Tornar

Posada en marxa del transport a demanda als municipis de l'interior.

Elsports Elsports  •  29/05/2021  •  Comarques de l'interior del Nord  • 

Transport a demanda
Transport a demanda

Codi de proposta d'inversió: 674 

Creació d'un transport públic a demanda a les zones d'interior per afavorir la mobilitat entre aquests municipis i també per poder anar a altres llocs, com ara, l'hospital.

En les zones d'interior, és ben sabut que l'edat mitjana és alta, i per eixe motiu, moltes persones depenen del transport públic per poder moure's a altres llocs. A més, l'actual sistema de transport és ineficient, no arriba a tots els municipis i als que sí arriba, ho fa en poques ocasions. És per això, que es creu necessari que les administracions públiques cobrisquen aquesta demanda per a facilitar el dia a dia a les persones que viuen als municipis en risc de despoblament.

Informe de inviabilitat

La proposta és considera inviable per la següent causa de l’apartat 9.2 c) de l'Annex I Resolució de 3 de maig de 2021, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual s’estableixen els requisits, terminis, procediment i calendari del procés pilot de participaci ciutadana per a l’elaboració dels primers pressupostos participatius de la Generalitat per a l’exercici 2022: - Tractar-se d’un projecte assumit prèviament pel departament competent. Actualment es treballa en aquesta actuació. En el cas d'aquesta zona, estan aprovats els projectes de servei públic CV-001 Morella-Vinaròs-Castelló (incideix sobre més de 50 municipis dels Ports, *Alt i Baix Maestrat, *Alcalatén i Plana Alta); CV-004 l'Alcora-Castelló, CV-005 Onda-Castelló, amb un pressupost de 2.967.888,00 €; CV-007 Vall d'Uixò-Castelló de la Plana, amb un pressupost de 4.958.038,40 €. La duració dels projectes és de 10 anys i l'inici dels mateixos està previst al llarg de 2022-2023. El nou mapa concessional del servei regular de transport interurbà de viatgers per carretera garanteix al 100% dels municipis de la Comunitat Valenciana. Un servei públic de transport i la connexió dels nuclis de població amb nodes de centralitat, garantint l'accessibilitat a equipaments i infraestructures de vertebració social i territorial. Així mateix potencia la intermodalitat i millora la qualitat del servei minimitzant temps de viatge, coordinant línies i horaris, etc. A més s'està realitzant un estudi de solucions de transport a la demanda per a àrees de feble trànsit, incloent les comarques de l'interior. L'estudi abasta tota la Comunitat Valenciana i hui dia la previsió d'implantació del sistema es preveu per fases en les següents comarques: El Comtat, Alt Vinalopó, Rincón Ademuz, Canal de Navarrés, Vall d’Albaida, Els Serrans, alt Millars, alt Palància, Baix Maestrat,Marina Alta, La Foia de Buñol, Vall de Cofrentes – Ayora, Els Ports, L'Alcalatén, L’Alt Maestrat, Marina Baixa, Alcoià, Vinalopó Mitjà, Camp de Morvedre, Plana d'Utiel-Requena, Ribera Alta, Ribera Baixa, La Safor, Plana Alta, Plana Baixa.

Necessites iniciar sessió o registrar-te per a comentar.
  • Administrador #7  •  16/06/2021 12:31:46

    Bon dia! Recordeu que en aquesta segona fase dels Pressupostos Participatius, en concret en les propostes destinades a "Comarques d'Interior del Nord", només són necessaris 50 avals. Una vegada superat aquest mínim de suports, no és necessari seguir avalant la proposta perquè passe a la fase d'avaluació. Moltes gràcies per la vostra participació! 👍

    2 vots  | 
    2
    0
    Sense respostes
    No hi ha fites definides