la Conselleria, elaborat amb càrrec al Pla Confiança on es destinaren més de 1,2 milions d'euros. Segons publicaren diversos mitjans de comunicació, aquest projecte va ser lliurat a la Conselleria. De fet el Pla Confiança va sufragar, amb més de 250.000 euros, la demolició de les graderies del Estadi Gerardo Salvador davant "l'inminent" inici de les obres.

L'actualització d'aquest projecte per adaptarlo a les actuals necessitats i soterrar el metro suposaria que Paterna podria disposar, a més, d'un cinturó verd que conectara els barris de Campament i Santa Rita, i reduiria el trànsit per l'interior del casc urbà, permetrera el trànsit de manera segura de les persones vianants cap a l'Horta i els equipaments púlblics.

Un projecte que, en primer lloc elimiaria definitivament el risc per a la seguretat de les persones als passos a nivell i que seria una oportunitat per canviar per complet la fisionomia urbana de Paterna, demostrant una aposta ferma per la mobilitat sostenible i segura.

 

 

 

 

Aquesta iniciativa no té notificacions.
No hi ha fites definides