Tornar

Estació de rodalia VLC-terminal de creuers

Daniel M. Daniel M.  •  28/02/2021  •    Sense comentaris

Codi de la iniciativa: GVA Participa-2021-02-58

Aprofitar les vies del port per permetre el pas de rodalies i crear una parada a la futura nova terminal de creuers.

La nova terminal de creuers de València necessitarà d'una alternativa sostenible, ràpida i competitiva per desplaçar als futurs passatgers d'un mode masiu cap a altres punts de redistribució i interés de la ciutat (enllaços amb metro, autobusos i trens).
La alternativa plantejada en aquest moment és la prolongació de la nova linia de tramvia T10 i la creació d'una nova parada a prop de la terminal.

La meua proposta implicaría l'accés de trens de rodalia per les vies ja existents al port i amb connexió directa amb les linies de Renfe ADIF fins a una nova parada creada junt a la que serà la nova terminal de creuers.
Per a això seria necessari:

- Electrificar amb catenària el tram de vía dintre del Port fins a la futura parada, o en cas de no ser possible, habilitar trens dièsel o d'hidrògen per a fer tal recorregut.

- Adequar i restaurar l'edifici prop del les vies i del moll de ponent com a estació de términi VLC-Terminal de creuers per a la recepció i distribució dels passatgers.

- Creació d'una via morta i una andana al costat d'aquest edifici.


- Comunicació i acords amb l'entitat portuària per a permetre el pas de trens de rodalia coordinats amb les eixides i arribades de creuers.

Los beneficis serien:

- Major nombre de viatjers: La capacitat dels trens de rodalia front als tranvies supera en comoditat i eficiència pel que fa al transport masiu de persones.

- Rapidesa, indermodalitat i estalvi de temps: amb el nou traçat dels rodalies a la ciutat de València, la terminal de creuers estaria connectada en pocs minuts amb València Central (i els seus serveis d'intermodalitat) i a altres parades com VLC-Font de Sant Lluís / Aragó / Universitats / Cabanyal.

- Major Abast: la linia podria continuar i arribar desde pobles del nord i sud de València, evitant desplaçaments en transport privat i no penalitzant al passatger amb nombrosos i llargs transbordaments amb tot el que això implica (nou billet, maletes, saturació de la linia a determinades hores...)

- Inversió reduïda: al existir ja la infraestructura, la construcció de la via morta, andana i electrificació tindrien un coste molt més reduït en comparació amb la creació d'un nou projecte de prolongació de la linia de tranvia, creació d'estacios i compra de convois.

- Coordinació: la coordinació de rodalies a l'arribada i eixida dels creuers permetria emprar bé els recursos de material rodant sense afectar gairebé el funcionament habitual de les demés linies.
 

Documents (1)

Aquesta iniciativa no té notificacions.
No hi ha fites definides