Codi de la iniciativa: GVA Participa-2021-02-58
Aprofitar les vies del port per permetre el pas de rodalies i crear una parada a la futura nova terminal de creuers.
La nova terminal de creuers de València necessitarà d'una alternativa sostenible, ràpida i competitiva per desplaçar als futurs passatgers d'un mode masiu cap a altres punts de redistribució i interés de la ciutat (enllaços amb metro, autobusos i trens).
La alternativa plantejada en aquest moment és la prolongació de la nova linia de tramvia T10 i la creació d'una nova parada a prop de la terminal.
La meua proposta implicaría l'accés de trens de rodalia per les vies ja existents al port i amb connexió directa amb les linies de Renfe ADIF fins a una nova parada creada junt a la que serà la nova terminal de creuers.
Per a això seria necessari:
- Electrificar amb catenària el tram de vía dintre del Port fins a la futura parada, o en cas de no ser possible, habilitar trens dièsel o d'hidrògen per a fer tal recorregut.
- Adequar i restaurar l'edifici prop del les vies i del moll de ponent com a estació de términi VLC-Terminal de creuers per a la recepció i distribució dels passatgers.
- Creació d'una via morta i una andana al costat d'aquest edifici.
- Comunicació i acords amb l'entitat portuària per a permetre el pas de trens de rodalia coordinats amb les eixides i arribades de creuers.
Los beneficis serien:
- Major nombre de viatjers: La capacitat dels trens de rodalia front als tranvies supera en comoditat i eficiència pel que fa al transport masiu de persones.
- Rapidesa, indermodalitat i estalvi de temps: amb el nou traçat dels rodalies a la ciutat de València, la terminal de creuers estaria connectada en pocs minuts amb València Central (i els seus serveis d'intermodalitat) i a altres parades com VLC-Font de Sant Lluís / Aragó / Universitats / Cabanyal.
- Major Abast: la linia podria continuar i arribar desde pobles del nord i sud de València, evitant desplaçaments en transport privat i no penalitzant al passatger amb nombrosos i llargs transbordaments amb tot el que això implica (nou billet, maletes, saturació de la linia a determinades hores...)
- Inversió reduïda: al existir ja la infraestructura, la construcció de la via morta, andana i electrificació tindrien un coste molt més reduït en comparació amb la creació d'un nou projecte de prolongació de la linia de tranvia, creació d'estacios i compra de convois.
- Coordinació: la coordinació de rodalies a l'arribada i eixida dels creuers permetria emprar bé els recursos de material rodant sense afectar gairebé el funcionament habitual de les demés linies.
Més votats