Tornar

Proposta d'Ordre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores de subvencions a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa.

Estas veient l'esborrany

actualitzada el 10 Gen 2023
Index
Text

PROPOSTA D'ORDRE, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores de subvencions a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa.

PREÀMBUL

El capítol VI del títol I de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, regula els ensenyaments artístics, i entre aquestes, els ensenyaments elementals i professionals de música i de dansa.

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport és conscient de la importància d'aquests ensenyaments artístics en la Comunitat Valenciana, especialment de la música i de la dansa; i de l'esforç econòmic que les entitats locals, i altres entitats privades estan realitzant per a oferir a la ciutadania uns ensenyaments de música i de dansa de qualitat que estiguen el més pròximes possible al lloc de residència de l'alumnat, fins i tot no sent de caràcter obligatori.

En aquest sentit la present norma s'ajusta als principis de bona regulació establits en l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques al vertebrar l'oferta educativa perquè siga equilibrada en tot el territori i, complementar-la amb la resta de centres de música i dansa de la xarxa de conservatoris de titularitat de la Generalitat.

A més, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, d'acord amb la planificació de la xarxa de conservatoris professionals de música i dansa titularitat de la Generalitat i en l'àmbit de les seues competències, considera necessari establir unes noves bases reguladores de subvencions destinades al finançament parcial dels conservatoris de titularitat municipal i dels centres autoritzats, les titulars del quals siguen entitats sense ànim de lucre, una vegada derogada l'Ordre 69/2016, de 4 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions per a les corporacions locals i entitats sense ànim de lucre que mantenen conservatoris o centres privats autoritzats d'ensenyaments elementals i professionals de música o de dansa de la Comunitat Valenciana (DOGV 7912, 08.11.2016), per l'Ordre 19/2022, de 7 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es deroguen diverses ordres reguladores de subvencions d'aquest departament. (DOGV 9318, 12.04.2022)

De conformitat amb el que disposa l'article 3.1 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat (DOGV 8153, 20.10.2017), dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, que estableix que no serà obligatòria la notificació o comunicació dels projectes d'ajudes als quals no siga aplicable l'article 107, apartat 1, del TFU, es fa constar que les subvencions regulades per aquesta ordre de bases no estan subjectes a la notificació que preveu l'article 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea perquè no reuneixen tots els requisits de l'article 107.1 del mateix Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atés que les ajudes van dirigides a entitats que no exerceixen activitats econòmiques i, per tant, no afecten els intercanvis comercials entre els estats membres.

Aquestes subvencions, donat el seu caràcter, els és aplicable la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i, en els preceptes que siga aplicable, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament general de subvencions aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

En l'elaboració d'aquesta ordre s'han complit tots els tràmits procedimentals, en concret, els processos ja assenyalats de consulta prèvia i tràmit d'informació pública. Així mateix, s'han incorporat a l'expedient de tramitació els informes preceptius d'elaboració de la norma projectada.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per a l'exercici 2023.

Així mateix, aquesta ordre s'ajusta al que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana i al Decret 24/2009, de 13 de febrer, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat i escoltades les meses consultives afectades per la disposició.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, d'acord amb el que es disposa en l'article 165 de la Llei 1/2015 citada anteriorment, ha emés informe l'Advocacia General de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la conselleria competent en matèria d'educació.

Per tot això, en virtut de quant antecedeix, complits els tràmits procedimentals oportuns, vistes la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell , d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8959, 24.11.2020), assenyala que les competències relacionades amb l'ordenació i la gestió dels ensenyaments de règim especial corresponen a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial .

ORDENE

Primer. Objecte

1. L'objecte d'aquesta ordre és aprovar les bases reguladores de les subvencions a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa, inscrits en el registre de centres docents de la Comunitat Valenciana. Aquestes bases reguladores estan vinculades a la duració del Pla estratègic de subvencions 2020-2023, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Segon. Bases i convocatòria

1. El contingut d'aquestes bases reguladores és el que consta en l'annex únic de la present ordre.

2. El procediment de concessió de les subvencions regulades per les bases que s'aproven a través de la present ordre s'iniciarà mitjançant la resolució de convocatòria corresponent, l'aprovació de la qual queda supeditada, en tot cas, a l'existència de disponibilitat pressupostària. Aquesta resolució de convocatòria serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Tercer. Delegació i facultat d'execució

1. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ensenyaments de règim especial l'adopció de les resolucions o de les mesures necessàries per a l'execució d'aquesta ordre, incloent-hi la seua convocatòria, el seu atorgament, la no admissió i la desestimació de la corresponent sol·licitud, així com l'aprovació de la despesa corresponent, la resolució de minoració de la quantia concedida, si és el cas, i l'aprovació del compte justificatiu de les subvencions concedides.

2. Així mateix, es delega la facultat de resoldre els dubtes interpretatius que puguen plantejar-se de l'aplicació de les presents bases i de la convocatòria en la persona titular d'aquest òrgan, la qual podrà adoptar totes les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre i de les convocatòries corresponents.

Quart. No incidència econòmica

Aquesta ordre no té incidència econòmica; no obstant això, la despesa corresponent a les convocatòries basades en aquesta ordre ha d'estar dotada, en tot cas, pels pressupostos de la Generalitat dels exercicis en què siga adient.

Cinqué. Eficàcia

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran interposar els recursos següents:

a) Potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) Directament, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

En cap cas podrà simultaniejar-se la presentació dels dos recursos

ANNEX

Bases reguladores de les subvencions a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i

de dansa.

Base primera. Objecte

1. Les presents bases tenen per objecte regular la concessió de les subvencions a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics elementals o professionals, de música i de dansa, inscrits en el registre de centres docents de la Comunitat Valenciana.

2. Aquestes subvencions es concediran pel procediment de concurrència competitiva i prorrateig, d'acord amb l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i s'iniciarà d'ofici per mitjà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Base segona. Finalitat d'aquestes subvencions

1. La finalitat d'aquestes subvencions és la d'afavorir o coadjuvar al sosteniment de l'activitat escolar d'aquests centres contribuint a finançar-los de manera que puguen cobrir part de les seues despeses.

2. El finançament d'aquests centres anirà encaminat a configurar una xarxa de centres d'ensenyament artístic dimensionada i vertebrada en tot el territori. Així mateix, a través d'aquestes subvencions, es pretén afavorir una gestió econòmica eficaç i eficient d'aquests centres.

Base tercera. Compatibilitat de les subvencions

1. Les subvencions regulades mitjançant aquestes bases són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o una altra d'anàloga, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, estatals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

2. L'import de les subvencions regulades en aquestes bases en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat escolar desenvolupada per la beneficiària.

Base quarta. Àmbit d'aplicació i finançament

1. Les bases recollides en aquesta ordre seran aplicables a les successives convocatòries de subvencions dirigides al manteniment de conservatoris, centres privats autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa, inscrits en el registre de centres docents de la Comunitat Valenciana. Aquestes subvencions estan vinculades expressament al Pla estratègic de subvencions 2020-2023 de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

2. Aquestes subvencions es finançaran amb càrrec a les aplicacions i als programes pressupostaris que s'indiquen en les convocatòries corresponents a aquest tipus de centres incloses en el pressupost de la Generalitat per a l'exercici aplicable.

3. Si la convocatòria corresponent així ho preveu, la quantia total màxima que s'hi fixe podrà ser incrementada amb una quantia addicional l'aplicació de la qual no requerirà una nova convocatòria, d'acord amb el que s'estableix en l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.

Base cinquena. Entitats beneficiàries: requisits i acreditació

1. Podran sol·licitar aquestes subvencions les entitats locals i les entitats privades sense ànim de lucre titulars dels centres esmentats en la base primera.

2. Les entitats locals podran subcontractar l'execució de l'activitat escolar a través d'un tercer mitjançant una concessió, sempre que siga una entitat sense ànim de lucre. La subcontractació de les activitats subvencionades per les beneficiàries es realitzarà de conformitat amb el que dicta l'article 29 Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En qualsevol cas, per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions la gestió indirecta de l'ensenyament haurà de ser al 100% i, en aquest cas, sol·licitarà i percebrà la subvenció la concessionària.

3. Les entitats privades no podran subcontractar ni totalment ni parcialment l'execució de l'activitat escolar.

4. Els tercers relacionats amb l'objecte de la subvenció o la seua justificació estaran obligats a prestar col·laboració i facilitar tota la documentació que els siga requerida en l'exercici de les funcions de control que corresponen a l'òrgan concedent, de conformitat amb el que s'assenyala en l'article 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Per a obtindre la condició de beneficiàries, les sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) No estar incurses en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiàries establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Constar com a titular del conservatori municipal o ser concessionària de la titular, centre autoritzat o centre integrat d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics en el Registre de centres docents de la Comunitat Valenciana.

c) Planificar l'activitat escolar conforme a l'ordenació, currículum, organització i funcionament aplicable a aquests ensenyaments.

d) Haver iniciat l'activitat escolar de conformitat amb el calendari escolar del curs de la convocatòria aplicable als ensenyaments artístics.

e) Tindre actualitzada tota la informació en el sistema de comunicació de dades oficial ITACA.

f) Acreditar la manca de delictes de naturalesa sexual que consten en el Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals que treballen en contacte habitual amb menors en el centre educatiu, de conformitat amb l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència contra la violència.

g) Haver informat terceres persones afectades de la comunicació i el tractament de les seues dades personals per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Base sisena. Obligacions de les beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions les que assenyala l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Així mateix, les beneficiàries tenen les obligacions següents:

a) Mantindre, com a mínim, el volum de contractació de personal docent que haja sigut considerat per a la concessió de la subvenció, així com el funcionament del centre durant els períodes lectius del curs corresponent.

b) Justificar davant de la conselleria competent en matèria d'educació la subvenció en els termes i dins dels terminis previstos en aquesta ordre i la corresponent convocatòria.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació mitjançant el pla de control d'aquestes subvencions que efectuarà l'òrgan concedent amb l'objecte i la destinació de l'ajuda concedida.

d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida

e) Estar al corrent en les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social al dictar-se la resolució de concessió i del pagament de la subvenció.

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

g) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que preveuen l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 12 d'aquesta ordre.

h) Col·laborar en coordinació amb la conselleria competent en matèria d'educació en la planificació que aquesta conselleria puga elaborar en l'àmbit dels ensenyament artístics de musica i de dansa.

i) Les entitats beneficiàries de subvenció, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, pel qual es desplega la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), hauran de complir, les següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les obligacions establides en l'article 14 de l'LGS i altra legislació aplicable:

- En el cas d'entitats que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40% del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que suposen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

- Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar-ne l'adequada publicitat, tot indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.

La difusió de la informació que estableix aquesta clàusula s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP -- Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep ".

Base setena. Comissió de valoració

1. De conformitat amb l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la composició de la comissió de valoració que ha de formular la proposta de concessió d'aquestes subvencions estarà formada per:

a) Presidència: director o directora general competent en matèria d'ensenyaments de règim especial de la conselleria competent en matèria d'educació, o la persona en qui delegue.

b) Vicepresidència: cap del servei que tinga les competències en matèria d'ordenació i gestió dels ensenyaments de règim especial de la conselleria competent en matèria d'educació, o persona que designe en substitució seua.

c) Vocals:

c.1. Una persona designada per l'òrgan concedent com a representant de les entitats, institucions, federacions o associacions d'ensenyaments reglats de música o dansa de la Comunitat Valenciana.

c.2. Una persona designada per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies de la Comunitat Valenciana.

c.3. Una persona funcionària designada per la Inspecció General d'Educació.

c.4. Una persona funcionària designada per la direcció general competent en matèria de centres docents.

c.5. Dues persones funcionàries de la direcció general competent en matèria d'ordenació i gestió dels ensenyaments de règim especial, una de les quals actuarà com a secretària.

C.6. Una persona, director o directora de conservatori de la xarxa de la Generalitat, designada per l'òrgan concedent.

En tots els casos es designaran dues persones perquè una tinga la condició de vocal titular i l'altra la de vocal suplent.

2. La comissió, com a òrgan col·legiat, se sotmetrà al règim de funcionament que estableix a aquest efecte la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. La comissió de valoració que es constituïsca a l'empara d'aquesta ordre s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada entre homes i dones que estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Base huitena. Instrucció del procediment

1. La direcció general competent en matèria d'ensenyaments de règim especial instruirà el corresponent procediment de concessió d'aquestes subvencions.

2. Les resolucions de convocatòria d'aquestes subvencions recolliran la forma i el termini en què s'han de presentar les sol·licituds i altres consideracions que no es prevegen en les presents bases, d'acord amb l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. Si després de la recepció de la sol·licitud i la documentació que l'acompanya s'observa que falten documents o dades essencials per a la resolució de l'expedient, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè en el termini màxim de deu dies hàbils puga esmenar la falta o adjuntar-hi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Una vegada complets els expedients, les sol·licituds admeses a tràmit seran validades prèviament per la Inspecció d'Educació tenint en compte tota la informació i documentació registrada al sistema d'informació ITACA, així com la Programació General Anual (PGA) del conservatori, centre autoritzat o centre integrat d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics corresponent, del curs escolar de la convocatòria. Les direccions territorials remetran l'informe corresponent a l'òrgan concedent.

5. Una vegada validada la sol·licitud per la Inspecció d'Educació, la comissió de valoració elaborarà una llista ordenada de sol·licituds d'acord amb els criteris establits en aquestes bases reguladores, i proposarà a l'òrgan competent la llista de les entitats beneficiàries amb la indicació de la quantia atorgada. Així mateix, es proposarà la relació de subvencions la sol·licitud de les quals ha sigut desestimada o inadmesa.

6. Vista la proposta de resolució formulada per la comissió de valoració, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ensenyaments de règim especial dictarà per delegació del conseller competent en matèria d'educació la resolució de concessió procedent.

7. La resolució de concessió serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

8. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir els sis mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Base novena. Despeses subvencionades

1. Les despeses subvencionables són les derivades de l'activitat docent i les despeses ordinàries de funcionament necessàries per a dur a terme l'activitat escolar del curs de la convocatòria. En cas de compartir espais o ser titular d'un altre centre docent en paral·lel, caldrà especificar el percentatge de despeses imputable a l'activitat del conservatori municipal, centre autoritzat o centre integrat d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics.

2. No se subvencionaran com a sous docents els casos següents:

a) Especialistes convidats.

b) Altres funcions que s'exerceixen en paral·lel en el mateix lloc de treball i que no siguen pròpiament les que corresponen a funcions docents derivades de la realització de l'activitat curricular en el conservatori municipal, centre autoritzat o centre integrat d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics.

3. A l'efecte de funcionament ordinari, seran subvencionables les següents partides de despeses:

a) Manteniment del personal d'administració i serveis i col·laboracions d'especialistes convidats.

b) Adquisició de material fungible i reparació o reposició de material, instruments o equips d'ús escolar.

c) Realització d'activitats complementàries, desenvolupament de projectes d'innovació i inclusió educativa i redacció i execució de plans de millora.

d) Despeses relacionades amb subministraments referits a electricitat, aigua, gas, telèfon i internet.

e) Inversions per a la millora del conservatori municipal, centre autoritzat o centre integrat d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics.

f) Pagament de lloguers o hipoteques en relació amb les infraestructures educatives.

g) Altres despeses, com són les de gestoria, assegurances, servei de prevenció de riscos laborals i vigilància de la salut, despeses per serveis bancaris, manteniment del programa informàtic de gestió escolar, manteniment de plataformes de formació en línia, així com unes altres que es puguen considerar necessàries per al normal funcionament del curs escolar.

4. Se subvencionaran les despeses fins a un cost màxim anual per alumnat matriculat en el centre. En cada resolució de convocatòria s'establirà un factor de referència tenint en compte l'actualització anual dels costos de manteniment dels conservatoris de la xarxa de la Generalitat. Per al càlcul de la subvenció, les entitats sol·licitants podran corregir a la baixa aquest factor de referència tenint en compte la seua pròpia previsió pressupostària.

Base desena. Distribució pressupostària i criteris de baremació

La línia pressupostària de cada convocatòria es distribuirà atenent els ensenyaments que imparteixen de manera que:

a) En la resolució de convocatòria es determinarà l'import de la dotació pressupostària destinada als ensenyaments de música. D'aquest import, el 5% estarà destinada als ensenyaments elementals i el 95% restant als ensenyaments professionals.

b) Així mateix, en la resolució de convocatòria es determinarà l'import de la dotació pressupostària destinada als ensenyaments de dansa. D'aquest import, el 5% estarà destinada als ensenyaments elementals i el 95% restant als ensenyaments professionals.

No obstant això, si queda algun romanent en un dels grups, aquest es distribuirà als conservatoris, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, professionals que encara no hagen arribat als límits establits.

2. La comissió avaluadora realitzarà l'estudi i la valoració dels expedients presentats i l'assignació de l'import de les ajudes previstes en aquesta ordre tenint en compte el que preveuen aquestes bases i els criteris de baremació següents:

Per a consultar el barem, acudiu al fitxer PDF disponible a l'apartat d'Informació addicional fent clic i feu els vostres comentaris ací.

4. A més dels elements de baremació assenyalats en l'apartat anterior, es doblarà la puntuació obtinguda arran de l'aplicació del barem anterior en el cas de ser conservatoris municipals. Aquest precepte no serà aplicable en el cas que el conservatori es gestione a través d'una concessionària privada.

5. Pel que fa als límits subvencionables, cap entitat sol·licitant podrà rebre en concepte de subvenció una quantitat superior a la menor de les següents:

a) El 75% del total de les despeses.

b) La diferència entre ingressos i despeses.

6. A l'hora de repartir el total de la línia pressupostària disponible, en cas d'haver de fer-se algun arrodoniment, la quantitat sobrant s'adjudicarà automàticament a la beneficiària amb la quantia inferior atorgada que no haja arribat al límit subvencionable.

Base onzena. Incompliments, reintegraments i sancions

1. L'incompliment total o parcial dels requisits i obligacions establits en les presents bases i en altres normes aplicables comportarà, amb audiència prèvia a l'entitat beneficiària, deixar sense efecte la subvenció concedida, o minorar-la, en cas de l'incompliment parcial de l'actuació o de la justificació per una quantia inferior a la concedida.

2. També seran objecte de minoració quan en la justificació de la despesa es tinga un desfasament a la baixa de més del 15% respecte a la previsió de despeses que es feu a l'hora de realitzar la concessió de la subvenció. En aquests casos, la minoració serà proporcional al percentatge del desfasament.

3. També pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent, des del moment del pagament de la subvenció fins a la data per a la qual s'acorde la procedència del reintegrament, en els supòsits establits en l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions. En particular, seran causes d'incompliment les següents:

a) Incompliment de l'obligació de justificació en els termes establits o la justificació insuficient d'aquesta.

b) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció.

c) Quan resulte acreditada, a través del seguiment de les accions subvencionades efectuades pel corresponent òrgan concedent, la inadequació de la despesa efectivament realitzada a l'actuació per la qual s'ha proposat i adjudicat la subvenció.

4. Quan en l'exercici de les funcions d'inspecció o control es deduïsquen indicis de la incorrecta obtenció, gaudi o destinació de l'ajuda percebuda, les unitats administratives encarregades d'aquestes funcions podran acordar la retenció de les factures, dels documents equivalents o substitutius i de qualsevol altre document relatiu a les operacions en les quals es manifesten aquests indicis.

5. El règim sancionador serà el previst en els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

6. Els danys i perjudicis que puguen sobrevindre en les activitats objecte de subvenció seran per compte i risc de l'entitat beneficiària de la subvenció.

7. Tenint en compte el preceptuat de l'articule 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, serà objecte de perduda del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta, quan la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat o al compliment d'una finalitat prohibida en el títol VI de l'esmentada llei.

Base dotzena. Terminis per a la justificació i pagament

1. El termini perquè les entitats beneficiàries puguen presentar la justificació de la subvenció serà com a mínim de deu dies hàbils.

De conformitat amb l'article 70.3 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juny, transcorregut el termini establit de justificació sense que s'haja presentat davant de l'òrgan administratiu competent, aquest requerirà la beneficiària perquè en el termini improrrogable de quinze dies la presente als efectes previstos en aquestes bases reguladores. La falta de presentació de la justificació en aquest nou termini comportarà l'exigència del reintegrament i les altres responsabilitats establides en la Llei general de subvencions. La presentació de la justificació fora del termini establert no eximirà a la beneficiària de les sancions lleus corresponents.

2. El pagament d'aquestes subvencions se satisfarà a les entitats beneficiàries quan justifiquen la subvenció en els termes establits en les presents bases, i d'acord amb el que s'establisca en la llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici corresponent.

Base tretzena. Procediment de justificació de la subvenció concedida

La justificació d'aquestes subvencions s'efectuarà mitjançant la presentació de la documentació següent:

A) Entitats locals.

La justificació de la subvenció concedida es realitzarà presentant un certificat de la secretaria o intervenció de l'entitat local en què conste:

a.1) Una relació detallada i comprensiva de la totalitat dels ingressos, despeses i obligacions generats pel funcionament del conservatori de música o de dansa imputables al curs escolar de la convocatòria. S'hauran de desglossar les despeses corresponents a tots els mesos en què el personal docent haja estat en actiu.

a.2) El fet del depòsit i custòdia dels justificants originals en la intervenció i tresoreria de la entitat local, a disposició de les comprovacions i requeriments que siguen necessaris per part dels òrgans gestors de la conselleria competent en matèria d'educació. En tot cas, no es podrà abonar una quantia superior a la diferència entre el total d'ingressos i el total de despeses que haja justificat.

B) Entitats sense ànim de lucre i concessionàries

La justificació de la subvenció concedida es realitzarà aportant la documentació següent:

b.1) Declaració responsable de la persona representant de la titular de l'entitat en què conste una relació detallada i comprensiva de la totalitat dels ingressos, despeses i obligacions generats pel sosteniment del centre de música o de dansa imputables al període del curs escolar de la convocatòria. S'hauran de desglossar les despeses corresponents a tots els mesos en què el personal docent haja estat en actiu

b.2) Documentació de caràcter econòmic que justifique, per un import igual o superior a la subvenció concedida, les despeses corrents efectuades pel centre autoritzat de música o de dansa corresponent al curs escolar de la convocatòria.

3. La justificació de la subvenció s'ha de fer d'acord amb les instruccions i models que es publicaran com a annexos en la corresponent resolució de concessió.

Base catorzena. Pla de control

La comprovació material de la realització efectiva de l'activitat subvencionada es farà mitjançant el corresponent pla de control que aprove i execute la direcció general competent en matèria d'ensenyaments de règim especial.

Base quinzena. Tractament de dades de caràcter personal

1. La gestió de les ajudes regulades en aquestes bases suposa el tractament de dades de caràcter personal de representants i, si és el cas, de tercers, per a la qual cosa cal preveure les mesures i garanties recollides en la normativa referent a la matèria, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (d'ara en avant, Reglament general de protecció de dades), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. En el disseny dels formularis i en la sol·licitud de documentació s'hauran de tindre en compte els principis de protecció de dades.

3. Amb caràcter general, la finalitat per al tractament de dades personals en relació amb aquestes bases serà la gestió de la concessió de subvencions, i els tractaments de dades realitzats per a la gestió general de les subvencions, la gestió de sol·licituds i els actes d'instrucció hauran de tindre, com a condició de licitud general, l'interés públic.

4. La convocatòria de les subvencions ha de proporcionar, de manera clara, la informació sobre protecció de dades, d'acord amb l'obligació derivada dels articles 13 i 14 del Reglament general de protecció de dades (RGPD).

En el cas que es recullen dades, tant en la sol·licitud com en el procediment de justificació, de tercers que no siguen la persona sol·licitant o representant, haurà de proporcionar-se un document que permeta el compliment del que s'estableix en aquest article, i s'haurà d'incloure en la declaració responsable l'obligació del sol·licitant o representant d'informar les persones de les quals s'aporten dades per a l'obtenció de la subvenció.

5. La informació completa sobre el tractament de dades personals que comporta la concessió d'ajudes que es regulen en aquestes bases es troba disponible en el Registre d'activitats de tractament publicat en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

6. Les dades de les persones que formen part de la comissió de valoració es tractaran d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades, especialment amb l'RGPD i amb la Llei orgànica

3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals (LOPDGDD). Es tindrà especial consideració al compliment dels principis relatius al tractament que estableix l'article 5 de l'RGPD. Així mateix, cal informar les persones integrants d'aquesta comissió d'acord amb el que estableixen els articles 13 i 14 de l'RGPD.

Comentaris