Codi de la iniciativa: GVA Participa-2023-12-159
La FAMPA Castelló Penyagolosa considera que cal mantindre les zones escolars i la reserva de places en l'admissió escolar per evitar la segregació escolar.
ESTUDI I PLANIFICACIÓ DE L'OFERTA DE PLACES ESCOLARS AMB ELS MECANISMES SEGÜENTS:
- Mantindre les àrees escolars (zonificació escolar) i la puntuació màxima per al criteri de proximitat domicili/centre educatiu.
- Mantindre la reserva de places per a l'alumnat amb NESE (Necessitats de Suport Educatiu), la seua detecció i seguiment de les necessitats de compensació educativa per garantir la distribució equilibrada de l'alumnat en els centres públics i concertats i l'èxit escolar de tot l'alumnat.
- Distribuir de manera equilibrada en tots els centres educatius la matrícula viva per escolarització sobrevinguda, amb la flexibilitat d'obrir aules durant el curs escolar amb l'assignació necessària docent i de recursos, amb la reducció de ratios.
INSTRUMENTS PER A LA MILLORA DE QUALITAT EDUCATIVA DELS CENTRES EDUCATIUS.
- Afavorir el projectes d'innovació en les escoles i IES que pateixen segregació en l'actualitat per fer-les atractives per a les famílies i dotar de recursos estes escoles i IES per poder revertir les desigualtats.
INSTRUMENTS PER A LES FAMÍLIES
- Mesures d’acompanyament i assessorament per al procés d’escolarització a través de la creació d'oficines municipals d'escolarització.
Més votats