Tornar

Política de conciliació i cooperació en les aules

Carlos Sola Lorente Carlos Sola Lorente  •  16/11/2021  •    Sense comentaris

Codi de la iniciativa: GVA Participa-2021-11-48

Implementació de programes a les escoles basats en el respecte, la concòrdia i la gestió de problemes a través de l'autogestió emocional i la tolerància per a reduir l'agressivitat

Vivim en un món globalitzat en què des de les institucions i organitzacions internacionals es fomenta la pau entre els Estats i grups ètnics com a forma d'assolir el progrés. Tanmateix, considerem que no es pot garantir una pau a nivell internacional si no es comença pel punt més bàsic: l'educació de la pau en la vida privada.

Des que som molt xicotets, se'ns plantegen situacions complicades en el nostre entorn que posen a prova la nostra gestió de les emocions, i de vegades no se li dona la importància necessària. Si una persona no és capaç d'enfrontar complicacions emocionals en la seua vida privada, com podrà fer-ho de cara a un futur laboral o en un carrèc de responsabilitat? Creiem que una ensenyament que pose èmfasi en este treball personal de cadascú pot aconseguir que els xiquets aprenguen a solucionar conflictes sense recórrer a la violència o a la frustració, sinó al diàleg, al respecte i al correcte desenvolupament de relacions humanes. 

Per dur a terme i desenvolupar aquells valors, capacitats i habilitats que volem fomentar, exposem les següents propostes a tindre en compte:

- Establiment d'assignatures obligatòries tant en centres d'educació primària com secundària on es tracten la convivència i els valors ètics i morals, però des d'un àmbit més personal i amb una perspectiva més centrada en la pròpia psicologia humana en quant a la gestió de les emocions en les relacions socials.

- Creació en cadascun dels cursos d'un grupo de resolució de conflictes i de convivència que amb l'assistència i ajuda de professors i orientadors del centre tracten de ressoldre per si mateixos a través del que han aprés aquells problemes que puguen sorgir dins del entorn escolar entre alumnes, i posar així en pràctica i fomentar la conciliació pacífica entre els nostres jòvens.

- Promoure programes i convenis entre centres estrangers i locals en els quals es fomente l'intercanvi d'estudiants i la inclusió d'estos en nous ambients diferents als del seu entorn habitual on prime la convivència pacífica i la riquesa de valors i la diversitat cultural. D'esta forma, els estudiants podran desenvolupar les seus habilitats apreses des de l'àmbit internacional

Proposta elaborada per estudiants de la Universitat d'Alacant:

Carlos Galván Abengózar

Vicente Marín Peinado

Andrea Parrilla Fuentes

Carlos Sola Lorente