Tornar

Plà de Mobilitat Integral Sostenible a La Safor

Mamen Garcia Mamen Garcia  •  30/05/2021  •  Comarques Centrals  • 

Jerarquia de mobilitat
Jerarquia de mobilitat

Codi de proposta d'inversió: 805 

Mamen Garcia en representació del Col·lectiu Oliva30

 FINANÇAMENT D’UN ESTUDI DE MOBILITAT SOSTENIBLE INTEGRAL A LA SAFOR I DE LA REPERCUSSIÓ ECONÒMICA I SOCIAL DE LA IMPLEMENTACIÓ DEL TREN DE RODALIES GANDIA –OLIVA-DÉNIA.

Ja és el moment de planificar la Mobilitat Sostenible a tota la comarca de La Safor on patim un model de mobilitat interurbana centrat en l’ús massiu del vehicle privat. Si a aixó afegim una xarxa d’autobusos  deficient i altament contaminant, a més d’ una quasi inexistent  xarxa viària de bicicletes i camins segurs per anar caminant  d’un poble a l’altre , ens adonem  del greu impacte que té sobre la població que no disposa de vehicle privat motoritzat, sobre la població  amb mobilitat reduïda  i de joves i persones sense carnet de conduir   el  fet de  desplaçar-se per a qualsevol assumpte, treball, oci,  formació, estudis, trobades..  A més de  la falta d’inversió en la infraestructura ferroviària  des de Gandia fins Oliva( pendent encara del estudi d’impacte ambiental) per arribar fins el sud de la comarca  de La Safor i continuar fins a Dénia, tren que afavoriria  la connexió entre les dues comarques.

 El model de construcció de noves infraestructures  enfocat a carreteres i redones gegants  és insostenible a nivell ambiental pels forts impactes sobre el territori i la demanda creixent de recursos. Més enllà de les emissions de gasos d’efecte hivernacle i d’un parc d’automòbils que a la Safor ja supera els 85.000 vehicles, hem de considerar el fort impacte que les infraestructures de transport ocasionen a una comarca d’escassa superfície i densament poblada com és la nostra, a més dels efectes sobre el paisatge o la salut de les persones.

 Front el model actual es presenten diferents alternatives. L’avanç cap a la sostenibilitat en el transport passa per restringir l’ús del vehicle privat, però, sobretot, per donar alternatives de qualitat a la ciutadania: Junt al transport col·lectiu sostenible i no contaminant “tren, bus elèctric “ , l’altre gran pilar de la mobilitat sostenible és el foment de l’ús de la bicicleta i dels desplaçaments a peu “xarxes ciclistes i camins segurs”.

Necessitem ja un estudi de mobilitat sostenible e integral per a una bona planificació enfocada a la democratització i a la sostenibilitat en els desplaçaments al territori de La Safor.

Si estàs patint a diari d’embossos amb el cotxe, de dependre del taxi o d’autobusos ineficients, de no poder desplaçar-te a peu o amb bici al poble o la platja del costat amb seguretat...de gastar més temps d’anar d’Oliva a València que de València a Madrid, de no entendre perquè no es posen ja d’acord les diferents administracions -locals, comarcals, autonòmiques i estatals- per a resoldre la mobilitat a La Safor al 2021 ...vota per esta proposta!

 Deixa els teus comentaris i crea comunitat

Gràcies

Ubicació: Comarca La Safor

Proposat en nom de: Col.lectiu Oliva 30

Documents (1)

Informe de inviabilitat

La proposta és considerada inviable per la següent causa de l’apartat 9.2 c) de l'Annex I Resolució de 3 de maig de 2021, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual s’estableixen els requisits, terminis, procediment i calendari del procés pilot de participaci ciutadana per a l’elaboració dels primers pressupostos participatius de la Generalitat per a l’exercici 2022: - Tractar-se d’un projecte assumit prèviament pel departament competent. Actuació inclosa en els pressupostos de la conselleria per a 2021.

Necessites iniciar sessió o registrar-te per a comentar.
No hi ha fites definides